Senatul a adoptat, marţi, un proiect de lege, decizional, prin care vor putea fi organizate cursuri de limbă, cultură şi civilizaţie română pentru elevii care revin din Diaspora, în paralel cu orele de curs obligatorii. Iniţiativa legislativă aparţine deputatei USR Oana Ţoiu şi prevede sprijin pentru elevii întorşi din străinătate pentru a se integra în sistemul de educaţie din România, iar legea va merge la promulgare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Iniţiativa prevede pregătirea profesorilor şi a psihopedagogilor pentru a răspunde nevoilor specifice ale acestora, precum şi obligativitatea unităţilor de învăţământ cu un număr mai mare de cinci elevi anterior şcolarizaţi în străinătate de a elabora un plan pentru sprijinirea integrării acestora, prin crearea unui pachet de acţiuni de asistenţă, consiliere psihopedagogică dedicată elevilor, ateliere, tabere şi alte activităţi extracurriculare.

„România are nevoie de mintea, de energia, de spiritul antreprenorial al românilor care sunt acum răspândiţi prin toate colţurile lumii. Să le cerem să se întoarcă este în zadar până nu folosim mai cu rost banul public şi nu creştem pentru toţi românii standardele educaţionale. Ştim că familia rămâne pe primul loc în decizii, peste 70% din banii trimişi acasă fiind destinaţi sprijinului pentru aceasta. Pentru copiii familiilor care aleg să se întoarcă, de acum, şcolile vor organiza grupe de acomodare pe tot parcursul anului, în paralel cu cursurile tipice, şi sperăm că o integrare mai bună a copiilor va stabiliza şi o reinserţie de succes a părinţilor pe piaţa forţei de muncă unde avem un deficit de resurse umane calificate”, a afirmat Oana Ţoiu, potrivit unui comunicat de presă al USR. 

Asemenea sisteme de integrare există şi sunt funcţionale în numeroase ţări precum Franţa, Luxemburg, Canada. În Quebec, primele clase de acomodare au fost înfiinţate încă din anul 1969.

Este ştiut că elevii, chiar şi cei care au mai fost şcolarizaţi în România, se confruntă cu dificultăţi de exprimare şi scriere după o perioadă petrecută în străinătate, iar metoda cea mai eficientă pentru integrarea lor rapidă este organizarea de cursuri intensive de limba română, în paralel cu celelalte cursuri. Din datele inspectoratelor şcolare, aproximativ 11.000 de copii români care au început educaţia în altă ţară se integrează, anual, în sistemul românesc.

Iniţiativa legislativă a deputatei Oana Ţoiu a fost adoptată în unanimitate, cu 105 voturi „pentru”. Senatul este cameră decizională, iniţiativa merge acum la promulgare de către preşedintele Klaus Iohannis.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.