Veniturile Facebook au crescut peste 50% în primul trimestru, de la 3,54 miliarde de dolari în urmă cu un an la 5,38 miliarde de dolari, peste aşteptările analiştilor, cu un avans de 56,8% în cazul veniturilor din publicitate, evoluţie susţinută de popularitatea aplicaţiilor mobile şi video, acţiunile companiei urcând cu 9,5% în urma informaţiilor, aproape de un nivel record, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Analiştii anticipau venituri totale de 5,26 miliarde de dolari.

Veniturile din publicatate mobilă au reprezentat circa 82% din total, comparativ cu 73% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Profitul net aproape s-a triplat, de la 509 milioane de dolari la 1,51 miliarde de dolari.

Excluzând elementele excepţionale, profitul pe acţiune a urcat la 77 de cenţi, faţă de consensul analiştilor, de 62 de cenţi.

Rezultatele trimestriale al Facebook contrastează cu veniturile şi profiturile sub aşteptări raportate de alte companii din sectorul tehnologiei, inclusiv Apple.

Acţiunile Facebook au crescut cu 9,5% în timpul tranzacţiilor electronice de după închiderea tranzacţiilor de miercuri de la bursa din New York, la 118,39 dolari pe unitate, valoare aproape triplă faţă de oferta publică iniţială de acum patru ani.

Facebook a mai anunţat că va crea o nouă clasă de acţiuni fără drept de vot, care vor permite directorului general Mark Zuckerberg să îşi cedeze 99% din avere unei fundaţii filantropice pe care o înfiinţează, fără să piardă controlul asupra companiei pe care a fondat-o.

Noile acţiuni vor fi acordate acţionarilor existenţi sub formă de dividende. În acest fel, Zuckerberg va putea păstra acţiunile cu drept de vot.

Alphabet, compania mamă a Google, a aprobat o propunere similară în 2014, care a asigurat fondatorilor păstrarea controlului asupra companiei prin crearea de acţiuni fără drept de vot.

În primul trimestru încheiat la 31 martie, circa 1,65 miliarde de oameni au utilizat lunar reţeaua de socializare Facebook, în creştere de la 1,44 de miliarde de dolari în urmă cu un an.

Potrivit Facebook, utilizatorii petrec peste 50 de minute pe Facebook, Instagram şi Messenger, foarte mult având în vedere milioanele de aplicaţii aflate la dispoziţia acestora.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.