Les Films de Cannes à Bucarest prezintă "71 de minute cu Tora Vasilescu", gală ce va fi precedată de proiecţia filmului regizat de Mircea Daneliuc, "Probă de microfon", pe 26 octombrie, la Cinemateca Eforie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După marele succes al ediţiei precedente a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest cu "88 de minute cu Victor Rebengiuc", o gală care-şi propunea să aniverseze un artist legendar printr-o discuţie intimă şi pasionantă despre ale vieţii şi ale artei, acum spectatorii vor avea ocazia să o întâlnească pe Tora Vasilescu.

„În meseria asta a noastră, numai talentul nu ajunge”, spunea îndrăgita actriţă care a detonat fiecare rol cu vitalitatea şi autenticitatea sa. „Oricât har ai avea de la mumă, mai trebuie şi experienţă şi foarte multă muncă. Să te expui în faţa aparatului de filmat se învaţă. Să reuşeşti într-o clipă anume şi în condiţii anume, care sunt cu totul altele decât ale scenei, să-ţi expui punctul de vedere asupra unei relaţii umane (pentru că asta e un personaj, nu un punct de vedere) se învaţă. În asta stă, cred, nobleţea profesiei de actor”, mărturisea actriţa.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
12 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

Regizorii, de la Tatos, la Bocăneţ, la Pintilie sau la Mărăscu, au distribuit-o constant în film, teatru şi televiziune.

„La Tora Vasilescu, vibraţia este starea naturală. Privirile vibrează - trist sau sperios sau curios -, zâmbetul vibrează - timid sau îndrăzneţ sau copilăros, vocea vibrează în tonuri reci, seci sau dimpotrivă tandre,  dar mai ales tăcerile. (...) Tăcerile Torei Vasilescu vibrează pe toată scara şi la toate intensităţile sentimentelor omeneşti, şi atât de antisentimentalele ei.  personaje sunt mereu bruiate - minunat bruiaj - de acest temperament artistic făcut parcă special să vibreze astfel în toate felurile, în toate stările”, scria Eva Sîrbu în Magazin estival 1980, citată de publicaţia Aarc.ro.

Şi la această ediţie revine Ziua de Aur ce reuneşte filmele premiate cu Palme d’Or - "Triangle of Sadness", Camera d’Or - "War Pony" la Cannes şi "Alcarràs" - Ursul de Aur la Berlin.

"War Pony", câştigător al prestigiosului Caméra d'Or acordat celui mai bun film de debut prezentat la Cannes, e o poveste entuziasmantă despre dragoste şi bani într-o rezervaţie cu americani nativi. 

Unul dintre cele mai discutate filme la Cannes anul acesta, "Triangle of Sadness" va putea fi văzut, în premieră naţională, în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest. 

În "Alcarràs" aprape că „poţi simţi mirosul toropelii mijlocului de vară care pluteşte de-a lungul întregului film” observa Variety după premiera filmului la Berlinale. Din moşi-strămoşi, familia Solé îşi petrece vara culegând piersici în livada din sătucul catalan Alcarràs. Dar recolta din acest an ar putea fi ultima, pentru că familia riscă evacuarea după ce noul proprietar al terenului plănuieşte să taie piersicii şi să monteze în loc panouri solare. Vestea dezbină familia şi, pentru prima oară, membrii ei trebuie să înfrunte un viitor nesigur şi riscul să piardă mai mult decât casa unde au locuit de generaţii. Filmul este distribuit în România de Bad Unicorn.

Godard, recent dispărutul gigant al cinematografiei nu numai că a ajutat la lansarea Noului Val Francez, dar a schimbat pentru totdeauna limbajul filmic. Iată cum îşi începea tributul reputata publicaţie Indiewire: „Cel mai mare cineast din lume a murit. Iar acesta este un titlu pe care Jean- Luc Godard l-a deţinut pentru foarte mult timp. Influenţa sa asupra formei şi limbajului cinematografic din ultimii 60 de ani a fost fundamentală, dar cele mai bune filme ale lui cineastului nu sunt piese de muzeu care să fie studiate: ele sunt vibrante, energice, sexy, pline de culoare, fum şi umbre crepusculare care te învăluie. Sunt vii. Şi vor continua să fie, deşi creatorul lor nu mai este.”

La Les Films de Cannes à Bucarest.13 va fi proiectat filmul "Le mépris". 

Alături de fraţii Dardenne, de Arnaud Desplechin şi de Stéphane Brizé, alt cineast gigant celebrat la această ediţie este iconoclastul şi încă şocantul Pier Paolo Pasolini. Spectatorii vor putea vedea una dintre capodoperele absolute ale anilor '60, "Accatone", cu care controversatul regizor a irumpt pe scena internaţională, un film care şi astăzi fascinează, frapează, inconfortează, debusolează. Documentar realizat de Andrei Ujică, "2 Pasolini"  va fi prezentat în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest înainte de proiecţia filmului "Il vangelo secondo Matteo" de pe 21 octombrie, ora 18:30, la Cinemateca Eforie.

Proiecţia de pe 21 octombrie a filmului "La Montagne", în regia lui Thomas Salvador, o fabulă eco, simbolică şi picturală şi una dintre cele mai atipice şi surprinzătoare pelicule din acest an de la Cannes, va fi urmată de o dezbatere cu regizorul şi Mihai Zotta de la Conversation Carpathia despre conservarea mediului.

Cu "Trois Souvenirs de ma Jeunesse" aveţi ocazia să descoperiţi un cineast iconoclast (Arnaud Desplechin), comparat adesea cu gigantul literar Marcel Proust şi unul dintre filmele franţuzeşti “cult”.

În răvăşitorul "The Natural History of Destruction", Sergei Loznitsa pune din nou întrebări foarte actuale şi percutante: este acceptabil moral să te foloseşti de populaţia civilă pentru a înclina balanţa forţelor într-un război? Este acceptabilă distrugerea în masă întru apărarea vreunui ideal superior?

"Armageddon Time" e un film autobiografic al aclamatului cineast american James Gray, o poveste profund personală de maturizare despre puterea familiei şi urmărirea generaţională a visului american. Pelicula beneficiază de o distribuţie de excepţie, printre care se numără Anthony Hopkins, Anne Hathaway şi Jeremy Strong.

"Frère et soeur", cel mai nou film al incinfundabilului Arnaud Desplechin, câştigă credibilitate şi relevanţă şi ca epilog (sau regândire matură) a temelor din trecut ale cineastului, amintindu-ne cât de puţini regizori au sensibilitatea, originalitatea şi înzestrările sale literare.

O altă bijuterie umanistă a familiei Dardenne, "Tori et Lokita" îşi plasează personajele în centrul unei drame sfâşietoare, insistând în acelaşi timp asupra demnităţii lor. 

Din dorinţa de a-şi regăsi originile, Freddie, în vârstă de 25 de ani, se întoarce pentru prima dată în Coreea de Sud, unde s-a născut înainte de a fi adoptată şi crescută în Franţa. "Retur à Séoul" e un film captivant şi imprevizibil, o perspectivă memorabilă asupra unei identităţi culturale complicate.

În "Les Pires", o filmare are loc în oraşul Picasso, din suburbiile din nordul Franţei. În timpul castingului, patru adolescenţi, Lily, Ryan, Maylis şi Jessy, sunt aleşi pentru a juca în film. Toată lumea din cartier este surprinsă: de ce să-i ia doar pe "cei mai răi"? O reflecţie asupra modului de a surprinde viaţa.

Şi în acest an Les Films de Cannes ajunge mai aproape de spectatorii din ţară prin ediţiile locale de la Cluj-Napoca (21-23 octombrie), Arad (26-28 octombrie), Timişoara (28-30 octombrie) şi Iaşi (18-20 noiembrie).

Programul complet al festivalului, informaţii despre filme şi invitaţi, pot fi găsite pe www.filmedefestival.ro. Biletele pot fi cumpărate online de pe www.eventbook.ro unde găsiţi şi toate detaliile despre promoţii şi reduceri, sau la casele de bilete ale cinematografelor şi caseriile Eventbook.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.