Senatorul USR PLUS Marius Bodea susţine că studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă Târgu Mureş -Târgu Neamţ a fost întocmit în bătaie de joc şi că decizia corectă este ca statul român să nu accepte "lucruri strâmbe" în cazul celui mai important proiect al Moldovei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Marius Bodea a scris, miercuri, pe Facebook, că, în ceea ce priveşte tronsonul montan al A8, firma spaniolă ACCIONA a predat către CNAIR un studiu de fezabilitate întocmit "în bătaie de joc, cu mari lacune“, şi că "este frustrant că apar atât de multe situaţii în care ofertanţii sunt neserioşi“.

"Am discutat cu conducerea CNAIR, am cerut explicaţii, pentru că şi eu sunt sătul de amânări. Am primit asigurări că tocmai prin acţiunea din această săptămână, când CNAIR a returnat firmei în cauză studiul cu zeci de pagini de observaţii şi cereri de lămuriri, statul român nu mai acceptă studii pentru autostrăzi cu care, mai departe, să nu poată face, de fapt, nimic. Decizia corectă este să nu acceptăm lucruri strâmbe pentru cel mai mare proiect al Moldovei, chiar dacă răbdarea noastră s-a sfârşit de mult. Acceptarea unui studiu praf ne pune în imposibilitatea de a demara lucrările de execuţie“, a precizat Bodea.

El a afirmat că a primit asigurări de la CNAIR că documentele vor fi acceptate doar cu respectarea tuturor cerinţelor şi rigorilor legale.

"Am văzut de-a lungul anilor SF-uri acceptate cum au venit şi care au condus la blocarea unor mari proiecte în faza de construcţie, cu şantiere părăsite şi procese în instanţe nesfârşite. Trebuie să nu uităm firmele acestea care nu sunt în stare să livreze ce au contractat, dar care se înscriu la licitaţii fără să aibă în final capacitatea de a răspunde exigenţelor. Pe de altă parte, suntem într-un moment T0 pentru A8 şi numai există cale de întoarcere, cu toate veştile proaste de săptămâna aceasta şi pe care nu încearcă nimeni să le ascundă sub preş. Tratăm fiecare piedică drept o nouă provocare şi un lucru e cert: nu ne lăsăm!“, a mai afirmat Marius Bodea.

Vicepreşedintele Asociaţiei “Împreună pentru A8“Cătălin Urtoi a declarat, marţi, că şefii CNAIR au formulat mai multe observaţii critice privind modul în care a fost realizat studiul de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ din cadrul A8, el precizând că studiul a fost respins de CNAIR din cauza documentaţiei incomplete.

Studiul de fezabilitate a fost realizat de firma spaniolă ACCIONA.

Urtoi a spus că reprezentanţii companiei spaniole au promis că vor oferi răspuns la observaţiile CNAIR până luni, 6 septembrie.

Totodată, reprezentanţii Asociaţiei “Împreună pentru A8“ au anunţat că, în situaţia în care studiul de fezabilitate nu va fi realizat cu seriozitate, vor depune plângere penală la Parchetul General.

La rândul său, Dan Radu, reprezentant al Mişcării pentru Dezvoltarea Moldovei, a scris, marţi seară, pe Facebook, că "viitorul Autostrăzii A8, ce ar trebui să uneasca Moldova de Transilvania, este acum în suspensie" şi că "spaniolii şi-au bătut joc de lucrare încă de la început“.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) precizează că studiul de fezabilitate revizuit urmează să fie transmis până la finele lunii octombrie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.