Impetum Group anunţă demararea unei noi ediţii a CONFIDEX, singurul studiu longitudinal din România menit să măsoare încrederea managerilor români în economie şi să decripteze provocările cu care se confruntă mediul de business local. Ajuns la ediţia cu numărul 9, studiul a devenit deja un instrument reper pentru luarea deciziilor de business.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Managerii şi antreprenorii din România sunt invitaţi din nou să participe la dezvoltarea celui mai amplu studiu de pe piaţa locală – ce analizează anatomia încrederii în economia românească – prin completarea chestionarului CONFIDEX Ediţia 9 - ImpetumGroup Survey.

Mediul de afaceri românesc este un organism viu, sensibil la mişcările pieţelor internaţionale, dar şi la măsurile care sunt luate pe plan intern. Primul semestru al anului a marcat un grad mai mare de optimism din partea managerilor, pe fondul evoluţiei ascendente a economiei româneşti în anul 2022. Însă, pe măsură ce veştile mai puţin bune au început să apară, mai ales dacă vorbim de luna septembrie, ne întrebăm cât a mai rămas din acest optimism.

Pe final de an, ne confruntăm cu un grad redus de predictibilitate a cadrului fiscal, la care adăugăm o inflaţie ce a scăzut doar puţin, iar acum dă semne de stagnare, erodând în continuare puterea de cumpărare a consumatorilor şi punând presiune pe costurile companiilor. Prin urmare, suntem foarte curioşi să aflăm cât se mai păstrează din optimismul începutului de an şi către ce ne îndreptăm în viitorul apropiat, spune Andrei Cionca, CEO Impetum Group.

Indicele încrederii, măsurat de studiul CONFIDEX, a atins cel mai jos nivel în perioada pandemiei, apoi, treptat, a început să urce, ajungând în primele şase luni din 2023 la cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani (50,2). După pandemie, revenirea post-pandemică, instabilitatea geopolitică generată de războiul din Ucraina, creşterea preţurilor la energie şi o inflaţie galopantă, managerii români  au început anul cu aşteptări optimiste. De altfel, pentru prima oară, rezultatele CONFIDEX din primul semestru au reliefat chiar şi orientarea managerilor români spre export şi pieţe externe.

Analizând evoluţia sectoarelor strategice din economie, anul 2023 se prezintă ca fiind unul provocator. De exemplu, agricultura are un an complicat. Este prognozat un an cu producţii peste 2022, dar cu pierdere financiară pentru mulţi dintre agricultori, pe fondul condiţiilor meteo dificile, la care se adaugă costul ridicat al input-urilor de anul trecut, care generează o presiune suplimentară pe preţuri. De asemenea, industria prelucrătoare are un an de descreştere semnificativă, generată de scăderea cererii interne şi stagnării economiei germane, principala piaţă de export a industriei româneşti”, a mai adaugat Andrei Cionca, CEO Impetum Group.

CONFIDEX este un demers Impetum Group şi oferă, de peste 3 ani, o imagine clară asupra percepţiilor oamenilor de afaceri din România, realizând o radiografie a încrederii în economie. Extrapolând tendinţe, compania pune la dispoziţia celor interesaţi un instrument care îi va ajuta să înţeleagă mai bine vremurile în care trăim şi să ia decizii corecte şi bine argumentate, cu impact pozitiv asupra mediului de business şi societăţii în general.

Peste 2500 de antreprenori şi C-Level executives au contribuit, în ultimele 8 ediţii CONFIDEX, la stabilirea unor repere extrem de importante pentru economia românească, atât de valoroase în vremuri incerte, cum sunt cele pe care le traversăm în prezent.

Impetum Group este grupul românesc care aduce împreună capital, management şi servicii, format din reunirea sub aceeaşi umbrelă a CITR, liderul pieţei de insolvenţă din România, ROCA Investments, soluţie de private equity care urmăreşte consolidarea şi scalarea IMM-urilor româneşti cu potenţial, ROCA X, Venture Capital destinat start-up-urilor disruptive din piaţa de tehnologie şi Agista, fond de growth equity cu focus pe companii care au demonstrat o creştere susţinută cu resurse limitate în nişa în care activează şi caută să-şi accelereze scalarea la nivel naţional şi internaţional.

Impetum Group îşi propune să devină un hub de resurse, care maximizează valoarea de business, prin reunirea de: business knowledge specific pentru fiecare din cele trei etape din viaţa unei companii (startup, criză de creştere, distress), capital, sinergii şi cross-uri între business-uri complementare, precum şi o comunitate de manageri şi antreprenori dornici să participe activ la consolidarea culturii antreprenoriale din România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.