Grupul Vodafone a raportat o creştere de 3% a veniturilor totale, la 45 miliarde euro, pentru anul fiscal 2019/2020 încheiat la 31 martie 2020, în timp ce EBITDA ajustată a crescut cu 2,6%, la 14,9 miliarde euro, potrivit rezultatelor publicate marţi de grup.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Veniturile grupului au crescut cu 3% până la 45 miliarde euro (2018/2019: 43,7 miliarde euro), reflectând îmbunătăţirea de bază a performanţei comerciale şi contribuţia din activele Liberty Global dobândite, care au fost consolidate din august 2019, parţial compensate prin vânzarea Vodafone Noua Zeelandă", arată raportul grupului.

Vodafone a obţinut anul trecut aproximativ 2,1 miliarde de euro în urma vânzării (în iulie 2019) a 100% din subsidiara sa din Noua Zeelandă unui consorţiu alcătuit din Infratil Ltd (Noua Zeelandă) şi Brookfield Asset Management (Canada).

De asemenea, EBITDA ajustată a crescut cu 2,6%, la 14,9 miliarde euro, în anul fiscal 2019/2020 încheiat la 31 martie 2020, de la 13,9 miliarde euro în perioada similară a anului trecut.

"Această creştere a fost rezultatul agendei noastre de transformare a costurilor, alături de îmbunătăţirea impulsului comercial şi a creşterii veniturilor serviciilor organice", arată raportul.

În România, veniturile totale ale Vodafone sunt de 905 milioane de euro în anul financiar încheiat la 31 martie 2020. Ca urmare a finalizării procesului de achiziţie a UPC România în data de 31 iulie 2019, rezultatele pentru acest an includ, de asemenea, cifrele raportate de UPC România.

"Acest an fiscal a fost unul important, deoarece Vodafone a achiziţionat UPC în august 2019 şi a devenit un jucător convergent major pe piaţă", spun reprezentanţii Vodafone România.

De la achiziţia UPC, baza consolidată de clienţi cu servicii fixe broadband a crescut cu 18.000, atingând o valoare de 702.000 de clienţi.

Valoarea ARPU mobil a fost de 5,1 euro în anul fiscal încheiat la 31 martie 2020, înregistrând o scădere de -0,2% faţă de anul trecut.

"Anul financiar trecut a fost foarte dinamic pentru noi şi am avut numeroase realizări importante care includ, printre altele, lansarea primei reţele 5G din ţară şi extinderea pe piaţa IoT pentru a permite clienţilor noştri business să devină şi mai performanţi pe o piaţă competitivă. Am continuat cu o altă realizare semnificativă, nu numai pentru noi, ci şi pentru întreaga societate digitală din România – achiziţia UPC. Am lansat prima ofertă comercială convergentă la începutul lunii septembrie 2019 şi am finalizat extrem de rapid procesul de fuziune în doar câteva luni. La sfârşitul acestui an financiar, ne-am adaptat strategia şi modul de lucru pentru a face faţă acestei crize sanitare şi sociale fără precedent. De la începutul pandemiei, am investit toate eforturile pentru a ne proteja angajaţii, pentru a dezvolta soluţii fiabile de comunicaţii pentru toţi clienţii noştri astfel încât aceştia să-şi poată desfăşura în continuare viaţa personală şi profesională fără probleme. Vom continua să ne intensificăm eforturile în sprijinul societăţii digitale româneşti, fie că este vorba de companii, autorităţi şi instituţii medicale, precum şi clienţi rezidenţiali, prin asigurarea serviciilor de comunicaţii capabile să-i ajute pe toţi să depăşească mai bine situaţia generată de acest nou context. Acum, mai mult ca oricând, ne reafirmăm angajamentul şi abilitatea de a oferi servicii mobile, fixe şi TV fiabile şi de înaltă calitate pentru România”, spune Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.