Scurtmetrajul “Women’s Christmas Night”, semnat de Oonagh Kearney şi a cărui coregrafie a fost realizată de Megan şi Jessica Kennedy, a fost recompensat, duminică, cu marele premiu al Bucharest International Dance Film Festival.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Juriul a considerat că “filmul se conectează la o poveste universală, având o realizare tehnică şi compoziţională impecabilă, îmbinând folclorul şi structura narativă cu poezia cinematografică şi dezvoltând un limbaj de mişcare inovator care funcţionează prin intermediul şi numai cu ajutorul camerei video”. 

Douăzeci de scurtmetraje prezentate în premieră naţională au concurat pentru premiile BIDFF 2016: cel mai bun film (în valoare de 1.000 de euro, oferit de Institutul Cultural Român) şi cea mai bună coregrafie (în valoare de 500 de euro).

Juriul a fost format din artista americană Claudia Hart, coregraful Chris Haring şi regizorul T. M. Rives.

“Au fost premiate acele filme care pot fi începutul unui post-gen şi care aduc inovaţii la nivel de dialog între cinematografie şi dans. Atât în ceea ce priveşte filmele cât şi instalaţiile, am oferit premii acelor lucrări care pun premisele formării unui nou curent, cu o nouă direcţie care să răspundă la întrebarea «De ce dansăm?»”, şi-a motivat juriul decizia.

Clemence Poesy a impresionat juriul cu scurtmetrajul “For A Moment”, recompensat cu premiul pentru cea mai bună coregrafie. Filmul lui Poesy este o analiză în detalii a studenţilor de la şcoala de balet a operei din Paris. “Alegerea de a oferi premiul pentru cea mai bună coregrafie unui film în care dansul este absent, lăsând loc pentru imaginaţia spectatorilor, este un statement al celei de a doua ediţii a festivalului, în încercarea de a găsi ceea ce poate aduce în plus cinematografia în dans. (…) Povestea din spatele dansului spune mai multe despre corp decât dansul în sine. În acest film camera devine un al treilea ochi, introducând subtil artificialul în realitate”.

Juriul a decis acordarea a două menţiuni speciale pentru “Helena” (regia şi coregrafia Nadav Heyman) şi pentru “Werewolf Heart” (regia de Christian Weber, coregrafia Dalel Bacre), pentru “realizarea unor producţii în care toate elementele sunt fluid închegate şi care împing barierele genului dincolor de convenţional.

Noutatea celei de-a doua ediţii BIDFF a reprezentat-o expoziţia internaţională ”Corpul Digital”. Cele 9 lucrări au explorat arta video, obiectele sculpturale interactive, performance-ul şi poemul digital. Juriul a premiat cea mai bună lucrare de artă digitală - “The Looking Trace”, semnată de argentinienii Camilla Levy Daniel, Leyla de la Hoz şi Pedro Gaicomolli. Lucrarea a impresionat juriul prin surprinderea frumuseţii degradării corpului uman şi felul în care acesta rezistă gravitaţiei şi timpului.

Două menţiuni speciale au fost acordate unor lucrări care încurajează comunităţile să lucreze interdisciplinar: “o.T.”, realizată de M. Kardinal, şi “Crystal Forming Robots on Overhead”, semnată de Christian Faubel.

Ceremonia de decernare a premiilor a fost precedată de proiecţia documentarului “Rare Birds” semnat de T. M. Rives, membru al Juriului BIDFF 2016.

Cea de-a doua ediţie Bucharest International Dance Film Festival s-a derulat în perioada 9 - 13 noiembrie.

BIDFF (Bucharest International Dance Film Festival) este produs de Asociaţia Tangaj Dance şi finanţat de AFCN - Administraţia Fondului Cultural Naţional. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.