În ciuda taxelor uriaşe şi a tuturor măsurilor luate până acum de autorităţi, milioane de oameni refuză în continuare să renunţe la fumat. În acest context, tehnologia şi inovaţia oferă soluţia pentru stoparea acestui obicei dăunător, spun unanim specialiştii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În ultimii ani, companii precum Philip Morris International („PMI”) investesc sau alocă fonduri pentru ştiinţă, cercetare şi tehnologie pentru a îmbunătăţi ofertele de produse care aduc beneficii atât societăţii, cât şi afacerii în ansamblu.

La Technovation, conferinţa organizată de Philip Morris International în clădirea The Cube, centrul său de cercetare şi dezvoltare de pe malul lacului Neuchâtel, reprezentanţii companiei au prezentat cele mai recente tendinţe din industrie şi au subliniat accentul pe care continuă să îl pună pe tranziţia către produse care nu ard tutunul.

Compania, care vinde tutun încă din 1847, înţelege nevoia unei lumi fără ţigări şi a decis în urmă cu un deceniu să contribuie la construirea unui viitor fără fum. La baza acestei decizii au stat îngrijorătoarea creştere a ratei fumatului la nivel mondial şi  pericolul pe care îl reprezintă acest obicei pentru sănătatea umană. De aceea, printr-o mişcare revoluţionară pentru industria care a consacrat-o, PMI a investit cu începere din 2008 peste nouă miliarde USD în cercetarea şi dezvoltarea alternativelor fără fum. Deja aproximativ 30 % dintre fumătorii din Japonia au adoptat produsele fără fum, iar alte ţări au politici care îi încurajează pe fumători să facă o schimbare, a declarat directorul executiv al Philip Morris International, Jacek Olczak. Potrivit acestuia, la PMI lucrează aproximativ 80.000 de oameni, iar peste 1.500 dintre aceştia sunt oameni de ştiinţă care efectuează cercetări în domeniul produselor fără fum. Datorită muncii lor peste 19 milioane de oameni au ales schimbarea.

Desigur, inovaţia nu este uşor de acceptat şi este privită cu scepticism, aşa cum o dovedeşte istoria umanităţii. Ideea a fost subliniată şi de Tommaso Di Giovanni, VP International Comms & Engagement din cadrul companiei, care a spus că reducerea riscurilor începe cu dorinţa omenirii de a inova pentru mai bine. Deşi unele dintre produsele inovatoare nu prezintă un risc zero, cu o cercetare adecvată, acestea vor fi abordate şi adoptate de public, crede Di Giovanni, care a oferit o privire de ansamblu asupra inovaţiei de-a lungul istoriei omenirii, cu un accent deosebit pe inovaţiile din industria tutunului.

Gregoire Verdeaux, Senior Vice President External Affairs al PMI a vorbit despre reglementarea produselor fără fum şi a reconfirmat, la rândul lui faptul că inovaţia este pe primul loc între priorităţile actuale ale companiei. Tot el a subliniat, însă, şi nevoia de colaborare cu autorităţile pentru ca eforturile conjugate să nu fie în zadar. Odată ce un guvern intervine, oamenii iau lucrurile foarte în serios, a spus Verdeaux, care a adăugat că uneori guvernele tind să fie mai reactive. „Marea majoritate a legilor au fost făcute în anii 80 şi 90... Inovaţia este pe primul loc, dar reglementările accelerează lucrurile”, a spus Verdeaux. El a mai spus că Turcia, Mauritius, Argentina, Brazilia, Regatul Unit, Japonia, Norvegia, Islanda, Noua Zeelandă, Suedia au experimentat produse fără fum din diferite categorii. De asemenea, Verdeaux a atins şi problema produselor ilegale care trebuie contracarate.

În 1997, un punct central de acţiune de pe agenda ONU a fost de a reduce efectul negativ al tutunului în viitor. Philip Morris International (PMI) este singura companie care s-a angajat să facă această tranziţie şi să investească în ştiinţă, cercetare şi tehnologie pentru a oferi produse mai puţin dăunătoare pentru fumători. Mesajul companiei este clar: dacă nu fumaţi, nu începeţi; dacă fumaţi, renunţaţi; dacă nu renunţaţi, treceţi la alternativele fără fum.

Azi, 82 de pieţe sunt acoperite de produsele fără fum PMI, iar 19,7 milioane de adulţi din întreaga lume au trecut complet de la ţigări, la aceste alternative mai bune decât continuarea fumatului. Până în 2025, compania îşi propune ca 40 de milioane de adulţi fumători, care altfel ar continua să fumeze, să facă tranziţia spre produsele lor fără fum şi să crească profitul provenit din acest tip de produse la 50% din totalul veniturilor sale.

ONG-urile, guvernele, sistemele de sănătate şi consumatorii, cu toţii pot face ca schimbarea să se întâmple mai rapid.

(Articol susţinut de Philip Morris)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.