Regatul Unit a prezentat marţi un nou regim vamal post-Brexit, care urmează să înlocuiască Tariful Exterior Comun (TEC) al Uniunii Europene (UE), prin care menţine taxe vamale de 10% la maşini importate, dar le elimină din importuri, în valoare de 30 de miliarde de lire sterline (33,6 miliarde de euro), care intră în lanţurile de aprovizionare britanice, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După ce şi-a încredinţat politica comercială UE timp de zeci de ani, Marea Britanie - care a ieşit în mod oficial din UE la 31 ianuarie -, negociază de-acum acorduri de liber-schimb cu alte ţări.

Regatul şi Statele Unite au lansat la începutul lui mai o primă rundă de negocieri comeciale şi au anunţat că doresc să avanseze rapid către încheierea unuiacord de liber-schimb.

Guvernul britanic doreşte să încheie acorduri care să-i acopere 80% din comerţul extern în următorii trei ani.

Noul regim se va aplica doar ţărilor cu care nu a încheiat niciun acord.

Londra estimează că acest nou regim - denumit UK Global Tariff (UKGT) - va fi mai simplu şi mai ieftin decât TEC-ul european, în urma suprimării tuturor taxelor vamale mai mici de 2%.

”Noul Tarif Global Britanic va fi în folosul consumatorilor şi gospodăriilor britanice, reducând formalităţile administrative şi scăzând costul a mii de produse curente”, a anunţat secretara de stat însărcinată cu Comerţul Internaţional Liz Truss.

În cadrul acestui nou regim, taxele vamale impuse unei largi game de produse urmează să fie suprimate - 60% dintre schimburi urmează să intre în Marea Britanie fără taxe, în baza condiţiilor prevăzute de Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC) sau prin actualul acces preferenţial, începând din ianuarie 2021, a anunţat Guvernul.

Însă taxele vamale urmează să fie menţinute la un anumit număr de produse din sectoarele agricol, automobilului şi pescuitului, în vederea protecţiei acestor sectoare.

”Menţinerea unei protecţii a agriculturii are un sens ca monedă de schimb în negocierile cu UE şi Statele Unite. Însă acest lucru implică scumpiri importante la importuri agricole, în lipsa unui acord de liber-schimb între regatul Unit şi UE”, estimează Thomas Sampson, un profesor asociat la London School of Economics.

Proiectul prevede de asemenea o suprimare a taxelor vamale la produse privind ameliorarea eficienţei energetice şi o scutire temporară de taxe a celor folosite în lupta împotriva covid-19, precum echiamente individuale de protecţie.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.