Preşedintele Statelor Unite, Donald Trump, s-a declarat nemulţumit că portavioanele americane au renunţat la aburi şi la sisteme hidraulice, sugerând că forţele navale ar trebui să renunţa la catapulta electromagnetică a unui nou portavion şi să folosească în schimb o catapultă a ”naibii cu aburi”. Marina a început în urmă cu nouă ani construirea unei noi clase de portavioane, care folosesc catapulte cu sisteme electromagnetice, în locul aburilor, transmite Foreign Policy.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Trump a criticat dur catapulta instalată pe noul portavion USS Gerald Ford, care ar putea să devină bijuteria Marinei Statelor Unite. Miliardarul s-a declarat nemulţumit că noul sistem electromagnetic - Electromagnetic Aircraft Launch Sysrem (EMALS) - înlocuieşte fost catapultă pe bază de aburi şi presupune costuri suplimentare pentru bugetul Pentagonului.

”I-am întrebat: nu mai folosiţi aburi? «Nu, domnule!». Atunci eu am zis: Şi cum merge asta? «Domnule, deloc bine. Deloc bine. Nu mai are puterea. Ştiţi, aburii sunt brutali. Vedeţi cum aburii merg în toate direcţiile, dar nu sunt avioane aruncate în aer»”, a declarat preşedintele republican într-un interviu recent pentru revista Time.

Ulterior, Trump a explicat că acum catapulta are un sistem ”digital” prea complicat.

”Trebuie să fii Albert Einstein ca să te prinzi cum funcţionează. Şi eu am zis - acum ei vor să cumpere noi portavioane. Am întrebat: şi ce sistem vom avea. «Domnule, rămânem cu digital». Dar eu le-am spus că nu prea cred: veţi folosi naibii nişte aburi, acel sistem digital costă sute de milioane de dolari şi nu e bun”.

Marina SUA nu a reacţionat până în acest moment la comentariile lui Donald Trump.

De asemenea, mulţi experţi militari îl contrazic pe preşedinte, întrucât aceste critici vin prea târziu. Portavionul USS Gerald Ford a fost finalizat după aproape un deceniu de la începerea construcţiei sale, iar experţii susţin că este imposibil să găseşti o soluţie pentru a înlocui sistemul electromagnetic cu aburi, iar preţurile ar putea să se ridice la miliarde de dolari.

Sistemul EMALS are o serie de avantaje importante prin comparaţie cu folosirea aburilor: este mai uşor, mai eficient din punct de vedere energetic, perfect pentru avioane grele şi cu mai puţine erori în operare.

De asemenea, armata poate să lanseze fiecare avion sau dronă cu viteze diferite, ceea ce nu este posibil pentru portavioanele care folosesc aburi.

Aceste declaraţii ale preşedintelui se îndreaptă totuşi spre costurile uriaşe presupuse de construirea acestor portavioane. Preţul pentru ultimele trei portavioane din clasa Ford s-a ridicat în ultimul deceniu de la 27 la 36 de miliarde de dolari, iar acestea nu au fost finalizate tocmai din cauza întârzierilor presupuse de instalarea sistemului EMALS.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.