Directorul Aeroportului Iaşi, liberalul Romeo Vatră, susţine că schimbarea soluţiei tehnice pentru construcţia noului terminal s-ar datora războiului din Ucraina, firma câştigătoare a licitaţiei optând pentru stâlpi din beton şi nu din metal, pentru că altfel lucrările ar fi depăşit termenul stabilit prin contract.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Romeo Vatră a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că proiectul noului terminal trebuie terminat până la sfârşitul anului viitor, pentru că este vorba de bani europeni, iar războiul din Ucraina a dat peste cap planurile constructorului care a câştigat licitaţia pentru executarea lucrărilor. 

"Am spus de la început că pot să apară obstacole, dar suntem în grafic. Toată lumea e atentă, inclusiv Comisia Europeană şi instituţiile de control, pentru că sunt fonduri europene. Nu ne permitem să ne jucăm cu acest proiect. A fost semnat contractul, dar a început războiul şi dacă se opta pentru structură metalică atunci totul dura foarte mult. Întârzierea ne-ar fi dus dincolo de 31 decembrie 2023, dată până la care trebuie finalizat proiectul. Nu este o modificare substanţială a contractului. Decizia a fost luată în urma consultărilor cu Ministerul Transporturilor", a afirmat directorul Aeroportului din Iaşi, Romeo Vatră. 

El consideră că există forţe politice în Iaşi care atacă acest proiect, lovindu-se în ceea ce merge în Iaşi. 

"Îmi pare rău că nu am reuşit să ţin proiectul departe de bătălia politică. Atrag atenţia politicienilor să nu se pripească. Ne-a trecut glonţul pe la ureche, soluţia trebuia modificată", a adăugat şeful aeroportului ieşean. 

Liderul PSD Iaşi, senatorul Maricel Popa, a anunţat, luni, că sesizează DNA şi Curtea de Conturi pentru a demara cercetări la aeroportul din Iaşi, după ce presa locală a scris că nu ar fi fost respectat caietul de sarcini pentru licitaţia de construire a noului terminal. 

Senatorul Maricel Popa a precizat, într-un comunicat de presă, că "posibila trucare a licitaţiei şi schimbarea soluţiei tehnice nu mai miră pe nimeni", în condiţiile în care şeful Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, este implicat în mai multe dosare penale. 

Totodată, senatorul Maricel Popa susţine că instituţiile de control ale statului ar trebui să se autosesizeze în acest caz şi să verifice situaţia proiectului de construire a terminalului T4 de la Aeroportul Internaţional Iaşi. 

”Sesizez public instituţiile abilitate: Curtea de Conturi, Inspectoratul de Stat în Construcţii, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, Direcţia Naţională Anticorupţie cu privire la ceea ce se întâmplă la Aeroportul Internaţional şi Consiliul Judeţean Iaşi. Ca ieşeni, suntem în pericol să plătim ani buni de acum încolo corecţiile financiare care vor fi aplicate proiectului pentru modificarea soluţiei tehnice. Această investiţie trebuie făcută cu bani europeni, nu cu cei ai ieşenilor. Acum o să fim nevoiţi să mai plătim şi incompetenţa clicii peneliste de la Aeroport şi Consiliul Judeţean, în frunte cu penalul Costel Alexe şi politrucul Romeo Vatră (director al Aeroportului Iaşi – n.r.). Aceşti farsori au distrus absolut tot ceea ce au avut pe mână", a adăugat liderul PSD Iaşi, Maricel Popa. 

Potrivit reporteris.ro, există suspiciuni în cazul derulării contractului de 70 milioane de euro privind construirea noului terminalul de la Aeroportul Iaşi. 

Conform jurnaliştilor, a fost schimbat materialul din care va fi realizată structura construcţiei. În licitaţie, prin caietul de sarcini s-au solicitat stâlpi şi grinzi metalice, iar construcţia se face cu stâlpi şi grinzi din beton armat. 

Un expert în achiziţii publice a precizat pentru publicaţia ieşeană că licitaţia ar trebui refăcută, pentru că "e ca şi cum ai cere mere, iar după licitaţie ai accepta pere pe motiv că sunt tot fructe". 

Expertul respectiv susţine că s-ar putea ajunge la corecţii financiare foarte mari, întrucât este vorba de un proiect european. 

Noul terminal de la Aeroport va avea o capacitate de procesare de 3,3 milioane de pasageri pe an şi ar urma să fie finalizat la sfârşitul anului 2023. 

Valoarea contractului este de peste 320 milioane de lei, fără TVA. 

 
 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.