Primele zece autospeciale-cisternă cu capacitate de 3.000 de litri, destinate stingerii incendiilor de pădure, au fost recepţionate, miercuri, de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, ele fiind alocate judeţelor Alba, Argeş, Arad, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Sălaj, Cluj şi Maramureş. Alte 20 de astfel de autospeciale, care au mobilitate ridicată şi pot fi alimentate cu apă din lacuri sau râuri, urmează să fie livrate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Potrivit Ministerului Afacerilor Interne (MAI), miercuri a avut loc recepţia de către Inspectorul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) a primelor zece autospeciale destinate, în special, pentru intervenţia la incendiile de pădure. La eveniment au participat Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, Barna Tánczos, ministrul Mediului, şi secretarul de stat în MAI Raed Arafat.
 
Achiziţia autospecialelor este prevăzută în proiectul "Viziune 2020 - Programul Operaţional Infrastructură Mare”, care prevede dotarea IGSU cu 30 de astfel de mijloace de intervenţie.
 
FOTO: MAI
FOTO: MAI
 
Primele autospeciale au fost distribuite în funcţie de suprafaţa fondului forestier, precum şi de cazuistica înregistrată la nivel naţional, către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă din judeţele Alba, Argeş, Arad, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Sălaj, Cluj şi Maramureş.
 
Secretarul de stat Raed Arafat a declarat că în perioada următoare va fi finalizat procesul de recepţie a autopompelor, urmând ca alte 20 de judeţe să beneficieze de astfel de dotări.
 
"Autospecialele dispun de o mobilitate ridicată în zonele greu accesibile (capacitate off-road şi trancţiune 4x4), iar dotarea acestora permite alimentarea cu apă şi din surse fără presiune (lacuri, acumulări de apă, râuri etc.), ceea ce reprezintă un real avantaj mai ales atunci când intervenţia se desfăşoară în locuri fără alte surse de apă", au arătat reprezentanţii MAI.
 
Proiectul "Viziune 2020"este finanţat în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare, prin care 682 de milioane de euro din fonduri europene sunt alocate Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
 
Potrivit MAI, în perioada următoare, 44 de unităţi subordonate IGSU, 7 unităţi ce ţin de Inspectoratul General de Aviaţie din cadrul MAI şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov (SABIF) vor beneficia de echipamente care vor asigura scăderea timpului de răspuns de la 13,50 minute, cât era în 2018, la 12,06 minute datorită performanţelor tehnice superioare, dar şi a eficientizării modului de gestionare a intervenţiilor.
 
De asemenea, prin proiect se va achiziţiona şi o clădire ce va fi adaptată necesităţilor pentru crearea Centrului Naţional de Răspuns la Dezastre (CNRD). Astfel, se va putea asigura un răspuns coordonat şi o gestionare operaţională la nivel naţional a situaţiilor de urgenţă.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.