Liderul deputaţilor USR, Cătălin Drulă, afirmă că ar fi vrut să-i adreseze întrebări ministrului Lucian Bode la audierile din comisii, dar nu a putut din cauza parlamentarilor PNL care ”au făcut un scut mai eficient decât o făcea PSD-ul pe vremuri”. Drulă afirmă că ministrului Transporturilor îi este teamă de reformă şi a ajuns să vorbească la fel ca un ministru ”mâncat de sistem”, care a preluat ”discursul celor din CNAIR cu veşnicele justificări şi cu duşmani imaginari din cauza cărora nu avem drumuri”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Aş fi vrut astăzi să-i pun câteva întrebări ministrului Bode de la Transporturi la şedinţa de audiere care a durat 3 ore. Nu am reuşit. Nu m-au lăsat sub nicio formă colegii săi penelişti care au făcut un scut mai eficient decât o făcea PSD-ul pe vremuri. Nu înţeleg de ce îi e frică ministrului de nişte întrebări pe bune, nu cele servite puse de colegii săi de partid la trecerea timpului”, a scris Cătălin Drulă, miercuri seară, pe Facebook.

Acesta afirmă că ar fi vrut să-l întrebe pe ministru de ce nu îl preocupă deloc reforma.

”De ce nu face schimbări la compania de drumuri CNAIR sau la căi ferate la CFR. De ce nu operaţionalizează Compania Naţională de Investiţii Rutiere, vehicul special pentru proiectele de construcţie de autostrăzi, abandonat de PSD timp de 3 ani de zile. Aş fi vrut să-i spun că mandatul său de până acum a fost o dezamăgire. Că arată şi vorbeşte ca încă un ministru mâncat de sistem. A preluat discursul celor din CNAIR cu veşnicele justificări şi cu duşmani imaginari din cauza cărora nu avem drumuri”, a mai scris Drulă, afirmând că Bode a preluat şi ”prostiile” celor de la PSD, cum ar fi ideea unui drum pe Valea Doftanei ca o nouă trecere între Ploieşti (Câmpina) şi Braşov.

”Dacă ar fi fost pe teren, ar fi constatat că această trecere este prin Pasul Predeluş la peste 1300 de metri. Pentru cine a fost la Cota 1400 la Sinaia cu maşina, imaginaţi-vă că aţi trece între Bucureşti şi Braşov pe acolo. Teren dificil şi izolat, serpentine, un pas izolat, un drum forestier pe care se avântă acum doar pasionaţii de off-road. Asta este soluţia propusă pentru Valea Prahovei odată la câţiva ani de CNAIR şi câte un ministru pe post de guguştiuc o muşcă”, a mai scris Drulă.

Acesta a vorbt şi despre lotul 3 din Lugoj-Deva, deschis ”cu o aberantă limitare la 80km/h şi cu excluderea traficului greu”.

”Foarte deranjant este aruncatul cu kilometri de autostradă. Cu previziuni complet nerealiste. Dă ca finalizate anul acesta loturile 1 şi 2 din Sebeş-Turda, deşi progresul fizic este acolo de doar 2-3%/lună şi unul din loturi e la 62% progres. Deşi există încă blocaje semnificative precum o groapă de gunoi în traseul bretelei de la Alba Sud, o zonă neatacată, şi multe foarte multe reţele electrice de înaltă şi medie tensiune nerelocate. Aktor pe lotul 2 abia se târăşte cu lucrările cât să nu zică că stă. Pentru oricine ştie domeniul şi proiectele este evident că şansele sunt aproape nule să se finalizeze cele două loturi anul acesta. Şi totuşi ministrul aruncă cu kilometri de autostradă, sport de care românii sunt sătui ca de o mâncare proastă care te îngreţoşează. Anul trecut Rovana Plumb promitea 180km, Cuc promitea încă în septembrie 100km şi au fost de fapt doar 44km gata aşa cum am spus la începutul lui 2019. Scuza fiecărui ministru care aruncă cu kilometri? «Aşa mi-a zis CNAIR. Ce mi-au zis ei, vă zic şi eu!» Asta o folosea Cuc, acum o foloseşte şi Bode”, afirmă liderul deputaţilor USR.

Acesta afirmă că i-ar fi spus ministrului Bode că este dezamăgit de nerezolvarea blocajelor de pe marile proiecte, multe fiind în acelaşi stadiu ca la preluarea mandatului.

”Centura Timişoara Sud tot n-are autorizaţie de construire, deşi trebuia să fie începute lucrările încă din vara 2019. La autostrada Lugoj-Deva lot 2, la tuneluri, licitaţia e tot suspendată în aşteptarea unor clarificări cum era şi când a preluat ministrul mandatul. Pe Sibiu-Piteşti lotul 5 tot fără contract semnat e, deşi evaluarea ofertelor din licitaţie e demult încheiată (licitaţie lansată în iulie 2017!). Loturile de pe Autostrada de Centură a Bucureştiului A0 Sud tot nu au autorizaţie de construire, deşi contractual trebuiau demult începute lucrările. Şi lista continuă şi continuă. Ce-i reproşez ministrului este că nu se implică suficient să rezolve aceste blocaje. Birocraţia poate fi înfrântă temporar, până când se face o reformă reală, prin voinţă politică şi lupta la baionetă pentru a scoate proiectele la liman. Asta ar trebui să fie în mandatul oricărui ministru al Transporturilor, în paralel cu o reformă serioasă. Şi cu aşezatul pe baze solide al proiectelor viitoare”, a mai scris Drulă.

Deputatul USR afirmă că multe alte lucruri ar fi avut de spus, dar Lucian Bode ”a preferat să se ascundă în mod laş după echipa tactică de partid”.

”E păcat că pierdem timpul. Pentru că România nu mai poate fără infrastructură. Şi aşa, în acelaşi stil ca PSD, nu o vom face. Fără reformă, fără transparenţă, fără sinceritate, fără interes pentru depăşit birocraţia. Dle. Bode, aţi fost o speranţă - păcat că v-a mâncat sistemul!”, şi-a încheiat Drulă postarea.

Bode a fost avizat negativ de comisiile parlamentare, cu 20 voturi pentru şi 25 voturi împotrivă.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.