Deoarece accidentul aviatic de la Ahmedabad a avut loc pe teritoriul Indiei şi a implicat o companie aeriană indiană, autorităţile locale din India vor conduce ancheta, dar vor beneficia de asistenţă americană şi britanică.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

După incidente precum accidentul de la Ahmedabad, Biroul de Investigare a Accidentelor Aviatice din India urmează o procedură recunoscută la nivel global. Anchetatorii colectează probe din epavă, recuperează cutiile negre şi examinează datele de zbor şi comunicările piloţilor. Rapoartele sunt redactate, revizuite şi partajate la nivel internaţional pentru a asigura transparenţa. Această metodă minuţioasă îşi propune să determine cauzele şi să recomande măsuri pentru sporirea siguranţei aviaţiei.

Administraţia naţională pentru siguranţa transporturilor din SUA (National Transportation Safety Board, NTSB) a anunţat că va conduce o echipă de investigatori americani care se va deplasa în India pentru a ajuta la ancheta asupra prăbuşirii avionului Boeing 787 Dreamliner al companiei Air India. „NTSB va conduce o echipă de anchetatori americani care se vor deplasa în India pentru a asista Biroul de Investigare a Accidentelor Aeronautice în ancheta sa privind prăbuşirea, joi, a unui Boeing 787 al Air India în Ahmedabad, India. În conformitate cu protocoalele internaţionale din anexa 13 a Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale, toate informaţiile privind ancheta vor fi furnizate de guvernul Indiei”, a precizat NTSB într-o postare pe X.

Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

NTSB participă la anchetă deoarece fabricantul avionului este o companie americană.

Şi Marea Britanie colaborează cu autorităţile indiene pentru a stabili urgent faptele legate de accident şi pentru a oferi sprijin celor implicaţi, a declarat Ministerul de Externe al ţării. Guvernul britanic va trimite, de asemenea, o echipă pentru a ajuta la investigarea accidentului. care a provocat moartea a peste 200 de persoane. Într-o declaraţie, agenţia care se ocupă de investigarea accidentelor aeriene din din Regatul Unit ( (AAIB) precizează că şi-a oferit oficial asistenţa Biroului de investigare a accidentelor aviatice din India. „Trimitem o echipă multidisciplinară de investigaţie în India pentru a sprijini ancheta condusă de India”, scrie BBC. AAIB din Regatul Unit va avea statut de expert în ancheta indiană, deoarece la bordul avionului se aflau cetăţeni britanici.

Directorul companiei Air India a declarat că investigaţiile vor lua timp. Investigaţiile privind incidentele aviatice majore durează adesea săptămâni sau luni până la publicarea concluziilor iniţiale, iar o analiză finală poate dura un an sau chiar mai mult.

Zborul a fost condus de căpitanul Sumeet Sabharwal, care ar fi avut peste 8 000 de ore de zbor. Co-pilotul avea peste 1.100 de ore de zbor înregistrate, potrivit CNN.

Oraşul Ahmedabad din vestul Indiei a fost zguduit de o tragedie joi după-amiază, când zborul Air India AI-171, un Boeing 787 Dreamliner în drum spre Londra-Gatwick, s-a prăbuşit la scurt timp după decolare. La câteva momente după decolarea de pe Aeroportul Internaţional Sardar Vallabhbhai Patel, aeronava s-a prăbuşit în zona Meghani Nagar, o minge de foc uriaşă izbucnind la impact. Martorii oculari au raportat coloane groase de fum negru şi o explozie puternică ce a zguduit oraşul. Avionul tocmai decolase şi avea rezervoarele pline.

Aeronava cu fuselaj larg transporta 242 de persoane - 232 de pasageri şi 10 membri ai echipajului - şi era alimentată cu combustibil în conformitate cu ruta sa internaţională, un factor ce a intensificat incendiul de după accident şi a complicat operaţiunile de salvare.

În câteva minute, echipele de intervenţie de urgenţă, pompierii şi ambulanţele s-au grăbit să ajungă la faţa locului, în timp ce Direcţia Generală a Aviaţiei Civile (DGCA) a iniţiat imediat protocoale de investigaţie. Căpitanul Sumeet Sabharwal şi primul ofiţer Clive Kundar se aflau la comandă atunci când aeronava ar fi emis un apel MAYDAY la doar 625 de picioare în ascensiune.

În timp ce lumea aşteaptăă veşti despre eventuali supravieţuitori, un alt tip de operaţiune este deja în desfăşurare - una care începe nu în cer, ci la sol, printre epave, amintiri şi cutiile ce deţin ultimele adevăruri ale zborului, scrie Economic Times of India.

CĂUTAREA CUTIILOR NEGRE

Elementul central în rezolvarea oricărui dezastru aviatic este recuperarea înregistratoarelor de zbor ale aeronavei - cunoscute sub denumirea de „cutii negre”. În ciuda numelui lor, aceste dispozitive sunt vopsite în portocaliu aprins pentru vizibilitate şi sunt construite pentru a rezista la forţe catastrofale - impact, foc, presiune a apei şi temperaturi extreme.

Fiecare aeronavă comercială are la bord două astfel de aparate: Cockpit Voice Recorder (CVR), care captează conversaţiile echipajului, dialogurile radio şi sunetele din cabina de pilotaj, şi Flight Data Recorder (FDR), care înregistrează mii de parametri precum altitudinea, viteza, performanţa motorului şi comenzile de control.

În cazul accidentului de la Ahmedabad, aceste dispozitive sunt esenţiale pentru a înţelege ce a mers prost în acele secunde cruciale de după decolare. Anchetatorii speră că înregistratoarele vor dezvălui dacă zborul AI-171 a fost distrus de o defecţiune mecanică, de o problemă la motor, de lovirea unei păsări, de un incendiu la bord sau de o eroare umană.

Odată recuperate, cutiile negre vor fi trimise laboratoarelor criminalistice ale DGCA sau ale Biroului de investigare a accidentelor aviatice (AAIB), unde experţii vor extrage datele, vor sincroniza înregistrările audio şi de zbor şi vor corela rezultatele cu comunicaţiile radar.

Conform site-ului web al Biroului de investigare a accidentelor aviatice (AAIB), odată ce un accident este clasificat oficial drept accident sau incident grav, AAIB numeşte un investigator responsabil. Notificarea evenimentului este trimisă statelor implicate în înregistrarea, operarea, proiectarea şi fabricarea aeronavei.

Obiectivul iniţial este rapid şi urgent: conservarea probelor perisabile care s-ar putea degrada cu timpul. Oficialii AAIB sunt trimişi imediat la faţa locului pentru a fotografia epava, a intervieva martorii, a colecta înregistrările radar, a recupera cutiile negre şi a aduna alte dovezi electronice şi mecanice.

Urmează o examinare mai aprofundată, în cadrul căreia este analizată fiecare fărâmă de date. Anchetatorii pot implica experţi în domeniu: ingineri, piloţi calificaţi, controlori de trafic aerian sau specialişti în medicina aeronautică. În cazul în care investigaţia necesită lucrări de laborator specializate, AAIB colaborează cu organizaţii specializate.

Odată ce toate dovezile relevante sunt colectate, acestea sunt supuse unei analize pe mai multe niveluri pentru a reconstrui filmul accidentului. Aceasta include studierea deciziilor pilotului, analiza sistemelor tehnice, evaluarea factorilor de mediu şi corelarea tuturor acestor elemente cu datele din înregistratorul de zbor.

Proiectele de rapoarte sunt apoi pregătite, revizuite inter pares şi trimise părţilor interesate internaţionale implicate în originea sau fabricarea aeronavei. Observaţiile sunt analizate, se fac modificări şi numai după consultări riguroase apare raportul final - un document public care conţine recomandări de siguranţă menite să prevină viitoare tragedii.

În cazurile deosebit de complexe, datele contradictorii sau incomplete pot conduce la vizite repetate la faţa locului, audieri suplimentare sau căutări extinse. Scopul nu este doar de a afla ce s-a întâmplat, ci şi de ce - şi cum poate fi împiedicată repetarea situaţiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.