Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat că doreşte realizarea unui drum expres între Bucureşti şi Târgovişte, menţionând că această rută merită un drum modern şi dacă va fi făcut un drum de anii ’50, atunci aşa va rămâne zeci de ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Cătălin Drulă a explicat, vineri, într-o conferinţă de presă, motivul pentru care a fost reziliat contractul cu firma care câştigase licitaţia pentru modernizarea DN 71 Bucureşti – Târgovişte. 
 
“Aţi văzut ştirea de ieri, a fost o licitaţie, s-a depus o singură ofertă, o documentaţie foarte veche care nu mai corespunde cu ce e în teren, se pare că interesul scăzut pentru această procedură de achiziţie publică a fost determinat tocmai de calitatea acestei documentaţii, adică alte firme nu au fost interesate pentru că nu putea fi făcută aşa cum a fost lansată documentaţia. A participat o singură firmă care a mai avut unele contracte vizate de Corpul de Control anul trecut, cu încredinţare directă, firma respectivă înţeleg că a avut nişte probleme de bonitate de la Compania de Drumuri, nu a reuşit să depună actele necesare pentru încheierea contractului, sunt nişte garanţii financiare care se depun şi compania a reziliat acest contract înainte de a începe”, a explicat Cătălin Drulă. 
 
El îşi doreşte realizarea unui drum expres care să lege Bucureşti de Târgovişte, iar acesta ar urma să fie făcut din fonduri europene. 
 
“Este o prioritate pentru mine să facem acest proiect, este o lungime estimată de 60 de kilometri. Peste 200 de milioane de euro acest proiect. Cred că legătura se va numi Valahia Expres. Cred că legătura între Bucureşti şi Târgovişte merită un drum modern. Dacă facem un drum de anii 50, de anii 50 va rămâne zeci de ani de acum încolo. Sursă de finanţare din fonduri europene. E o prioritate pentru mine, dăm drumul imediat la procedurile de realizare a documentaţiei pentru acest drum, pe un caiet de sarcini OK”, a menţionat ministrul Transporturilor. 
 
El consideră că nu mai pot fi făcute drumuri în România cu soluţii de anii ’50-’60. 
 
”Nu mai putem avea în România soluţii de anii ’50 – 60, în anul 202. Pentru rutele aglomerate, pentru drumurile naţionale aglomerate soluţia nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici şi mai rapid făcând drumuri expres în afara localităţilor.  Şi aici mă refer mai ales în zona de şes”, a mai declarat Cătălin Drulă.
 
CNAIR a notificat, joi, antreprenorul, Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL., în vederea rezilierii contractului pentru modernizarea DN 71. 
Drumul expres Bucureşti – Târgovişte (Valahia Expres) va avea o lungime estimată de 59,5 km şi va costa aproximativ 232 milioane euro (circa 4 milioane euro/km).
 
Investiţia va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile şi cofinanţare de la bugetul de stat.
 
Beneficiile proiectului de drum expres scade timpul de călătorie de la 75 minute în prezent (54,7 km/h) la 42 minute (98,5 km/h), creşterea siguranţei în trafic (de la 15 la 0 localităţi tranzitate) şi scade cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră (se trece de la varianţiile de viteză din prezent la o viteză constantă pe un drum expres), arată datele Ministerului Transporturilor.
 
 
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.