Discul „Thank U, Next” al Arianei Grande a debutat pe primul loc în clasamentul Billboard 200 cu cea mai bună săptămână de streaming înregistrată vreodată de un album pop.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Albumul Arianei Grande, al patrulea al cântăreţei care s-a clasat pe primul loc, a fost vândut în 360.000 de unităţi în săptămâna încheiată pe 14 februarie, potrivit Nielsen Music. 

„Thank U, Next”, lansat pe 8 februarie, urmează în fruntea clasamentului american al albumelor discurilor „Sweetener” (care a debutat pe 1 septembrie 2018), „My Everything” (septembrie 2014) şi „Yours Truly” (septembrie 2013).

Astfel, Grande se află la egalitate cu Taylor Swift pe locul al doilea între artistele cu cele mai multe albume clasate pe primul loc în ultimul deceniu. Lady Gaga conduce cu cinci albume.

„Thank U, Next” este al doilea album al Arianei Grande care s-a clasat pe primul loc în Billboard 200 în mai puţin de şase luni şi a înregistrat cea mai bună săptămână pe un album pop în ultimul an, după „Reputation” al lui Swift, care a fost vândut în săptămâna de debut în 1,24 milioane de unităţi.

Materialul de studio al lui Grande a înregistrat cea mai bună săptămână din punct de vedere al accesărilor online pentru un album pop şi pentru un album semnat de o femeie, cu 307 milioane de accesări audio on-demand.

El a depăşit astfel „÷ [Divide]” al lui Ed Sheeran, care a avut 126,7 milioane de accesări audio on-demand, în săptămâna de debut din martie 2017, şi „Invasion of Privacy” al lui Cardi B, care a avut 202,6 milioane de accesări audio on-demand în săptămâna de debut din aprilie 2018.

La nivel general, prima săptămână a „Thank U, Next” este a noua din punct de vedere al accesărilor unui album şi a opta cea mai bună săptămână de debut. Pe primul loc rămâne Drake cu „Scorpion”, cu 745,9 milioane de accesări audio on-demand în săptămâna de debut (iulie 2018).

Pe locul al doilea în Billboard 200 a urcat trei poziţii coloana sonoră a filmul „A Star is Born”, cântată de Lady Gaga şi Bradley Cooper, cu 49.000 de unităţi vândute în a 19-a săptămână de la lansare. Această urcare în top este datorată prezenţei artistei pe scena galei premiilor Grammy, unde a primit şi trei trofee.

O altă coloană sonoră, „Bohemian Rhapsody”, a urcat opt poziţii, până pe trei, cu 48.000 de unităţi vândute în a 17-a săptămână de la lansare. Creşterea este datorată lansării pe suport DVD şi blu-ray a filmului omonim, pe 12 februarie.

Dacă în urmă cu o săptămână se afla pe primul loc, acum „Hoodie SZN” al rapperului A Boogie Wit da Hoodie s-a clasat pe poziţia a patra, după ce în a opta săptămână de la lansare a fost vândut în 43.000 de unităţi.

Post Malone şi „beerbongs & bentleys” s-au clasat pe locul al cincilea, în urcare o poziţie, după ce albumul a fost vândut în 39.000 de unităţi în a 42-a săptămână de la lansare.

„Astroworld” al lui Travis Scott a coborât două locuri, până pe şase, cu 37.000 de unităţi vândute în a 28-a săptămână, în timp ce 21 Savage şi „I Am > I Was” s-au clasat pe locul al şaptelea, în coborâre cinci poziţii, cu aproximativ 37.000 de unităţi vândute în a opta săptămână de top.

Albumul „Scorpion” al lui Drake s-a menţinut pe locul al optulea, cu 35.000 de unităţi vândute în a 33-a săptămână de la lansare.

În urma succesului de la gala premiilor Grammy, Kacey Musgraves şi albumul ei „Golden Hour”, lansat în martie 2018, au revenit în top 10, pe locul al nouălea, cu 35.000 de unităţi vândute. Cea mai înaltă poziţie pe care s-a clasat albumul a fost a patra, în aprilie 2018.

Pe locul al zecelea în Billboard 200 s-a aflat „Championships” al lui Meek Mill, în coborâre trei locuri, cu 34.000 de unităţi vândute în a 11-a săptămână de top.

Billboard 200 clasifică cele mai populare albume din Statele Unite pe parcursul unei săptămâni, pe baza consumului multi-metric, care include vânzarea de copii fizice ale discurilor, single-urilor (10 cântece înseamnă un album) şi activitatea online (1.500 de descărcări sunt egale cu un album).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.