Medicii de familie reclamă că platforma informatică a asigurărilor de sănătate funcţionează defectuos de luni, atrăgând atenţia că activitatea lor este astfel îngreunată şi la cabinete se creează aglomeraţie, ceea ce ar trebui evitat în contextul cazurilor de infectare cu coronavirus. Reprezentanţii CNAS spun că se lucrează la remedierea deficienţelor şi că, dacă până la sfârşitul zilei nu se va reuşi acest lucru, se vor lua în calcul măsuri care sa permită validarea serviciilor acordate în sistem offline pe perioada în care platforma este nefuncţională.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Societatea Naţională de Medicina Familiei (SNMF) atrage atenţia cu privire la implicaţiile funcţionării deficitare a Platformei informatice a asigurărilor de sănătate - SIUI - în condiţiile epidemiei cu COVID 19.

"Funcţionarea defectuoasă a platformei SIUI începând din 09.03.2020 a îngreunat activitatea în cabinetele medicilor de familie, a generat întârzieri ale consultaţiilor programate şi a făcut dificilă acordarea de consultaţii pacienţilor cu afecţiuni acute. Toate acestea în condiţiile în care îngrijorarea pacienţilor, dar şi a medicilor faţă de riscul de îmbolnăvire cu COVID 19 este maximă, iar evitarea aglomerărilor umane reprezintă una dintre măsurile care previn îmbolnăvirea", arată SNMF, într-un comunicat de presă transmis marţi. 

Reprezentanţii medicilor de familie spun că au informat CNAS cu privire la pericolele pe care această disfuncţionalitate le generează şi au solicitat măsuri urgente de remediere.

"Rugăm pe această cale pacienţii să înţeleagă situaţia existentă, să înţeleagă faptul că SNMF a semnalat pericolul informând CNAS, dar rezolvarea acestei situaţie nu depinde de medicii de familie. Dorim să transmitem pacienţilor noştri că în această perioadă, mai mult ca oricând, au prioritate la consultaţii persoanele cu afecţiuni acute. Rugăm pacienţii cu afecţiuni cronice să apeleze cu aceeaşi încredere la medicul de familie, dar să renunţe la solicitările care suportă amânare", spun aceştia.

La rândul său, Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate a transmis că, în perioada în care Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) este indisponibilă, furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări vor acorda servicii medicale şi farmaceutice în sistem offline, conform prevederilor legale.

În prezent se lucrează la soluţionarea problemelor tehnice apărute în sistemul informatic al CNAS, precizează reprezentanţii Casei.

"Ne cerem scuze pentru inconvenientele create pacienţilor şi furnizorilor şi vă asigurăm că vom întreprinde toate demersurile necesare astfel încât serviciile medicale şi farmaceutice necesare asiguraţilor să fie accesate şi validate. Dacă până la finalul acestei zile echipa care lucrează la remedierea sistemului informatic nu va reuşi sa repună total sistemul în funcţiune, vom lua în calcul măsuri care sa permită validarea serviciilor acordate în sistem offline pe perioada în care PIAS nu va fi funcţională”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.