”Pokémon Go”, prima incursiune a companiei japoneze Nintendo în domeniul jocurilor destinate dispozitivelor mobile, a generat o veritabilă frenezie pe plan mondial în rândul posesorilor de tablete şi smartphone-uri, bucurându-se, la doar câteva zile după lansare, de un succes fenomenal, informează Le Figaro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acest joc video poate fi descărcat gratuit pe dispozitivele mobile care funcţionează cu sistemele de operare Android şi iOS. Jocul, care combină franciza veche de 20 de ani cu realitatea augmentată, permite jucătorilor să se plimbe în vecinătăţi cunoscute în viaţa reală, căutând în acelaşi timp personaje din jocul ”Pokémon”, pe ecranele smartphone-urilor.

Potrivit site-ului vox.com, jocul ”Pokémon Go” utilizează GPS-ul şi ora afişată de telefonul mobil pentru a detecta locul şi momentul în care utilizatorii se află în joc şi generează personaje din jocul ”Pokemon” care ”apar” în jurul utilizatorilor (pe ecranul telefonului mobil), pentru ca aceştia să încerce să îi prindă. 

Pe măsură ce utilizatorul se mişcă, mai multe tipuri de ”Pokémoni” apar în jurul lui, în funcţie de locul şi momentul în care acesta se află. Jocul îi încurajează pe utilizatori să se deplaseze şi să călătorească în lumea reală pentru a prinde ”Pokemonii” din joc. Aceasta combinaţie dintre un joc şi lumea reală cu care interacţionează este cunoscută sub numele de ”realitate augmentată”. 

În apropierea unui Pokémon, telefonul mobil primeşte o notificare şi camera foto a acestuia se declanşează, făcând să apară un ”monstru” în cadrul imaginii. Astfel, utilizatorul are posibilitatea de a-şi fotografia ”captura” acolo unde a găsit-o.

Jocul ”Pokémon Go” se desfăşoară într-un univers populat cu creaturi exotice şi puternice - acestea pot să semene cu şobolani, şerpi, dragoni, dinozauri, păsări, ouă, copaci şi chiar săbii. În acel univers, oamenii, denumiţi ”antrenori”, călătoresc în jurul globului pentru a îmblânzi acele creaturi şi, într-o manieră care generează întrebări etice, le folosesc punându-le să lupte unele împotriva celorlalte. 

Birouri, autostrăzi, grădini, râuri, săli de baie... niciun loc nu scapă de ”invazia” acestor creaturi virtuale, afirmă Le Figaro. Iar principiul de bază al jocului i-a sedus pe utilizatorii din lumea întreagă. Lansat pe 6 iulie în Statele Unite, Australia şi Noua Zeelandă, jocul ”Pokémon Go” a atras într-o singură zi mai mulţi utilizatori în Statele Unite decât reţeaua de socializare Tinder pe dispozitivele care folosesc sistemul de operare Android. Totodată, rata zilnică a utilizatorilor activi este aproape egală cu cea a reţelei de socializare Twitter. Jocul este utilizat în medie 43 de minute pe zi, mult decât WhatsApp sau Instagram.

Prima generaţie a jocului ”Pokémon” a început cu 151 de creaturi, însă, de atunci, catalogul acestora s-a extins la peste 720. În jocul ”Pokemon Go” doar cele 151 de creaturi originale sunt disponibile.

Mult timp reticentă la ideea de a-şi lansa jocurile pe dispozitive mobile, compania Nintendo a optat în cele din urmă pentru această strategie şi a mizat pe simplitate. Comenzile au fost reduse la maximum: Deplasare, un deget apăsat pe ecran, ”derulare”. Rezultatul a fost uluitor: un joc video accesibil tuturor, chiar şi rezidenţilor din ţări în care jocul nu a fost încă lansat. 

Numeroşi internauţi, în special din Franţa, au luat cu asalt site-ul apkmirror.com, care permite descărcarea unor aplicaţii pentru dispozitive mobile cu sistem Android, inclusiv a aplicaţiei ”Pokémon Go”, indiferent de ţara în care se află utilizatorul. Traficul site-ului a crescut cu aproape 600% şi a ajuns la peste 4 milioane de vizitatori pe 6 iulie, ziua lansării acelei aplicaţii.

”Pokémon GO” include numeroase ”Pokespots”, locuri prestabilite care reprezintă habitate ale creaturilor din joc, create adeseori în funcţie de mediile naturale ale creaturilor din jocul original. Astfel, Pokemonii de apă au tendinţa de a se afla în apropiere de lacuri, râuri şi mări. 

Succesul jocului este asociat cu această combinaţie inedită dintre real şi virtual, cu atât mai mult cu cât niciun loc real nu este interzis în joc. Acest element specific al aplicaţiei a generat deja şi câteva momente amuzante, care nu fac decât să îi sporească reputaţia.

Surprins de prezenţa unui număr mare de persoane în faţa casei sale, o fostă biserică, un proprietar din Massachussetts şi-a dat seama că locuinţa lui poate fi o arenă, un loc propice luptelor între Pokémoni şi ”antrenori”. 

”Să trăieşti într-o fostă biserică poate să însemne multe lucruri. Astăzi, asta înseamnă că locuinţa mea este o arenă Pokémon. Treaba asta promite să devină fascinantă”, a scris pe Twitter utilizatorul Boon Sheridan.

În Australia, după ce a fost ”vizitat” de mai mulţi jucători de ”Pokémon GO”, un comisariat de poliţie a fost obligat să publice un mesaj oficial pe pagina sa de Facebook, în care a reamintit condiţiile legale referitoare la accesul în clădirile poliţiei: ”Nu este nevoie să intraţi în comisariat pentru a recupera Pokeball-urile. Gândiţi-vă mai bine că trebuie să vă ridicaţi ochii de pe ecranul telefonului mobil atunci când traversaţi strada!”. 

La Paris, o ”vânătoare uriaşă de Pokémoni GO” a fost deja anunţată pe reţelele de socializare şi va avea loc joi, în Jardin du Luxembourg. 

Însă ”Pokémon Go” poate să genereze şi anumite probleme, precizează vox.com. O adolescentă din Riverton, un oraş din statul american Wyoming, a descoperit pe 8 iulie un cadavru în timp ce căuta un Pokemon. De asemenea, poliţia din statul american Missouri a anunţat că patru suspecţi au folosit ”momeli” false în jocul ”Pokemon Go” pentru a-i ademeni pe ceilalţi utilizatori în anumite locuri (”Pokestops”), cu scopul de a-i jefui. 

De asemenea, au existat raportări ale unor accidentări suferite de utilizatori în timpul acestui joc, iar poliţia din mai multe ţări a emis avertismente oficiale, cerând utilizatorilor să nu se deplaseze în locuri necunoscute.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.