Managerul Ilene Feldman, aflată la cea de-a şaptea ediţie a Les Films de Cannes à Bucarest pentru a participa la conferinţa ”Managing talents”, a vorbit într-un interviu News.ro despre colaborările sale cu nume importante ale Hollywoodului, precum Colin Farrell, despre noile sale ”achiziţii”, care vor deveni staruri, despre lucrurile pe care le remarcă la tinerii artişti, pe care îi sfătuieşte să îşi folosească intuiţia, şi spune că un agent trebuie să fie extensia actorului. Crede în prietenia reprezentant - client şi îşi rezervă dreptul de a alege cu cine să lucreze.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ilene Feldman lucrează pentru o companie de management. Are clienţii ei, însă colaborează şi cu cei ai companiei. Între clienţii săi principali se află regizorii Yorgos Lanthimos (”The Lobster”), Terrence Malick (”Thin Red Line”) şi Amat Escalante (”Heli”, ” La región salvaje”), actorii Colin Farrell, Ryan Gosling, Lily Collins, Jude Law şi Holliday Granger.

Compania LBI Entertainment manageriază conturile unora ca Martin Scorsese, Leonardo DiCaprio, Cameron Diaz, Reese Witherspoon şi Scarlett Johansson.

În ceea ce priveşte muzicienii, Ilene Feldman îl reprezintă pe Dave Matthews, iar LBI lucrează pentru Justin Timberlake, Jack White şi The Killers, între alţii.

”Sunt foarte mândră să fac parte din compania asta”, a spus Ilene Feldman.

Primul lucru pe care îl remarcă la un actor aflat la început de drum este personalitatea.

”Merg pe intuiţie. Este unul dintre atuurile mele - am un ochi bun pentru actorii talentaţi. Nu trebuie să îi văd jucând. Pot să întâlnesc pe cineva şi doar să îl aud şi să aflu care îi sunt pasiunile, cine e. Pentru mine este totul despre ceea ce un om are înăuntrul lui, chiar dacă nu ştie cum să scoată la iveală pe scenă, pentru că asta ştiu că se poate învăţa. Dar dacă acel cineva nu are profunzime sau complexitate, atunci probabil că nu va putea fi un astfel de actor. Spre asta sunt atrasă - oameni complecşi, interesanţi”, a povestit Ilene Feldman pentru News.ro.

Recent, a semnat cu un tânăr actor, ”pe care nu-l cunoaşteţi încă”, australianul Ryan Corr. Chiar dacă nu este celebru, el a jucat în câteva filme care au beneficiat de o distribuire mondială.

”Face un rol mic în filmul lui Mel Gibson «Hacksaw Ridge» şi a avut o bună interpretare în pelicula lui Russell Crowe («The Water Diviner», n.r.) şi filmează acum cu Garth Davis, cu Rooney Mara şi Joaquin Phoenix («Mary Magdalene», n.r.). Va veni în Statele Unite pentru a începe o carieră acolo şi cred că va fi un star”, a punctat Feldman.

Cei doi încă nu s-a întâlnit. Totul s-a întâmplat prin telefon. ”Am văzut ce a făcut şi am avut acel sentiment, apoi am vorbit la telefon şi asta a fost. Agentul său australian m-a contactat. Eu nu prea mai caut să semnez cu artişti. În primul rând, nu vreau să am prea mulţi clienţi, şi în al doilea rând, prefer să mă concentrez pe cei pe care îi am deja. Dar, în cazul lui, cineva m-a sunat şi am zis: Ok, o să văd ce a lucrat. Şi am ştiut că vreau să lucrez cu el”.

Primul său client, când a devenit manager, în urmă cu trei ani, a fost actorul Colin Farrell. ”Am zis: Dacă ne apucăm să facem asta, trebuie să schimbăm lucrurile. El a făcut toate filmele mari, dar care nu au mers. Este un actor extraordinar, dar nu apuca să arate asta prin munca pe care o făcea. Aşa că am rearanjat lucrurile şi am adoptat o nouă abordare asupra carierei lui şi merge minunat de atunci”.

O zi de muncă a celor doi înseamnă, pentru Ilene Feldman, multă lectură. ”Cel mai important lucru pe care îl pot face, ca reprezentant al lui, este să citesc tot timpul – aşa găseşti materialul bun. Eu citesc, el mă sună şi îi spun: Ai primit oferta asta, nu cred că ţi se potriveşte, sau am citit ceva şi cred că este perfect, apoi discutăm despre care ar fi următoarea mutare”.

Colin Farrell, în ”The Lobster”
Colin Farrell, în ”The Lobster”

”Reprezint doar oameni care îmi plac. Sunt destul de experimentată ca să nu fac asta. Mi-am câştigat dreptul de a decide cu cine vreau să lucrez”, a afirmat Feldman. Ea spune că munca în acest domeniu poate fi destul de dificilă uneori. ”Am de-a face cu dispoziţiile oamenilor, cu stările lor. De obicei, eu sunt cea care care duce greul, pentru că ei nu vor să transmită acasă familiei, dacă sunt într-o dispoziţie proastă sau dacă lucrurile merg rău. De cele mai multe ori, am parte de depresiile lor şi mai puţin de bucurii, dar ştiu că ele există, pentru că de asta sunt alături de mine”, a mai mărturisit Ilene Feldman, care are o experienţă de 35 de ani în domeniu.

Pentru actori, în general, găsirea unui rol este destul de dificilă. În plus, studiourile, dar şi televiziunile preferă vedete de cinema.

”Este greu să găseşte de lucru oricui. Sunt foarte mulţi actori şi foarte puţine locuri de muncă. Este tot mai greu, cel puţin până când televiziunile vor vrea să aducă oameni noi, să descopere actori. Acum, televiziunile vor staruri de cinema. Între televiziuni şi cinematografia care vor vedete este foarte greu să pătrunzi cu nume noi. Este mai uşor să semnezi contracte cu actori mai tineri, pentru că nu sunt atât de cunoscuţi, când au 16 ani, pentru că au şanse mari să ajungă sus”.

Acum, toată lumea vrea să facă seriale de televiziune, spune Feldman. ”Uneori, materialele de televiziune sunt mult mai bune decât filmele. Dacă înainte trebuia să semnezi pe 7 ani, pentru 22 de episoade pe sezon, acum există aceste serii limitate pentru care poţi face zece pe an şi îţi rămâne jumătate de an să faci filme, iar contractul este de doar 3 ani”, a mai explicat ea.

”Pe când eram agent, nu voiam să dau greş. Am semnat doar cu oameni în care credeam cu adevărat. Nu am luat actori cu care să încerc, să văd cum merge. Am considerat o mare responsabilitate faptul că cineva se baza pe mine pentru cariera lui, aşa că am luat totul foarte în serios. Pentru agenţi, sfatul meu este să nu facă niciun compromis. Trebuie să semneze doar cu oameni care îi pasionează, pentru că merită asta. În plus, ei nu vor reuşi, dacă nu sunt încântaţi de persoana respectivă, şi poate că nu este atât de bună, apoi nimeni nu va mai asculta de acel agent”, este opinia pe care o împărtăşeşte Ilene Feldman.

Pentru un actor, lucrurile stau invers, spune managerul: ”Un nume pe uşă nu te reprezintă. Trebuie să-ţi foloseşti intuiţia şi să ştii că persoana care te reprezintă te-a citit, că îi plac aceleaşi filme ca şi ţie, că vorbeşte aceeaşi limbă. Este foarte important să ştii că agentul sau reprezentantul tău este o extensie a ta. Aşa că trebuie să te asiguri că este cineva în care ai încredere şi să ştii că are în vedere doar ce e mai bine pentru tine”.

Prietenia este un punct cheie al relaţiei reprezentant-client. ”Mi s-a spus toată cariera să nu mă împrietenesc cu clienţii. Mi s-a spus mereu că mă apropii prea mult de ei. Sentimentul meu este că pe măsură ce mă apropii, îi cunosc mai bine, le cunosc mai bine abilităţile. Îi cunosc suficient de bine să ştiu ce pot face. Eu mă împrietenesc cu clienţii mei şi nimic nu poate lua înapoi experienţele avute împreună. Se spune să nu te împrieteneşti cu nimeni, pentru că s-ar putea să te părăsească într-o zi, dar ce viaţă e asta?”, a completat Feldman.

Referitor la cinematografia românească, filmul ”4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” al lui Cristian Mungiu a impresionat-o în urmă cu mulţi ani. ”De asta sunt aici. Îl respect. Am fost într-un mic cinema din Los Angeles şi am văzut «4,3,2». Am fost bulversată tot filmul”, şi-a amintit Ilene Feldman. ”În plus, în filmele lui, Cristian are mereu actori uimitori”, a mai spus ea.

Les Films de Cannes à Bucarest 2016 nu a reprezentat primul prilej pentru a vizita România. Ea a ajuns în ţară şi pe când regizorul Francis Ford Coppola filma ”Tinereţe fără tinereţe” (2007).

Pentru acasă a povestit că şi-a luat ”Eu când vreau să fluier, fluier” (2010) al lui Florin Şerban, la recomandarea unei persoane cunoscute la festival, însă Ilene Feldman spune că nu dă mare atenţie naţionalităţii filmelor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.