Hatzegopteryx, cel mai mare dinozaur zburător din lume, reprodus la scara reală la iniţiativa Dino Parc Râşnov, în colaborare cu cel care a descoperit fosilele pe teritoriul României, profesorul universitar Dan Grigorescu, a fost expus la Dino Parc Râşnov. În afară de reptila gigant, publicul poate vedea şi un cuib cu zece ouă reale de dinozaur, descoperit la Tuştea în Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului.

”Hatzegopteryx este cel mai important exponat al Dino Parc Râşnov de până acum. Suntem bucuroşi de faptul că toţi vizitatorii noştri vor putea admira reproducerea la scară reală a unei descoperiri unice în lume şi că această descoperire s-a făcut chiar în Ţara Haţegului. Mai mult decât atât, anul acesta am sprijinit o echipă de studenţi cercetători care, sub îndrumarea profesorilor de la Universitatea din Bucureşti, au descoperit două cuiburi de ouă de dinozaur în apropiere de Haţeg. Dorinţa noastră este să trezim atât interesul specialiştilor, cât şi al publicului dornic să pătrundă în tainele vieţii dinozaurilor. De asemenea, putem declara că am ajuns la un număr de 500.000 de vizitatori, la un an de la deschiderea parcului, şi sperăm ca un număr cât mai mare de copii să ajungă să vadă o bucăţică de istorie dintr-o lume dispărută dar, încet, încet, redescoperită”, a declarat miercuri Adrian Apostu, managerul Dino Parc Râşnov.

Hatzegopteryx thambema (”Înfricosatorul zburător din Haţeg”) a fost descoperit în 1978 de către profesorul Dan Grigorescu, în zona Haţegului. Dinozaurul a trăit acum aproximativ 68 de milioane de ani, la sfârşitul perioadei Cretacice.

Numele său este compus din cel al regiunii în care a fost descoperit şi ”pteryx”, grecescul pentru „aripă”. Cu o deschidere a aripilor de aproximativ 12 metri, un craniu de trei metri, cu oase puternice ale membrelor, în pofida capacităţii de a zbura, care implică uşurinţă, Hatzegopteryx thambema este cel mai mare pterozaur descoperit până în prezent.

”Înfricoşătorul zburător din Haţeg, aşa cum l-am botezat, este, din punctul meu de vedere, un motiv de mândrie naţională şi o premieră mondială pentru mult timp de acum încolo. Hatzegopteryx nu putea să găsească o casă mai bună decât Dino Parc Râşnov, unde va sta alături de ceilalţi dinozauri reproduşi corect din punct de vedere ştiinţific. Aş vrea să le mulţumesc partenerilor de la Dino Parc Râşnov pentru susţinerea şi implicarea lor directă. Acest parteneriat îmi dă o speranţă în plus în ceea ce priveşte domeniul paleontologiei în România”, a precizat profesorul Dan Grigorescu.

Dino Parc Râşnov este o zonă de agrement şi un muzeu în aer liber, situat în apropiere de Cetatea Râşnov. Pe lângă un traseu pe care se regăsesc 46 de dinozauri reproduşi în mărime naturală, parcul dispune de locuri de joacă pentru copii, căsuţe în arbori, un cinematograf 9D şi multe alte zone interactive. Preţul unui bilet de intrare este de 28 de lei pentru un adult şi de 22 de lei pentru un copil, în timp ce pentru micuţii cu vârsta sub trei ani, intrarea este gratuită. Parcul a fost deschis în iunie 2015 şi a avut 350.000 de vizitatori într-un an.