Lanţul american de îmbrăcăminte Gap Inc (GPS.N) intensifică utilizarea roboţilor în depozitele sale pentru asamblarea comenzilor online, astfel încât să poată limita contactul uman în timpul pandemiei coronavirusului, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La începutul acestui an, Gap încheiase un acord pentru a mări de trei ori numărul de roboţi utilizaţi, la 106, până în toamnă. Ulterior, America de Nord  a fost lovită de pandemie, compania fiind nevoită să închidă toate magazinele din regiune, inclusiv cele ale Banana Republic, Old Navy şi ale altor mărci. Între timp, depozitele sale s-au confruntat cu un număr mai mare de comenzi online şi cu mai puţin personal pentru a le îndeplini, din cauza regulilor de distanţare socială puse în aplicare.

”Nu am putut să aducem mai mulţi oameni în centrele noastre de distribuţie în condiţii de siguranţă. Aşa că am apelat la Kindred AI, vânzătorul care vinde utilajele, pentru a întreba: ”Le putem primi mai devreme?”, a spus Kevin Kuntz, vicepreşedintele pentru logistică al Gap la nivel global.

Căutarea de componente pentru staţiile robotizate nu a fost simplă sau ieftină, a declarat Marin Tchakarov, directorul operaţional al Kindred. Însă startup-ul a livrat 10 staţii robotizate în depozitul Gap de lângă Nashville, Tennessee, şi 20 în apropiere de Columbus, Ohio, planul fiind de a finaliza livrările la patru dintre cele cinci depozite americane ale Gap până în iulie, cu mai multe luni înainte de termen, a spus el.

Kuntz a spus că fiecare robot se ocupă de activităţile efectuate de obicei de patru persoane.

Informaţiile de acest tip ilustrează modul în care pandemia poate accelera automatizarea în industria de retail.

Companiile, inclusiv Gap şi Amazon.com, au folosit de mult timp astfel de sisteme pentru o serie de sarcini, precum mutarea articolelor pe podelele depozitului. Diverse noi tehnologii sunt capabile să înlocuiască roluri de casiere, de ambalare a cutiilor şi de ridicare a obiectelor pentru care sunt  angajaţi milioane de lucrători din SUA.

Firma RightHand Robotics a ajutat Walmart să gestioneze mai multe comenzi online printr-o utilizare mai mare a maşinilor sale de ridicat, care au fost introduse în mai multe unităţi ale companiei, a spus o persoană familiară situaţiei. Walmart nu a răspuns cererilor de comentarii.

De asemenea, Amazon se bazează mai mult pe automatizare în această perioadă pentru sortarea articolelor pe care lucrătorii din depozit le-au despachetat, astfel încât angajaţii să nu fie nevoiţi să se apropie prea mult unii de alţii.

Presiunea pentru eficientizarea reţelelor de distribuţie va creşte probabil pentru comercianţii cu amănuntul, din cauza problemelor financiare provocate de pandemie.

Luna trecută, Gap a anunţat că se confruntă cu un deficit de numerar, compania fiind nevoită să împrumute 2,25 miliarde de dolari. Trei sferturi din veniturile sale din ultimul an fiscal au provenit de la peste 3.300 de magazine fizice, majoritatea fiind închise săptămâni întregi.
Kindred şi Gap au subliniat că tehnologia robotică are rolul de a a completa activitatea lucrătorilor, nu de a-i înlocui. Gap continuă să caute angajaţi şi echipamente pentru depozitele sale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.