Compania de distribuţie şi logistică Aquila a înregistrat venituri de 562 milioane lei în primul trimestru, în urcare cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce profitul companiei a înregistrat un avans de 122% ca urmare a creşterii segmentului de afaceri distribuţie, ajungând la 26,56 milioane lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Aquila (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, cu aproape 30 de ani de experienţă în această industrie, a încheiat primul trimestru din 2023 cu o creştere a veniturilor de 20% faţă de perioada similară a anului trecut. Profitul companiei a înregistrat un avans de 122% ca urmare a creşterii segmentului de afaceri distribuţie, ajungând la 27 de milioane de lei în primul trimestru al anului 2023”, arată raportul companiei.

Rezultatul obţinut vine în contextul unei creşteri organice a afacerilor, susţinute de strategia asumată a companiei de a se concentra pe canalele cu cel mai mare potenţial de creştere şi de a optimiza mixul de produse vândute.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

„Aquila continuă consolidarea poziţiei în piaţa din România şi Republica Moldova prin creştere organică, cu accent pe segmentul de distribuţie. Ne dezvoltăm în direcţiile asumate şi am făcut paşi importanţi la începutul acestui an pentru îmbunătăţirea marjelor şi noi parteneriate, acţiuni care s-au reflectat în rezultatele obţinute. Continuăm, de asemenea, dezvoltarea portofoliului de clienţi şi extinderea operaţiunilor logistice disponibile”, spune Cătălin Vasile, CEO Aquila.

Veniturile companiei au crescut cu aproximativ 93 milioane lei (+20%), de la 469,29 milioane lei în primele trei luni din 2022 la 562 milioane lei în acelaşi interval din 2023, în timp ce marja brută din vânzarea mărfurilor a crescut cu aproximativ 26 milioane lei, (+1,4 puncte procentuale), până la 22,3%.

În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au susţinut rezultatele companiei, înregistrând creşteri de 20% pe segmentul distribuţie, 13% pe segmentul logistică şi 7% pe segmentul transport.

Evoluţia veniturilor din segmentul distribuţie a fost determinată de creşterea organică în toate cele trei canale de vânzare: tradiţional (+37%), HoReCa (+31%)şi benzinării şi magazine de proximitate cu (+23%). Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena şi La Masă, au avut un avans de 45% în primul trimestru al anului, până la 18,7 milioane lei.

Portofoliul companiei este alcătuit din aproximativ 10.000 de produse, dintre care peste 1.000 au fost lansate anul trecut.

EBITDA a crescut cu 13 milioane lei în primul trimestru din 2023 faţă de perioada similară din 2022, ajungând la peste 40 milioane lei, o creştere de 48%.

Compania îşi propune dublarea EBITDA până în 2026, cu referinţă 2021, prin dezvoltarea afacerii şi M&A, prin achiziţii de companii care deţin în portofoliu branduri proprii sau sunt distribuitorii unor branduri cu notorietate.

În ceea ce priveşte sustenabilitatea, compania şi-a propus ca ţintă, de asemenea, reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, având ca referinţă anul 2021, prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operaţiunilor logistice, cursuri de conducere defensivă pentru angajaţi, precum şi utilizarea surselor alternative de energie.

Aquila operează în România şi Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuţie, logistică şi transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 67.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse.

Compania a fost înfiinţată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ca urmare a unei oferte publice iniţiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică iniţială derulată de o companie antreprenorială românească pe piaţa de capital locală. Acţiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti şi Global All Cap ai FTSE Russell. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.