Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie anunţă, vineri, că a operaţionalizat serviciul de depunere electronică a cererilor, înscrisurilor şi a altor documente adresate Înaltei Curţi prin intermediul noului său website – www.iccj.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Aplicaţia este disponibilă începând cu data de 19.11.2021, pentru toate Secţiile Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi pentru Completurile de 5 judecători, prin accesarea secţiunii ÎCCJ Digital – Dosar electronic, este gratuită şi permite depunerea de documente care sunt transmise şi ataşate direct, iniţial electronic, iar ulterior fizic, la oricare dintre dosarele aflate pe rolul instanţei supreme”, a transmis, vineri, Înalta Curte de casaţie şi Justiţie, într-un comunicat de presă.  

Sursa citată a precizat că, pentru folosirea acestui serviciu este necesară completarea formularului disponibil pe site, utilizatorii fiind rugaţi să consulte instrucţiunile de utilizare a acestuia. 

”Prin operaţionalizarea posibilităţii de depunere a diferitelor documente prin intermediul site-ului propriu, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie urmăreşte îmbunătăţirea liberului acces la justiţie al cetăţenilor, în special în contextul pandemiei de COVID-19, diminuarea costurilor presupuse de procedurile judiciare pentru cetăţeni şi reprezentanţii acestora, dar şi diminuarea duratei de soluţionare a cauzelor, prin eliminarea incidentelor procedurale legate de transmiterea, înregistrarea şi primirea la dosar a diverselor cereri şi documente”, a mai transmis instanţa.  

Începând cu data de 01.02.2022, activitatea de primire în format electronic a tuturor actelor adresate Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie va fi centralizată în cadrul aplicaţiei informatice sus-menţionate. 

Totodată, în cadrul formularului de utilizare a acestui serviciu este disponibilă şi posibilitatea de înrolare în cadrul aplicaţiei de comunicare electronică a actelor de procedură (TDS), care permite comunicarea citaţiilor, a hotărârii judecătoreşti în format integral şi a altor acte de procedură sau documente depuse de către părţi către toţi participanţii la proces, în format electronic, prin e-mail, asigurând astfel celeritatea desfăşurării procesului. 

Totodată, ICCJ anunţă că, de vineri, este disponibil prin intermediul site-lui ÎCCJ şi serviciul de depunere electronică a petiţiilor şi a cererilor întemeiate pe dispoziţiile Legii nr.544/2001, care permite transmiterea instantanee a petiţiilor şi a cererilor depuse de către cetăţeni către compartimentul specializat al instanţei supreme. 

 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.