Disney a înregistrat o cifră de afaceri mai bună decât se aştepta în primul trimestru, dar a suferit de pe urma unei scăderi neaşteptate a numărului de abonaţi la serviciul său de streaming Disney+, provocând nemulţumire pe Wall Street, scrie AFP.
Grupul Burbank, California, a generat venituri de 21,8 miliarde de dolari în cel de-al doilea trimestru al anului său fiscal eşalonat (octombrie până în septembrie), în creştere cu 13% faţă de an, potrivit unui comunicat publicat miercuri.
În primele trei luni ale anului, Disney a pierdut patru milioane de abonaţi la Disney+, până la 157,8 milioane la sfârşitul perioadei, în timp ce analiştii au văzut progresul acestui indicator, peste 163 de milioane. Acesta este al doilea trimestru de scădere pentru abonaţii Disney+.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Traiectoria contrastează cu cea a marelui său rival, Netflix, care rămâne pe trei sferturi de creştere la rând.
În tranzacţionarea electronică după închiderea Wall Street, acţiunile grupului au pierdut mai mult de 4%.
Scăderea portofoliului de abonaţi Disney+ este cauzată în principal unei scăderi de 8% în India, unde variaţia serviciului, numit Hotstar, cântăreşte aproape o treime din totalul mondial. Dar gigantul de divertisment a înregistrat o scădere uşoară (-1%) şi în America de Nord.
În acelaşi timp, Disney a înregistrat o creştere a venitului mediu pe abonament cu 13%, în principal din cauza creşterilor de preţ.
Activitatea de streaming continuă să înregistreze pierderi, dar a continuat să reducă pierderile în trimestru.
În timpul conferinţei telefonice privind câştigurile, directorul executiv Bob Iger a spus că este „incredibil de optimist” în ceea ce priveşte potenţialul streamingului în ceea ce priveşte veniturile din publicitate.
Disney a lansat în Statele Unite, în decembrie, o ofertă care include mesaje publicitare, la un preţ mai mic decât cel de bază. Se gândeşte să ofere această formulă şi în Europa până la sfârşitul anului.
Bob Iger a pledat şi pentru mai multă ortodoxie financiară în producţia audiovizuală a grupului pentru platforme. „Este esenţial să raţionalizăm volumele de conţinut pe care le creăm şi ce cheltuim pentru a-l produce”, a îndemnat el.
Când Disney+ s-a lansat în noiembrie 2019, „am vrut să copleşim acest spaţiu cu cât mai mult conţinut posibil pentru a câştiga cât mai mulţi abonaţi”, a explicat directorul general. Dar „ne-am dat seama că producem o mulţime de conţinut care nu a alimentat neapărat creşterea”.
„Vrem să ne reducem producţia fără a avea un impact asupra abonamentelor”, a spus Bob Iger.
Ca şi în trimestrul precedent, rezultatele grupului au fost susţinute de parcurile tematice, a căror cifră de afaceri a crescut cu 17% pe parcursul unui an, datorită prezenţei mai bune, dar şi a creşterilor de preţuri.
Doar creşterea veniturilor de pe urma parcurilor tematice a ajuns chiar şi la 23%, dar veniturile sucursalei au fost afectate de performanţa slabă a vânzărilor de produse derivate, a căror cifră de afaceri a scăzut cu 23%.
Per total, Disney a reuşit să ţină sub control creşterea costurilor (+10,7%) într-un ritm mai lent decât veniturile sale (+13%).
Această diferenţă favorabilă se explică în special prin măsurile de economisire a costurilor decise de Bob Iger, şef al companiei care a preluat controlul în noiembrie anul trecut. Compania a decis în special să reducă 7.000 de locuri de muncă.
Profitul net aproape s-a triplat la 1,488 miliarde de dolari. Reluat pe acţiuni şi excluzând elementele excepţionale, date urmărite îndeaproape de pieţe, profitul a ajuns la 93 de cenţi, în conformitate cu aşteptările analiştilor.
„Strategia pe care am prezentat-o în trimestrul trecut (începutul lunii februarie) funcţionează”, a comentat Bob Iger.
Compania „este pe cale să atingă sau să depăşească obiectivul nostru de 5,5 miliarde de dolari” în economii pe tot anul, a spus directorul.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.