Compania IULIUS a demarat prima etapă a unui amplu proiect de reamenajare şi modernizare a ansamblului mixed-use Palas Iaşi, după un concept realizat, în premieră pentru România, de Foster + Partners, care va revitaliza centrul oraşului: mai mult verde, concepte de retail inovatoare, experienţe noi, în armonie cu diversitatea culturală şi istorică a zonei. Palas Iaşi este unul dintre cele mai performante proiecte mixed-use din ţară, anul trecut depăşind 22,2 milioane de vizite. Reamenajarea este estimată la 80 de milioane de euro, ceea ce va ridica investiţia realizată de IULIUS în centrul Iaşului la peste 520 de milioane de euro. Suprafaţa totală de retail va ajunge la 80.000 mp închiriabili.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Transformarea Palas vizează optimizarea spaţiilor existente şi amenajarea de noi zone dedicate shoppingului. Acest proces nu presupune construirea de noi clădiri.

Prima etapă vizează esplanada Teatrului pentru Copii şi Tineret „Luceafărul”, unul dintre punctele de acces în Palas. Lucrările vor începe cu cercetarea arheologică a perimetrului, dată fiind poziţionarea Palas în centrul istoric al oraşului. În această fază sunt prevăzute intervenţii sub esplanadă, unde vor fi amenajate spaţii suplimentare de retail, conectate direct cu mall-ul, precum şi noi locuri de parcare. La final, esplanada va fi transformată într-un spaţiu mai verde, ce va include zone de relaxare, restaurante şi terase, un amfiteatru urban în aer liber, precum şi facilităţi pentru familii.

„Începem cu entuziasm remodelarea Palasului, un proiect care duce regenerarea urbană la nivelul următor datorită viziunii inovatoare, sustenabile pe care o propune echipa de arhitecţi ai Foster + Partners. Rezultatul va fi spectaculos şi va reflecta ataşamentul special al IULIUS faţă de Iaşi: o experienţă urbană revitalizată, un Palas mai verde şi mai bine conectat cu oraşul şi mai atractiv pentru comunitate, cu multiple opţiuni de shopping şi timp liber. Am gândit acest proces în etape pentru a reduce la minimum impactul asupra vizitatorilor şi a activităţii ansamblului”, a spus Raluca Munteanu, Director de Dezvoltare IULIUS.

Remodelarea ansamblului reflectă preocuparea IULIUS de a consolida relevanţa proiectului flagship din portofoliul său şi este, în acelaşi timp, răspunsul la interesul crescut al retailerilor internaţionali de a fi prezenţi sau de a-şi extinde prezenţa în Palas.

Vor fi extinderi de magazine şi noi formate flagship store implementate pentru ancorele principale actuale, branduri în premieră regională, din fashion, department store, bijuterii, sport, cosmetice, spaţii de joacă pentru copii şi centre de distracţie pentru toate vârstele, precum şi concepte noi de food & beverage.

Anul acesta au avut loc intrări de branduri şi extinderi ale unor magazine existente, precum: FURLA (primul magazin din afara Capitalei), JD Sports, Nike, BUZZ, Crocs, LEGO®, Levi’s, Stay Fit Gym, Gioelia, Hervis Sports. Alte nume aşteptate de clienţi urmează să deschidă magazine în viitorul apropiat, printre care: retailerul irlandez Primark, Sport Guru, Sport Vision şi All Mountain – unicul importator şi distribuitor oficial în România al brandurilor The North Face şi Patagonia.

Dezvoltarea Palas va continua prin intervenţii arhitecturale care vor pune în valoare conexiunea cu Palatul Culturii, printr-un design verde. Atriumul, zona centrală a clădirii de retail, va avea suprafeţe vitrate generoase pentru mai multă lumină naturală şi pentru a oferi o perspectivă spectaculoasă asupra Palatului Culturii.

Grădina Palas va fi reamenajată şi va include crearea unor noi trasee de promenadă, jocuri de apă în cascade şi zone de relaxare şi activităţi în aer liber. Centrul de conferinţe Congress Hall va fi relocat într-un spaţiu nou, cu panoramă spre Palatul Culturii, şi va include 4 săli cu o capacitate de 1.000 de locuri şi facilităţi ultramoderne.

Preocuparea constantă a IULIUS, care a propus în premieră în România concepte de regenerare urbană la Iaşi şi Timişoara, este să creeze proiecte care răspund nevoilor concrete ale oraşelor, generează dezvoltare economică şi contribuie la o calitate mai bună a vieţii. Dezvoltarea Palas care demarează acum se înscrie în acelaşi efort, acela de a oferi soluţii inovatoare la provocările unei societăţi în continuă transformare. Mai multe detalii se găsesc pe palasiasi.ro.

Despre Foster + Partners

Foster + Partners este un studio global de arhitectură, urbanism şi proiectare, cu rădăcini profunde în sustenabilitate, fondat acum mai bine de cincizeci de ani, în 1967, de către Norman Foster. De atunci, el şi echipa formată în jurul lui au înfiinţat un birou internaţional, cu reputaţie de talie mondială pentru design atent şi de pionierat, funcţionând ca un studio de sine stătător, caracterizat de diversitate etnică şi culturală deopotrivă. Studioul integrează competenţele de arhitectură cu cele de inginerie structurală şi de mediu, urbanism, design interior şi industrial, machetare şi producţie de film, aeronautică şi multe altele, într-un mediu de lucru colegial, asemănător unei universităţi compacte. Aceste competenţe diverse permit abordarea unei game largi de proiecte, în special cele de complexitate şi amploare considerabile.

Foster+Partners are în portofoliu edificii importante, precum: sediul Apple – Apple Park din California; sediul european al agenţiei de ştiri Bloomberg Headquarters din Londra (considerată, în 2018, cea mai sustenabilă clădire de birouri); renumita clădire de birouri - 30 St Mary Axe (The Gherkin) din Londra; Great Court de la British Museum Londra; transformarea clădirii Parlamentului german – Reichstag.

Despre Palas Iaşi

Inaugurat în 2012, Palas Iaşi reprezintă cea mai mare investiţie în real estate din estul ţării, în valoare de peste 320 milioane de euro. Situat lângă Palatul Culturii, Palas este primul proiect de tip mixed-use realizat în România şi include: peste 270 de magazine, şapte clădiri de birouri clasa A (75.600 mp), la care se adaugă Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri din România, dezvoltată în proximitate (60.000 mp), un centru de evenimente, hotel de 4*, restaurante şi cafenele tematice, parc de 50.000 mp, carusel, patinoar sezonier şi alte facilităţi de timp liber, precum şi cea mai mare parcare subterană din România, cu peste 2.500 de locuri. Prin mixul inedit şi complex de shopping şi entertainment, Palas atrage anual peste 22,2 milioane de vizitatori, inclusiv din Republica Moldova.

Compania IULIUS este dezvoltator şi operator specializat în ample proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experienţă de peste 25 de ani în real estate şi cu o prezenţă în patru mari oraşe din ţară – Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava. Investiţiile realizate depăşesc 1,2 miliarde de euro. Portofoliul este compus din două proiecte mixte (Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara), reţeaua naţională Iulius Mall (Iaşi, Cluj-Napoca, Suceava), două proiecte de proximitate Family Market (Iaşi) şi 15 clădiri office în Iaşi, Timişoara şi Cluj-Napoca. Portofoliul include peste 320.000 mp de spaţii de retail, proiectele fiind lidere de piaţă la nivel regional, cu peste 73 de milioane de vizite anual. Compania are în dezvoltare alte două proiecte mixte majore de reconversie urbană, la Cluj-Napoca şi Constanţa, investiţii estimate la peste 1,3 miliarde de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.