Ministerul Afacerilor Externe a dat publicităţii documentul ”Q&A - Întrebări frecvente referitoare la votul în străinătate”, în cadrul campaniei de informare a alegătorilor români din străinătate privind locurile unde pot vota şi procedura de votare la alegerile parlamentare din 11 decembrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Materialul informativ oferă răspunsuri clare la cele mai frecvente întrebări pe care alegătorii români din dispora le au cu privire la votul în străinătate, cum ar fi: ”cum votez prin corespondenţă?”, ”dacă m-am înscris în Registrul electoral cu opţiunea votului prin corespondenţă şi am confirmat primirea materialelor de vot însă mă răzgândesc şi doresc să votez la secţie, este posibil?”, ”dacă am domiciliul în România şi mă aflu ca turist în străinătate, la momentul votului, îmi pot exercita dreptul la vot?”, ”care sunt actele de identitate româneşti pe baza cărora pot vota la alegerile parlamentare din 2016?”, ”cine poate vota în străinătate?”, ”câte secţii de votare sunt organizate în străinătate”, ”dacă am domiciliul sau reşedinţa în străinătate (ex. Spania) şi în ziua votului mă aflu în alt stat decât statul de reşedinţă, tot în străinătate (ex. Italia) pot vota?” ş.a.

În cadrul aceleiaşi campanii de informare, Ministerul Afacerilor Externe a publicat pe site-ul propriu harta interactivă a secţiilor de votare in străinătate şi ”Ghidul alegătorului român din străinătate”. De asemenea, informaţiile sunt disponibile pe site-urile misiunilor diplomatice şi ale oficiilor consulare ale României.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.