Aproape jumătate dintre români se declară îngrijoraţi de starea lor financiară (46%) mai mult decât de sănătatea lor (40%), iar 50% spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau ceasul, arată un studiu Unlock Research.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În timp ce în jurul nostru viaţa aşa cum o ştim se schimbă de la o zi la alta, iar oamenii, în esenţa lor sociali, sunt forţaţi să se distanţeze, apar şi primele schimbări de comportament, primele griji şi inevitabil, panica”, arată studiul Unlock Research, care a vorbit cu peste 600 de români şi a aflat în ce măsură s-a tranformat viaţa acestora.

În proporţie de 70% românii spun că viaţa lor s-a schimbat total sau parţial ca urmare a pandemiei de coronavirus. Principalele lor griji ţin de finanţele personale (46%), sănătate (40%) şi sănătate mentală (28%).

Un procent de 81% declară că au ieşit mai rar din casă în ultima săptămână iar atunci când au ieşit, 41% au fost la farmacie, 35% la supermarket, 28% la bancă şi 23% la biserică.

Prioritate pe lista de cumpărături au avut-o în perioada asta produsele dezinfectante pentru suprafeţe şi corp (43%), produse de curăţenie şi îngrijire a casei (28%), legumele şi fructele proaspete (24%), produsele de îngrijire personală (21%) şi conservele (20%). 50% dintre români spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau cu ceasul.

"Acest studiu este o premieră pentru noi, aşa cum sunt multe lucruri pe care trebuie în perioada asta să le experimentăm toţi pentru prima dată. Acesta este primul nostru studiu care vorbeşte despre impactul comportamental şi emoţional al unei situaţii de criză globală cum este pandemia COVID 19. Este si primul studiu calitativ si cantitativ exclusiv online. Ne-am bucurat că am găsit printre rezultate şi veşti bune, veşti care ne dau încredere că o să iasă şi ceva bun din toată povestea asta, deşi românii sunt încă în stare de şoc şi nu au încă niciun plan. Partea pozitivă a studiului a venit atunci când am vorbit despre calitatea interacţiunii inter umane şi aici 51% cred că va creşte calitatea relaţiilor în familie. Cu toate acestea, doar 1 din 3 români  consideră că această experienţă va duce la creşterea empatiei", a declarat Adina Vlad, managing partner Unlock Research.

Forţaţi să petreacă mai mult timp în casă românii au apelat la vizionarea de filme (62%), la ascultat de muzică (62%), la jocuri online (59%) şi la reciclat deşeuri (47%). În ceea ce priveşte modul în care se informează despre situaţia din ţară 85% aleg televizorul şi 60% presa online.

Facebook este a doua sursă alternativă de informare după presa online (54%).

”Deşi viaţa lor s-a schimbat în ultima perioadă foarte mult, românii speră ca după ce trece criza să revină la vechiul lor stil de viaţă. Din păcate românii nu au încredere în concetăţenii lor că vor respecta regulile şi le este teamă că efortul lor de izolare este in zadar. Pe de altă parte, românii consideră că au un avantaj în această criză globală şi anume faptul că românul este obisnuit cu greul şi cu stările imprevizibile”, arată studiul.

Studiul a fost realizat de Unlock Research în perioada 14-17 martie pe un eşantion de 628 de repondenţi, urban mare şi mediu. 

Unlock este o companie de know-how şi cercetare de piaţă cu capital 100% românesc înfiinţată în 2008. Unlock este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oamenii, categorii şi branduri care să contribuie la creşterea business-urilor clienţilor pentru care lucrează.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.