Grupul suedez de îmbăcăminte H&M (Hennes & Mauritz AB) a fost condamnat, în Germnia, la plata unei amenzi în valoare de 35,3 milioane de euro, după ce conducerea unui magazin din Nürnberg a adunat şi stocat informaţii despre salariaţi în perioada 2014-2019, fără ca aceştia să ştie, date care ţin inclusiv de viaţa lor privată, în vederea întocmirii unor profiluri individuale, a anunţat joi Centrul german de protecţia datelor, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”O amendă în valoare de 35.258.707,95 euro se cere împotriva H&M (...) cu privire la un caz de supraveghere a câtorva sute de angajaţi şi colaboratori”, a precizat joi Comisariatul protecţiei datelor din Hamburg.

Instituţia reproşează grupului că a permis unor conducători ai unui magazin H&M din Nürnberg (sud) să adune şi să stocheze informaţii despre salariaţi din 2014 în 2019.

”Unii dintre aceşti superiori au obţinut o cunoaştere largă despre viaţa privată a angajaţilor lor”, a constatat Comisariatul.

În urma absenţei unui colaborator, conducătorii magazinului organizau în mod sistematic un interviu pe tema ”vacanţelor” sau ”simptomelor şi diagnosticelor” salariatului, în cazul unui concediu medical.

Aceste informaţii au fost apoi ”înregistrate”, stocate digital şi serveau la ”stabilirea unor profiluri individuale”.

Superiorii obţineau informaţii despre viaţa privată a colaboratorilor lor în discuţii informale, despre ”probleme de familie” sau ”credinţe religioase”.

Aceste date erau apoi ”disponibile să fie citite de către până la 50 de conducători din grup”.

SCUZE

Marca de îmbrăcăminte a prezentat scuze, în urma deciziei autorităţilor germane, cu privire la aceste fapte, pe care le-a catalogat drept ”neconforme directivelor şi instrucţiunilor” grupului.

H&M insistă asupra aspectului ”local” al practicilor sale şi afirmă că a ”semnalat imediat faptele” autorităţilor, după ce a aflat despre ele.

Aceste fapte au fost dezvăluite în octombrie 2019, când o eroare informatică le-a făcut accesibile timp de câteva ore, la nivelul întregii întreprinderi.

Regulamentul European de Protecţia datelor (RGPD), adoptat în 2019 e Uniunea Europeană (UE), a consolidat obligaţiile întreprinderilor în privinţa protecţiei vieţii private şi prevede amenzi de până la 4% din cifra de afaceri.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.