Trei persoane au murit, iar alte aproximativ 100 au fost rănite luni în spectaculosul accident de tren de pasageri care a căzut pe o porţiune de autostradă în nord-vestul Statelor Unite, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Trenul 501, care asigura o legătură între Seattle şi Portland, a deraiat către ora locală 7.40 (17.40, ora României), chiar înainte să treacă pe un pod feroviar, deasupra autostrăzii, la nord de Olympia, capitala statului Washington.

Imagini spectaculoase cu vagoane avariate şi culcate în mijlocul autostrăzii, în timp ce restul trenului a rămas suspendat în mod miraculos pe şine deasupra ”Interstate 5”, au şocat America şi au trezit amintiri dureroase ale unor precedente tragice într-un trecut încă recent.

”Am fost informaţi că există trei victime în acest stadiu”, după accident, a declarat Brooke Bova, o purtătoare de cuvânt a Poliţiei statului Washington într-o conferinţă de presă.

”Aproximativ 100” alte persoane au fost transferate la spital, a adăugat ea.

La sosirea salvatorilor la faţa locului, ”cu adevărat oribil”, al accidentului, ”era deja evident că existau morţi şi răniţi şi că oameni au putut să iasă din tren”, a dat asigurări anterior Ed Troyer, de la biroul şerifului comitatului Pierce.

INFRASTRUCTURI ”ÎN RUINĂ”

În total 77 de pasageri şi şapte membri ai echipajului se aflau la bordul trenului, potrivit unei noi numărători a autorităţilor locale.

Garnitura de 12 vagoane şi două locomotive s-a dezagregat la impact, iar mai multe rame au căzut de o parte şi de alta a podului, iar altele au rămas pe şine.

Presa locală a difuzat mesajul audio de alertă al conductorului. ”Ajungeam la viraj, să traversăm podul pe I5, iar chiar la nord de Nisqually am ajuns la sol”.

Cinci vehicule şi două camioane care rulau pe autostradă au fost de asemenea avariate. Salvatorii au ”verificat toate maşinile”, iar unele persoane erau ”foarte grav rănite”, a adăugat Brooke Bova, sugerând că bilanţul ar putea să se modifice.

Pe Twitter, preşedintele american Donald Trump a evocat accidentul care arată, în opinia sa, necesitatea ca Congresul să aprobe un plan naţional de modernizare a infrastructurilor.

”Drumurile noastre, podurile noastre, căile noastre ferate (şi altele) cad în ruină! Nu mai ţin mult”, a scris el.

Această cale a fost în parte renovată în vederea creşterii frecvenţei trenurilor, iar aceasta era călătoria inaugurală a acestei garnituri care a plecat la ora locală 6.00 de la Seattle.

Departamentul Transporturilor statului (WSDOT) a dat asigurări, într-un comunicat, că aceste căi ferate au fost supuse unor ”săptămâni de inspecţie şi teste”.

Trenul era echipat cu tehnologie ”pendulară”, care permite atingerea unei viteze mai mari.

Potrivit Amtrak, trenul era echipat de asemenea cu Positive Train Control (PTC), un sistem de limitare a vitezei sau de oprire automată în caz de pericol. Însă acesta nu funcţionează încă pe tot tronsonul.

Mai mulţi reprezentanţi locali şi-au exprimat îngrijorarea faţă de viteza acestor trenuri în zone dens locuite.

”OAMENII URLAU”

”Tocmai trecuserăm de oraşul DuPont şi cred că intram într-o curbă”, a declarat Chris Karnes pentru televiziunea locală KIRO-TV.

”Dintr-o dată, am auzit scârţâituri şi am simţit ca şi cum am fi coborât un deal. Apoi am fost aruncaţi în scaunele din faţa noastră, geamurile au explodat, ne-am oprit, apă curgea din tren, iar oamenii urlau".

”Căile pe această linie trebuiau să fie modernizate pentru a suporta vizteze mari”, a adăugat el.

Biroul federal de anchetă NTSB a trimis o echipă la locul accidentului, a anunţat o purtătoare de cuvânt.

Ultimul accident feroviar grav în Statele Unite a avut loc pe 12 mai 2015, când opt pasageri au fost ucişi, iar peste 200 răniţi, în deraierea unui tren de mare viteză, între Washington şi New York.

Potrivit unor experţi, deraierea ar fi putut să fie evitată foarte simplu, dacă sistemul PTC ar fi fost instalat pe acest tronson.

Acest sistem de control permite supravegherea locului în care se află trenul şi viteza cu care circulă, cu ajutorul unor senzori GPS plasaţi atât în trenuri, cât şi pe căile ferate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.