Premierul Ludovic Orban a afirmat vineri că autorităţile îşi doresc ca atunci când un om are de rezolvat o problemă să se ducă la un singur site, nu la ghişeu, să nu mai fie obligat să se ducă să-şi ia certificate şi avize, iar instituţia furnizoare trebuie să le obţină accesând toate bazele de date.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Ludovic Orban a avut o intervenţie vineri, la evenimentul "European Digital Innovation Hubs – Boosting the digital transformation process", organizat de Autoritatea pentru Digitalizarea României. 
El a afirmat că nu este un proces simplu cel de informatizare a administraţiei publice. 
“Important pentru noi este să pregătim tot ceea ce este necesar pentru lansarea accelerată a procedurilor de licitaţie pentru tot ceea ce înseamnă aplicaţii digitale, de informatizare a administraţiei publice. Sigur că acest proces nu este un proces simplu, este un proces în care ne confruntăm cu rezistenţă din partea multor factori. Obiectivul digitalizării din punctul nostru de vedere este acela de îmbunătăţii calitatea serviciilor, produselor care sunt oferite de administraţie, către societate, către compani, către persoane fizice şi să reducem timpul de soluţionare, să reuşim să oferim toate aceste produse şi servicii în condiţii optime, care să permită o accesibilitate şi o soluţionare cât mai rapidă a tuturor problemelor pe care le au cetăţenii în relaţia cu administraţia”, a afirmat premierul.
El a menţionat că îşi doreşte ca un om, când are ceva de rezolvat, să se ducă la un singur site, nu la ghişeu. 
“Sigur că este foarte importantă îmbunătăţirea colaborării între instituţiile publice, inclusiv prin asigurarea interoperabilităţii, ne dorim ca un om atunci când are de rezolvat o problemă să se ducă la un singur site, nu la ghişeu. Să se ducă la un singur site, să nu mai fie obligat să se ducă să-şi ia certificate, avize, să se plimbe de la instituţie la instituţie pentru a le obţine. Instituţia furnizoare trebuie să îşi obţină accesând toate bazele de date şi toate informaţiile deţinute de alte instituţii pentru certificarea dreptului sau serviciului de care beneficiază cetăţeanul, instituţia să fie aceea care să rezolve toate aceste probleme, iar cetăţeanul să se adreseze într-un singur punct şi soluţionarea oricărei probleme să fie realizată într-un termen rezonabil care chiar să fie reglementat”, a mai afirmat premierul Orban.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.