Podul de la Luţca din judeţul Neamţ, care s-a rupt joi după amiază în timp ce era traversat de un autocamion şi de o autoutilitară, a fost reabilitat recent, fiind unul dintre obiectivele intens promovate de preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene. Podul a fost finanţat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Imagini cu podul fisurat au fost publicate deja de presa locală.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
 
„Iată că, mă ţin de cuvânt în ceea ce am promis romaşcanilor şi locuitorilor din aceste comune. Podul de la Luţca va fi reabilitat”,declara Ionel Arsene în 2 martie 2020, potrivit romanulfinanciar.ro. 
Preşedintele CJ Neamţ pare a-şi fi făcut un obiectiv personal din urmărirea lucrărilor la podul de pe drumul judeţean 207 A, care joi s-a prăbuşit. La momentul la care a dat ordinul de începere a lucrărilor, Arsene declara: „Soluţia tehnică aleasă este una modernă. Acest pod nu a fost reabilitat niciodată. Este o lucrare foarte importantă pentru că, acest pod, face legătura dintre municipiul Roman şi zone cu comunităţi importante, spre Sagna, Boghicea, Stăniţa şi Doljeşti – Buruieneşti. Voi monitoriza lucrările personal, la două săptămâni fiind prezent în zonă. După ce vom turna stratul de asfalt la DJ 207D Gâdinţi – Luţca, vom devia traficul auto spre Roman ca să putem închide acest pod, pentru lucrări”.
Podul de la Luţca, peste Siret, a fost construit între 1965 şi 1970, având o lungime de 216 metri.
Valoarea investiţiei de reabilitare a construcţiei a fost de 6,8 milioane de lei, lucrările fiind executate de Darcons SRL potrivit datelor furnizate în august 2020 de Roman Tv, care precizează că fondurile pentru pod au fost asigurate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.
La mai puţin de un an de la startul primelor lucrări majore de reabilitare a construcţiei, în vara lui 2020, Ionel Arsene mulţumea public constructorului, făcând apel la răbdarea localnicilor. 
„Urmăresc îndeaproape lucrarea, pentru că şi eu vreau să se termine, dar intervenţiile nu sunt deloc simple! Le mulţumesc tuturor celor implicaţi în derularea proiectului şi nu în ultimul rând echipelor care lucrează în această perioadă de vară toridă. Trebuie însă, cu toate sacrificiile, să terminăm proiectul! Imaginile realizate la faţa locului sunt elocvente în privinţa avansării lucrării”, spunea, în iulie 2021, Ionel Arsene, citat de newsallert.ro.
Apelul la răbdare al preşedintelui CJ Neamţ era făcut în condiţiile în care primarul comunei Sagna, Gheorghe Iacob, dar şi reprezentanţi ai constructorului anunţaseră că la 15 iunie 2021 podul va fi deschis circulaţiei înainte de termen. 
În septembrie 2021, jurnaliştii locali publicau fotografii care arătau probleme la construcţia de peste Siret. Într-un reportaj cu titlul „Podul de la Luţca pare a fi crăpat şi lăsat pe mijloc”, jurnaliştii de la Roman Tv prezentau fotografii primite la redacţie în care se vedeau crăpături în pod. Roman Tv preciza că a încercat să contacteze reprezentanţi ai constructorului pentru a primi lămuriri pe acest subiect însă aceştia nu au putut fi contactaţi. 
“Zilele trecute s-a făcut testul de rezistenţă pe pod şi avem garanţia că rezistă unei greutăţi de 340 de tone, dispusă după o anumită schemă de încărcare, dar, analizând practic, niciodată nu se va putea găsi pe el o asemenea încărcătură. Măsurătorile, realizate sub acţiunea sarcinilor statice şi dinamice, au dus la concluzia că podul şi structura consolidată în ansamblu, prin folosirea fibrelor de carbon şi a materialelor speciale, au avut un comportament normal şi acest obiectiv reabilitat de către Consiliul Judeţean Neamţ poate fi folosit în condiţii de siguranţă. Primăvara trecută podul a intrat în reparaţii capitale, pentru că nu a fost modernizat niciodată de când a fost construit, adică de mai bine de 50 de ani, şi nu mai prezenta siguranţă în exploatare. Dragi nemţeni, vă garantez că zeci de ani podul de la Luţca nu va mai reprezenta vreo problemă pentru participanţii la trafic!”, a declarat Ionel Arsene în noiembrie 2021. 
 

 
Podul a fost inaugurat în urmă cu aproximativ jumătate de an. În octombrie anul trecut, cu puţin înainte de inaugurare, inginerul constructor Emanuel Bulai declara pentru Roman TV că s-au făcut teste privind rezistenţa podului, cu convoi de camioane, iar acestea „au trecut cu brio” iar peste pod pot trece şi autovehicule de mare tonaj, cu condiţia să păstreze o anumită distanţă între ele.
 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.