Uniunea Europeană intenţionează să-şi îmbunătăţească metoda de măsurare a emisiilor de dioxid de carbon de la maşinile hibride, au declarat două surse familiare cu problema, după criticile că testele actuale dau rezultate de până la patru ori mai mici decât cele reale, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Noua metodologie ar putea însemna că unii producători de automobile, care în 2021 au vândut aproape tot atâtea hibride plug-in în Europa cât au vândut vehicule electrice cu baterie, ar trebui să vândă mai multe vehicule electrice pentru a îndeplini obiectivele UE privind emisiile şi pentru a evita amenzi considerabile.

Este posibil ca testul revizuit să fie aplicat din jurul anului 2025, au spus sursele.

Datele de la contoarele de consum de combustibil - care conform legislaţiei UE trebuie să fie integrate în maşinile noi din 2021 - vor fi încorporate în test. Acest lucru va arăta o imagine mai realistă a cât de mult se mai bazează maşinile hibride pe motorul lor cu ardere internă peste bateria electrică.

”Factorul de utilitate va fi schimbat. Începem să colectăm datele de la vehicule... este un proces în derulare”, a declarat pentru Reuters Petr Dolejsi, director pentru transport durabil al Asociaţiei Europene a Constructorilor de Automobile (ACEA), referindu-se la estimarea medie a cât de mult circulă un hibrid în modul electric.

Un oficial al Comisiei Europene a declarat că este în discuţie un amendament la normele sale de implementare privind emisiile poluante Euro 6 care revizuieşte abordarea de testare - numită Procedura de testare a vehiculelor uşoare la nivel mondial (WLTP) - pentru a determina factorii de utilitate pe baza datelor reale de la contoarele de consum de combustibil, dar nu erau în măsură să dea mai multe detalii.

Modificarea va fi discutată în continuare de Grupul de lucru pentru vehicule cu motoare, format din părţi interesate din industrie, guvern şi asociaţii de consumatori, pe 9 februarie, a spus oficialul, cu o decizie aşteptată anul acesta.

Schimbarea testului pentru a reflecta mai bine emisiile din lumea reală susţine consensul tot mai mare în rândul grupurilor de mediu şi al autorităţilor de reglementare că hibrizii plug-in nu sunt atât de verzi cum s-a crezut cândva şi nu ar trebui trataţi în mod egal cu vehiculele electrice cu baterie atunci când se elaborează politici de încurajare a electrificării.

Producătorii de automobile, care încă îşi refac imaginea după scandalul Dieselgate din 2015, în care unii au folosit software ilegal pentru a înşela testele de emisii, publică adesea rezultatele testelor lor de emisii la începutul anului. Cifrele oficiale nu sunt publicate de Comisia Europeană decât mai târziu.

Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW şi Renault au declarat că şi-au îndeplinit obiectivele pentru 2021, susţinute de vânzări record de vehicule electrice.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.