Sphera Franchise Group, care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi restaurante KFC în Republica Moldova şi în Italia, a raportat în primul trimestru vânzări consolidate de 362,6 milioane lei, în uşoară scădere faţă de perioada similară din 2024 (-0,9%). Profitul net s-a situat la 7,8 milioane lei, cu 63,6% mai mic decât în primul trimestru din 2024.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Sphera Franchise Group, cel mai mare grup de food service din România, a înregistrat vânzări consolidate de 362,6 mil. lei în primul trimestru al anului, uşor sub nivelul celor din perioada similară din 2024 (-0,9%). Ajustarea vine după doi ani de creştere accelerată, într-un context de incertitudine ridicată pe piaţa locală ce a accentuat comportamentul prudent de consum. În Moldova şi in Italia au fost înregistrate evoluţii pozitive”, arată raportul grupului.

Profitul net s-a situat la 7,8 milioane lei, cu 63,6% mai mic decât în primul trimestru din 2024.

Evenimente
26 mai Energy Road - Energie la tine acasă
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

”Scăderea de 63,6% a profitului net, până la 7,8 milioane de lei, a fost determinată de un efect combinat al creşterii cheltuielilor de exploatare, în special a celor cu salariile şi altor costuri de exploatare, stagnarea vânzărilor, comprimarea marjelor şi de o scădere de 37,5% a EBITDA, care a ajuns la 24,8 milioane de lei. Aceste provocări au fost amplificate de baza de referinţă solida, T1 2024, de continuarea tendinţei unui comportament prudent al consumatorilor pe fondul incertitudinii politice şi economice, precum şi de o piaţă mai competitivă a restaurantelor cu servicii rapide (QSR)”, se menţionează în raport.

Cheltuielile au ajuns în primul trimestru al anului la 352,1 milioane lei, cu 4% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Categoria de cheltuieli cu cea mai mare creştere, de 12,4%, a fost cea cu angajaţii, în principal pe fondul majorării salariului minim începând cu iulie 2024 şi ianuarie 2025. În condiţiile evoluţiei stabile a vânzărilor, majorarea cheltuielilor a determinat o contracţie la nivel de profitabilitate, cu aproximativ o treime, la nivelul profitului operaţional al restaurantelor şi EBITDA.

„Traversăm o perioadă în care consumul încetineşte, iar incertitudinile legate de fiscalitate, inflaţie şi politicile economice se accentuează. Grupul Sphera rămâne, totuşi, solid şi bine poziţionat, datorită portofoliului nostru diversificat şi specificului produselor. În pofida incertitudinilor actuale, strategia noastră este clară, de dezvoltare, având o viziune pe termen lung şi mizând pe experienţa echipei care a demonstrat în trecut că poate gestiona cu succes perioade dificile. Însă, noi şi întreg mediul de afaceri avem nevoie de un climat predictibil şi măsuri chibzuite, luate după analizarea impactului, pentru a putea crea în continuare valoare, locuri de muncă şi pentru a contribui la dezvoltarea economică pe termen lung”, a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

În ceea ce priveşte brandurile, KFC România a generat vânzări de 259,8 milioane lei în T1, cu 3,4% sub nivelul din T1 2024, pe fondul unor factori externi, dar şi prin raportarea la un trimestru de referinţă excepţional pentru grup, având în vedere performanţele foarte bune din primele trei luni ale anului trecut. Cu acoperirea sa naţională, KFC România a fost în special afectat de prudenţa consumatorilor în gestionarea cheltuielilor, pe fondul sporirii incertitudinii locale şi geopolitice, la care s-a adăugat vremea nefavorabilă neaşteptată, care a ţinut clienţii în case şi a afectat zonele şi timpii de livrare.

Pizza Hut a contribuit cu 27,2 milioane lei la vânzările totale din trimestrul întâi, mai puţin cu doar 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania a înregistrat un profit operaţional al restaurantelor de 0,5 milioane lei, faţă de pierdere în T1 2024.

Taco Bell a avut vânzări de 24,1 milioane lei, un plus de 15,6%, şi şi-a dublat profitul faţă de primul trimestru din 2024.

”Brandul este încă o dovadă că diversificarea este esenţială – clienţii săi sunt în principal tineri, mai puţin sensibili la incertitudinea locală. În plus, este prezent doar în oraşe mari, în condiţiile în care consumatorii din localităţile mai mici sunt cei care reacţionează mai rapid la orice semnal de posibilă scădere a veniturilor şi devin mai prudenţi”, mai arată compania.

Şi pieţele externe au continuat să crească. KFC Italia a contribuit cu vânzări de 44,7 milioane lei, mai mari cu 3,3%, reconfirmând stabilitatea unei pieţe mature. Potenţialul KFC Moldova se menţine, înregistrând din nou o creştere de două cifre, de 23,2%, la nivelul vânzărilor, până la 6,8 milioane lei.

”Aceste rezultate vin într-un context atipic, cu multipli factori perturbatori. Operăm în aceste condiţii concentrându-ne pe consolidarea businessului existent şi investiţii atente în zone cu potenţial. Fundamentele businessului rămân solide: avem branduri puternice, echipe care au demonstrat în perioade grele şi clienţi loiali”, a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

În primul trimestru din 2025, comenzile cu livrare au continuat să crească ajungând la 20% din totalul vânzărilor grupului. În valoare absolută, vânzările prin livrare au ajuns la 73,5 milioane lei, mai mari cu 5,5% faţă perioada similară a anului trecut.

În T1 2025, Sphera a deschis o nouă unitate KFC drive-thru în Galaţi, marcând o premieră pentru reţeaua sa - primul restaurant echipat cu panouri solare. În luna aprilie, a mai adăugat un KFC, în Mall Moldova, ajungând astfel la 175 de restaurante.

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deţinând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi KFC în Chişinău, Republica Moldova şi în anumite zone din Italia, precum si brandul Cioccolatitaliani in Italia. Grupul deţine peste 170 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproximativ 5.000 de angajaţi. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din 2017, sub simbolul SFG.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.