Marina americană (US Navy) a atribuit grupului italian Fincantieri (FCT.MI) un contract în valoare de 5,5 miliarde de dolari în vederea construirii celui mai nou tip de fregate, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Contractul prevede proiectarea detaliată şi construirea unei nave-pilot şi o eventuală achiziţionare a altor nouă nave nave de acelaşi tip.

În cazul în care Marina americană hotărăşte să cumpere toate cele zece nave prevăzute în contract, acesta ar umra să se încheie undeva la jumătatea anilor 2030.

Fincantieri urmează să construiască această navă la şantierul său naval de la Marinette, în statul american Wisconsin, unde se produc în prezent nave de luptă de tip Littoral pentru US Navy, produse de asemenea laun şantier naval în Alabama de către comapnia australiană Austal (ASB.AX).

US Navy estimează costul fragtei-pilot la 1,281 miliarde de dolari, inclusiv proiectarea. Preţul mediu al celorlalte nave este de 781 milioane de dolari, a precizat joi Marina americană.

La licitaţie au mai participat Austal, Huntington Ingalls Industries (HII.N), General Dynamics (GD.N) şi Navantia din Spania.

Contractul prevede ca fregata FFG(X), mai mică decât crucişătoarele şi distrugătoarele, să fie o navă militară multirol dotată cu sisteme de luptă, lansatoare de rachete şi radare. Însă bastimentul urmează să fie dotat cu mai puţin armament, iar ”redundanţa” să fie redusă faţă de cea a navelor mai mari din flota americană, concepute în vederea unor bătălii intense şi susţinute.

Marina americană ar putea să organizeze o nouă licitaţie în vederea construirii altor zece fregate în anii următori, însă acest proiect nu a fost finalizat.

”Asta înseamnă că şantierul naval rămâne în viaţă încă 20 de ani şi nu doar în viaţă, ci  prosper”, a declarat pentru Reuters un reprezentant din Wisconsin Mike Gallagher.

Atribuirea licitaţiei Fincantieri ”nu este surprinzătoare. Proiectul fregatei lor are cele mai multe nave la apă şi are un lung palmares”, apreciază Bryan Clark de la Hudson Institute.

Proiectul viitoarei fregate americane prevede modificări ale unor nave din Franţa şi Italia, state membre NATO.

Washingtonul aşteaptă de-acum eventuale contestaţii ale participanţilor la licitaţie, iar Marina ar urma să le răspundă până la 30 septembrie, când se încheie anul bugetar, potrivit lui Clark.

Contractul reprezintă pentru statul Wisconsin o ”lumină la capătul tunelului noului coronavirus”, consideră Gallagher.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.