Cel mai recent sondaj realizat de firma de cercetare independentă Povaddo pentru Philip Morris International (PMI) arată că există un nivel ridicat de acceptare în rândul cetăţenilor europeni pentru produsele fără fum, precum tutunul încălzit. Astfel, două treimi (66%) dintre adulţii chestionaţi cred că fumătorii pot fi încurajaţi să treacă la alternative fundamentate ştiinţific prin impozitarea acestor produse la un nivel mai scăzut decât ţigările, dar totuşi suficient de mare pentru a descuraja utilizarea de către tineri sau nefumători.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Respondenţii români consideră că Uniunea Europeană ar trebui să ia în considerare consecinţele politicilor fiscale şi au opinii puternice cu privire la modul în care liderii europeni ar trebui să trateze acest tip de produse:

  • 76% dintre românii respondenţi consideră că fumătorii adulţi ar trebui să primească informaţii corecte, fundamentate ştiinţific, despre produsele fără fum, care, deşi nu sunt lipsite de riscuri, reprezintă o alternativă mai bună la continuarea fumatului.
  • 72% dintre românii respondenţi consideră că guvernele pot ajuta la îmbunătăţirea sănătăţii publice prin politici care încurajează fumătorii care nu renunţă integral la fumat să treacă la alternative inovatoare, fără fum, care au potenţialul de a fi mai puţin dăunătoare în comparaţie cu fumatul.
  • 72% dintre românii respondenţi cred că Uniunea Europeană ar trebui să aloce timp şi resurse pentru eradicarea fumatului, prin încurajarea tuturor fumătorilor fie să renunţe complet, fie să treacă la alternative mai bune la fumat, fundamentate ştiinţific.

„Aceste cifre demonstrează încă o dată că accesul la informaţii corecte este critic, cu atât mai mult când este vorba de progresele din ştiinţă şi tehnologie. Credem că ştiinţa ne poate ajuta să avem o conversaţie constructivă cu autorităţile de reglementare şi cu comunitatea medicală. Doar aşa putem să oferim celor aproape 4 milioane de fumători români adulţi soluţii fundamentate ştiinţific, care să-i îndepărteze pentru totdeauna de ţigări. Ne dorim ca factorii de decizie să ia în considerare  impactul benefic al produselor fără fum şi să integreze conceptul de reducere a efectelor nocive ale tutunului ca o componentă cheie a politicilor de control al tutunului.”, a declarat Emma Zeicescu, Director Communications, Philip Morris România.

Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a)

În România, 70% dintre respondenţi sunt de acord că organizaţii precum Uniunea Europeană şi Organizaţia Mondială a Sănătăţii ar trebui să se concentreze mai mult pe reducerea efectelor nocive şi să încurajeze fumătorii să utilizeze produse potenţial mai puţin dăunătoare în loc să încerce să elimine complet consumul de tutun.

„Rezultatele acestui sondaj sugerează că există o discrepanţă între politicieni şi cetăţenii pe care aceştia îi guvernează şi îi reprezintă atunci când vine vorba de politicile referitoare la tutun”, a declarat preşedintele Povaddo, William Stewart. „Abordarea Uniunii Europene în ceea ce priveşte aceste politici pare să se concentreze mai degrabă pe un obiectiv nerealist, acela de a eradica consumul de nicotină, în timp ce majoritatea cetăţenilor sunt receptivi la conceptul pragmatic de reducere a efectelor nocive ale tutunului şi încurajează fumătorii să folosească produse cu nicotină mai puţin nocive.”

De asemenea, sondajul arată că în Europa există o înţelegere ridicată a impactului pe care îl are comerţul ilicit cu produse care conţin tutun şi nicotină. Astfel, 60% dintre respondenţii la nivel european cred că ţara lor suferă din cauza comerţului ilicit cu produse care conţin tutun şi nicotină. În plan local, procentul este mai mare, astfel şapte din zece respondenţi români (69%) consideră că România are o problemă legată de comerţul ilicit de produse din tutun şi de produse ce conţin nicotină.

  • 75% dintre respondenţi sunt de acord că interzicerea anumitor produse din tutun şi a altora ce conţin nicotină nu va conduce, de fapt, la o scădere a consumului. În schimb, consumatorii vor căuta aceste produse pe piaţa neagră.
  • 68% sunt de acord că comerţul ilicit cu produse din tutun şi cu produse ce conţin nicotină, în general, subminează eforturile de reducere a ratei fumatului.
  • 74% sunt de acord că traficul ilicit cu produse din tutun şi cu produse ce conţin nicotină poate avea consecinţe negative grave asupra securităţii, siguranţei şi sănătăţii publice din România.
  • 6% dintre respondenţii români au identificat corect că în 2022 s-au înregistrat pierderi la bugetul de stat între 200 şi 400 de milioane EUR din cauza comerţului ilicit cu aceste produse.

Metodologia sondajului

Povaddo a realizat sondajul online în numele PMI în perioada 29 decembrie 2023 -31 ianuarie 2024. Sondajul a fost realizat în rândul a peste 14.110 de adulţi din populaţia generală cu vârsta de minimum 18 ani, din 14 ţări: Belgia, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Franţa, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania şi Ucraina. În fiecare ţară au fost realizate aproximativ 1.000 de interviuri online. Datele sunt ponderate pentru a fi reprezentative pentru populaţia online din fiecare ţară în ceea ce priveşte următoarele variabile: vârsta, sexul şi consumul de tutun / nicotină din fiecare piaţă, conform cu statisticile naţionale. Per ansamblu, rezultatele sunt precise cu o marjă de eroare de ±1%. La nivel de ţară rezultatele prezintă o marjă de eroare de +/-3%.

Nota bene: din cauza rotunjirilor, este posibil ca totalul rezultatelor să nu ajungă la 100%.

Philip Morris International: Pentru un viitor fără fum  

Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din industria tutunului care şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum. Din 2008, PMI a investit peste 12.5 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice şi comportamentale, cât şi studii ulterioare introducerii pe piaţă. În noiembrie 2022, PMI a achiziţionat Swedish Match – lider în comercializarea produselor cu nicotină pentru uz oral – şi se află astfel în fruntea companiilor care luptă pentru un viitor fără fum prin mărcile sale IQOS şi ZYN. Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, şi a consumabilelor aferente, precum şi produsului de tip snus al companiei Swedish Match, ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP). În 30 decembrie 2023, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 84 de pieţe iar PMI estimează că aproximativ 20,8 milioane de adulţi din întreaga lume, au trecut deja la IQOS şi au renunţat la fumat. Produsele fără fum au reprezentat aproximativ 37% din veniturile nete totale ale PMI pentru întreg anul 2023. Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, în februarie 2021, PMI şi-a anunţat în februarie 2021 ambiţia de a se extinde în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi, prin filiala sa Vectura Fertin Pharma, îşi propune să îmbunătăţească calitatea vieţii prin furnizarea de experienţe de sănătate integrate.   

Pentru mai multe informaţii puteţi vizita  www.pmi.com şi www.pmiscience.com

(Articol susţinut de Philip Morris)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.