Cel mai recent sondaj publicat de firma de cercetare independentă Povaddo pentru Philip Morris International arată că doar 6% dintre români ştiu că ţara noastră a pierdut peste 310 milioane EUR în 2021, venituri la bugetul de stat, ca o consecinţă directă a contrabandei cu produse din tutun. 43% dintre respondenţi au răspuns că nu cunosc adevăratul impact, 22% dintre români cred că România a pierdut între 1 milion şi 100 milioane EUR, iar 12% cred că pierderea a fost mai mică de 1 milion EUR.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Chiar dacă fenomenul consumului ilicit de ţigări se află în România la un minim istoric (7.9%), pentru a menţine acest rezultat este esenţial să se comunice către publicul larg date concrete despre impactul real asupra bugetului statului şi, mai ales, asupra vieţii cetăţenilor români. Comerţul ilicit nu are graniţe, iar pentru a combate acest fenomen infracţional trebuie să menţinem colaborarea dintre autorităţile de control şi industria de profil şi să continuăm politicile fiscale echilibrate adoptate de statul român în ultima perioadă, ale căror rezultate se văd deja în încasările la bugetul de stat.”– a declarat Dragoş Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

La nivel european, 14% dintre cetăţeni ştiu că piaţa ilicită a ţigărilor cauzează pierderi de venituri pentru statele membre ale UE în valoare de peste 10 miliarde de euro pe an. Totuşi, peste 65% consideră că comerţul ilicit cu produse din tutun este o problemă la nivelul UE, iar două treimi susţin adoptarea de politici diferenţiate, arată cel mai recent studiu Povaddo realizat în 13 ţări europene.

Conform aceluiaşi sondaj, cetăţenii din Europa recunosc că utilizarea produselor din tutun provenite din comerţul ilicit reprezintă o ameninţare importantă la nivel naţional şi european pentru securitatea, siguranţa şi sănătatea lor publică. Totodată, aceştia nu sunt conştienţi de dimensiunea reală a fenomenului reprezentat de comerţul ilicit şi nici de amploarea pierderilor la bugetul de stat. Două treimi dintre adulţii intervievaţi în UE (65%) consideră că ţara lor are o problemă legată de comerţul ilicit cu produsele care conţin tutun şi nicotină.

Sondajul arată că 67% dintre respondenţi consideră că există o creştere a comerţului ilicit care îi descurajează pe mulţi fumători să renunţe la fumat sau să treacă la alternative mai bune, fundamentate ştiinţific, care nu ard tutunul.

Este necesară o gândire pragmatică pentru a genera schimbări pozitive rapide, în beneficiul  tuturor cetăţenilor din Europa. Rezultatele sondajului UE evidenţiază nevoia publicului pentru o abordare rezonabilă a impozitării, bazată pe riscuri şi dovezi, cu următoarele obiective:

·        să-i încurajeze pe cetăţeni să facă alegeri mai bune în ceea ce priveşte stilul de viaţă (66%);

·        să stimuleze companiile să dezvolte produse inovatoare care să fie mai bune pentru consumatori, să reducă impactul asupra mediului şi să contribuie în mod pozitiv la sustenabilitate (73%);

·        să-i încurajeze pe fumătorii adulţi să treacă la alternative fără fum, fundamentate ştiinţific, prin taxarea acestor produse la un nivel redus faţă de ţigări, dar suficient de ridicat pentru a descuraja consumul de către tineri sau nefumători (69%).

În plus, şase din zece (60%) sunt de acord că susţinerea de către guvern a produselor fără fum este în măsură să sprijine egalitatea de şanse şi să reducă inegalităţile legate de sănătate deoarece le oferă fumătorilor adulţi din medii socio-economice defavorizate acces la alternative mai bune decât continuarea fumatului. 

Ştim că există potenţialul de a acţiona benefic în favoarea fumătorilor adulţi, deoarece mai multe state membre au adoptat politici similare, printre altele, în domeniul energiei, al automobilelor şi al alcoolului. Politicile pragmatice au puterea de a îmbunătăţi vieţile oamenilor şi stimulează companiile să inoveze şi să ofere acces echitabil la progresele tehnologice, mai ales într-o perioadă de instabilitate economică”, a declarat Grégoire Verdeaux, Senior Vice President, External Affairs, PMI.

Cei peste 13.000 de respondenţi adulţi cu vârsta de peste 18 ani, care au participat la sondaj, sunt convinşi că dezvoltarea şi evaluarea noilor tehnologii fără fum ar trebui să permită progresul şi să joace un rol important pentru sănătatea publică în completarea măsurilor existente.

·        Şase din zece (61%) respondenţi consideră că UE ar trebui să acorde prioritate politicilor şi strategiilor care urmăresc îmbunătăţirea vieţii celor care continuă să fumeze, să consume alcool sau droguri în mod iresponsabil. 

·        Şapte din zece (69%) consideră că inovaţia, progresele tehnologice şi ştiinţa joacă un rol în reducerea prevalenţei fumatului.

·        Aproape trei sferturi (72%) sunt de acord că UE ar trebui să aloce timp şi resurse pentru eradicarea fumatului prin încurajarea tuturor fumătorilor să renunţe complet la fumat sau, în cazul celor care nu reuşesc să se lase, să treacă la alternative mai bune la fumat, fundamentate ştiinţific.

Este încurajator să constatăm că tot mai multe ţări adoptă politici diferenţiate în funcţie de gradul de risc, care, în opinia noastră, joacă un rol decisiv pentru a-i determina pe consumatori să adopte alternative mai bune, dacă nu renunţă, şi pe companii să investească în inovaţie", a declarat Tommaso di Giovanni, Vice President, International Communications, PMI.

Metodologia sondajului

Povaddo a realizat sondajul online în numele PMI în perioada 10-15 noiembrie 2022. Sondajul a fost realizat în rândul a peste 13.630 de adulţi din populaţia generală cu vârsta de minimum 18 ani, din 13 state membre ale UE: Belgia, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Franţa, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia, România, Slovacia şi Spania. În fiecare ţară au fost realizate aproximativ 1.000 de interviuri online (împărţite aproximativ egal  între adulţii care folosesc şi cei care nu folosesc produse care conţin nicotină). Datele sunt ponderate pentru a fi reprezentative pentru populaţia online din fiecare ţară în ceea ce priveşte următoarele variabile: vârsta, sexul şi consumul de nicotină din fiecare piaţă, conform cu statisticile naţionale. Rezultatele sunt precise cu o marjă de eroare de ±1%. Vă rugăm să reţineţi că, din cauza rotunjirilor, este posibil ca totalul rezultatelor să nu ajungă la 100%.

Philip Morris International: Construim un viitor fără fum 

Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din industria tutunului care  şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conţinut de nicotină, care sunt vândute pe pieţele din afara SUA. Din 2008, PMI a investit peste 9 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice şi comportamentale, cât şi studii ulterioare introducerii pe piaţă.  

Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, şi a consumabilelor aferente ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP) şi a determinat că o decizie de expunere modificată este oportună pentru promovarea sănătăţii publice.  

În 30 septembrie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 70 de pieţe (excluzând Rusia şi Ucraina). PMI estimează că aproximativ 13,5 milioane de adulţi din întreaga lume, au trecut deja la IQOS şi au renunţat la fumat.  

Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, în februarie 2021, PMI şi-a anunţat ambiţia de a se extinde în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi de a oferi produse şi soluţii inovatoare care urmăresc să răspundă nevoilor pacienţilor şi consumatorilor. Pentru mai multe informaţii puteţi vizita www.pmi.com  şi www.pmiscience.com

(Articol susţinut de Philip Morris)

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.