Necesarul de baterii al Volkswagen este acoperit până în 2028 de către cele trei fabrici confirmate din Europa, uzina Salzgitter din Germania, uzina Northvolt din Suedia şi o fabrică planificată în Valencia, a declarat luni Thomas Schmall, membru al consiliului de administraţie al grupului, citat de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Producătorul auto urmăreşte să aibă o capacitate de producţie de celule de baterii de încă 240 de gigawaţi oră în Europa, dar ar putea face acest lucru cu mai puţine decât cele şase fabrici planificate iniţial, a spus Schmall.

"Rămânem la 240 de gigawaţi oră. Dacă avem nevoie de cinci sau şase fabrici, depinde de strategia de stimulare a ţărilor... acest lucru nu este încă decis", a adăugat el.

Directorull a spus că se aşteaptă la o cerere pentru o capacitate între 60 şi 100 de gigawaţi oră în America de Nord, dar nu a oferit detalii despre cât de mult din această capacitate va fi furnizată de fabricile deţinute de Volkswagen.

A fost o neînţelegere, că anunţul de noi fabrici în America de Nord înseamnă că producătorul de maşini va face mai puţine în Europa, a spus Schmall, adăugând că aşteaptă pur şi simplu să vadă ce are Europa de oferit ca răspuns la Legea de reducere a inflaţiei din SUA (IRA).

Fabrica din Valencia, confirmată anul trecut, urmează să înceapă producţia în 2026.

Volkswagen nu trebuie să înceapă construcţia unei noi fabrici în Europa până în 2025, a spus Schmall, adăugând că o decizie cu privire la următoarea locaţie ar putea fi luată mai devreme, dacă va exista un stimulent similar cu IRA materializat în Europa.

Producătorul auto standardizează structura fabricilor şi bateriilor sale, dar chimia bateriei ar fi diferită pentru diferite modele, a spus Schmall: Bateriile pentru modelele entry-level vor folosi fosfat de fier, în timp ce modelele de nivel mediu vor avea conţinut ridicat de mangan şi top modelele au crescut conţinutul de siliciu.

Cu unitatea sa de baterii PowerCo, Volkswagen a dorit să devină un jucător important, dar nu singurul jucător în domeniul bateriilor, a adăugat Schmall, subliniind că 95% din piaţa bateriilor este dominată de jucători asiatici.

Între timp, Volkswagen a ales Canada pentru a construi prima sa fabrică de baterii în afara Europei, oferind maşinilor sale acces la subvenţii atât canadiene, cât şi americane, în timp ce lucrează pentru a  stabili amplasarea lanţului său de producţie de vehicule electrice în regiune.

Volkswagen AG a confirmat în decembrie că este în căutarea unui loc pentru o fabrică canadiană, după ce a semnat un memorandum de înţelegere în această ţară cu şase luni înainte de a asigura accesul la materiile prime cheie pentru baterii.

Canada, care găzduieşte un mare sector minier pentru minerale, inclusiv litiu, nichel şi cobalt, încearcă să atragă companiile implicate în toate nivelurile lanţului de aprovizionare pentru vehicule electrice, printr-un fond de tehnologie verde de mai multe miliarde de dolari, pentru a proteja viitorul centrului său de producţie în Ontario, cea mai populată dintre cele 10 provincii, în timp ce lumea încearcă să reducă emisiile de carbon.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.