Emisiunea „Câştigă România!”, prezentată de Virgil Ianţu la TVR 2, va avea o ediţie specială de 1 mai, iar începând din cel de-al patrulea sezon, fiecare ediţie a acestui program va cuprinde întrebări legate de Centenarul Marii Uniri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În ediţia din 1 mai, de la ora 20.00, Virgil Ianţu îi va avea invitaţi pe Marius Vizante, Emilia Popescu şi Paul Ipate. Vedetele vor răspunde la întrebări legate atât despre ce reprezintă sărbătoarea de 1 mai în prezent, dar şi despre cum se petreceau vacanţele de 1 mai odinioară. Alte întrebări vor fi legate şi de faptul că Ziua Internaţională a Muncii reprezintă şi startul sezonului estival.

Sumele câştigate de vedete vor fi folosite pentru a ajuta un grup de copii defavorizaţi, dar cu rezultate bune la şcoală, să petreacă prima lor vacanţă pe litoralul Mării Negre.

Producătoarea emisiunii, Diana Pascal, a explicat cine formulează întrebările pentru „Câştigă România!”.

„Este o echipă întreagă de oameni care lucrează de un an la acest conţinut, care formulează întrebările, caută sursele, verifică. Sunt colegi de-ai noştri din televiziune, sunt redactori care pe lângă munca lor de televiziune fac şi acest lucru. Emisiunea e o premieră la Televiziunea Română şi în spaţiul media. Începând cu sezonul 2, s-a alăturat echipei şi Marius Hoară, câştigătorul celor 10 ediţii consecutive. Ne şi verificăm unii altora întrebările. Echipa care lucrează la întrebări este formată din 8 persoane”, a spus Diana Pascal, miercuri, la sediul TVR, la un eveniment dedicat presei, cu ocazia filmării ediţiei speciale de 1 mai a emisiunii „Câştigă România!”.

„Cea mai intensă perioadă este cea de dinainte de începutul sezonului. Noi în momentul în care intrăm în filmări, softul trebuie alimentat cu număr suficient de mare de întrebări, să nu ne trezim la un moment dat că rămânem fără întrebări în stoc. La primul sezon am început cu 4.000 de întrebări. Între timp am ajuns la un număr de 7.000 de întrebări”, a mai spus ea.

Diana Pascal a precizat că audienţa emisiunii este bună, „peste media canalului TVR 2” şi că din punctul ei de vedere, şi rezultatele de audienţă reprezintă o miză.

Despre publicul telespectator, Diana Pascal a spus că este unul cu studii superioare, adult, şi că echipa îşi propune să atragă şi tinerii.

„Publicul telespectator este unul cu studii superioare, adult, dar ne propunem foarte mult să atragem şi tinerii. În primul rând avem o prezenţă destul de consistentă şi pe online – avem o pagină de Facebook foarte frumoasă şi foarte bine administrată, cu concursuri şi premii foarte frumoase. Avem foarte mulţi prieteni activi, nu doar oameni care au apreciat pagina”, a explicat ea.

Diana Pascal a menţionat că urmează pe 4 mai un nou casting pentru emisiune la Mall Promenada. 

„Noi anunţăm, invităm publicul– nu punem nicio condiţie decât aceea de a avea cunoştinţe de cultură generală şi vârsta de peste 18 ani. Îi invităm la televiziune – aşa am făcut până acum, şi am mai avut şi nişte caravane prin ţară în timpul verii. Ei vin, li se dă un test – 30 de întrebări, apoi li se ia câte un interviu, ca să vedem ce calităţi au – carismă, telegenie. După câteva zile li se răspunde, indiferent care e răspunsul. Îi avem într-o bază de date şi îi invităm”, a explicat producătoarea.

Ea a mai spus că începând din sezonul, în fiecare ediţie va exista o întrebare dedicată Centenarului.

„Acum noi în aproape toate ediţiile vorbim despre Centenar, Virgil Ianţu îi provoacă pe concurenţi să povestească câte ceva dintre cele cunoscute de ei despre acest eveniment. Începând cu sezonul 4 vom avea clar în fiecare emisie o întrebare dedicată Centenarului. O întrebare cu răspuns. Plus că aceste cadouri pe care noi le dăm celor care pleacă din runda I şi din runda 2, cadoul nostru pentru ei este un compendiu foarte masiv şi frumos de cărţi despre Centenar”, a mai spus ea, precizând că această emisiune nu este cea mai scumpă producţie a TVR.

Virgil Ianţu a spus, pentru News.ro, că audienţa emisiunii pe care o prezintă este foarte bună, ţinând să precizeze, însă, că „notorietatea unui program TV nu întotdeauna este pe aceeaşi linie cu valoarea”.

„Când începem, urcă audienţa foarte tare şi semnele sunt foarte bune. Eu cred că pentru orice format trebuie să ai răbdare, trebuie să crezi în format, să îl faci tot mai bun, să te preocupe să îl faci tot mai bun. Audienţa – e o discuţie mai lungă – sunt formate sau emisiuni îndoielnice, dacă vorbim de bunul gust, care fac audienţă. Notorietatea, din punctul meu de vedere, nu întotdeauna este pe aceeaşi linie cu valoarea”, a spus Virgil Ianţu.

Prezentatorul a mai spus că cel mai mare câştig i se pare acela că emisiunea este urmărită de mulţi copii.

„Eu încerc să fie o atmosferă relaxantă şi plăcută pentru privitori, să fie o emisiune de divertisment prin intermediul căreia învăţăm o grămadă de lucruri şi despre România – lucru bun şi pentru tineri şi chiar au venit şi concurenţi tineri, dar şi pentru tineri care stau acasă şi privesc. Mă bucur să văd că sunt copii mulţi care se uită la această emisiune. Acesta cred că e cel mai mare câştig. Formatul se aşază şi cere anumite ajustări. Pe parcurs ne vom ocupa de asta”, a spus Ianţu.

„În orice proiect mă implic cu tot sufletul dacă îmi place. Acest proiect este chiar pe sufletul meu şi mă implic în tot ce observ eu din experienţa mea din televiziune şi din experienţa scenei. Şi atunci suntem o echipă care ne sudăm foarte bine şi ne ajutăm unul pe celălalt. Cred că e important să ştii să laşi orgoliul la o parte, să ştii să accepţi o critică, să ştii să o faci încât să nu îl loveşti pe celălalt în orgoliul propriu şi atunci aşa cred că se sudează o echipă mişto”, a mai spus prezentatorul.

În cel de-al treilea sezon, care a debutat pe 16 aprilie, are un regulament modificat. Fiecare întrebare pusă are patru variante de răspuns, iar concurenţii primei runde au acelaşi punct de plecare pe harta virtuală, ales de calculator şi tot computerul decide care este judeţul de sosire. Cea de-a treia rundă a concursului este mai dinamică şi cu sume mai mari în joc.

În fiecare ediţie, în platoul emisiunii se află trei concurenţi. Calculatorul alege de pe harta României un judeţ de graniţă ca punct de plecare, iar misiunea celor aflaţi în concurs este să ajungă într-un judeţ, tot de graniţă. Pentru a merge mai departe, participanţii trebuie să răspundă corect la întrebări de cultură generală ce au legătură cu judeţele „prin care trec”. În ultima etapă rămâne un sigur jucător, cel care a răspuns la cele mai multe întrebări. Concurentul care va reuşi să câştige zece ediţii consecutive, maximum de ediţii la care poate participa prin regulament, va intra şi în posesia Marelui Premiu „Câştigă România” - un autoturism.

Producţie 100% românească, dezvoltată de Televiziunea Română împreună cu compania Zucchero Media, „Câştigă România!” este o emisiune-concurs de cultură generală cu întrebări despre România.

Producţia TVR a fost selecţionată la Eurovision Creative Forum, organizat de EBU (European Broadcasting Union). În urmă cu câteva săptămâni, concursul de cultură generală de la TVR 2 a fost selectat în finala International Format Awards 2018, la secţiunea „Cel mai bun format de game show de studio”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.