Box office-ul italian a scăzut în 2018 cu 5%, până la 555 de milioane de euro, cel mai slab rezultat din ultimul deceniu, scrie Variety.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Superproducţiile de la Hollywood au atras un număr mai mic de spectatori decât de obicei, „Avengers: Infinity War” fiind vizionat de 2,6 milioane de spectatori.

Cel mai vizionat film şi producţia care a generat cele mai mari încasări a fost „Bohemian Rhapsody”, cu 2,9 milioane de spectatori şi 21,2 milioane de euro.

O revenire au cunoscut producţiile autohtone, care au reprezentat 22% din cota de piaţă, faţă de 16%, cât au avut în 2017.

Filmele americane au generat încasări de 330 de milioane de euro în Italia, cu 60% cotă de piaţă. 

În total, în 2018, în Italia au fost vândute 86 de milioane de bilete de cinema, potrivit cifrelor oferite de Cinetel. Este pentru prima dată în zece ani când numărul scade sub 90 de milioane.

O sută de milioane de bilete vândute este cifra limită sub care orice înregistrare este considerată negativă în Italia.

„Nu încape îndoială că rezultatele sunt îngrijorătoare”, a spus analistul Robert Bernocchi, care dă vina pentru acestă scădere pe numărul scăzut de lansări pe timp de vară, când italienii pleacă, în general, spre plaje.

Studiourile, distribuitorii locali şi sălile de cinema promit ca în vara lui 2019 să ofere mai multe lansări.

Toate primele zece filme clasate în box office-ul italian au fost producţii americane sau coproducţii. 

Cel mai bine vândut filme italian a fost anul trecut „A Casa Tutti Bene”, regizat de Gabriele Muccino, cu încasări de 10 milioane de dolari.

Comedia „Benedetta Follia”, de Carlo Verdone, a generat încasări de 9,5 milioane de euro, satira socială „Come un gatto in tangenziale”, de Riccardo Milani, a generat încasări de 8,6 milioane de euro, iar „Loro” al lui Paolo Sorrentino, despre Silvio Berlusconi, satiră în două părţi, a generat încasări de 8 milioane de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.