Este greu de acceptat de către fani, dar Twitter nu este destul de popular pentru a fi un produs profitabil. Un nou management, produse noi, un nou design nu au contribuit prea mult la schimbarea situaţiei. Numărul de utilizatori ai reţelei a stagnat, iar compania este departe de a deveni profitabilă, precum rivalele Facebook sau Instagram, scrie CNN Money.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Totul se schimbă la Twitter cu excepţia singurului lucru care contează: strategia. Twitter trebuie să-şi încurajeze utilizatorii să petreacă mai mult timp pe reţeaua de socializare şi să nu se limiteze la microblogging", crede Richard Windsor, analist la Edison Investment Research.

 

Platforma de microblogging a reuşit să genereze câştiguri din tweet-uri sponsorizate şi parteneriate. Însă, ritmul în care se întâmplă asta este foarte scăzut: produsul este unul nişat şi nu are capacitatea de a genera venituri cum se întâmplă în cazul Facebook, Google sau Instagram, scrie CNN Money.

În septembrie 2015, Twitter avea 307 milioane de utilizatori activi, în timp ce Facebook se lăuda cu 1,6 miliarde. În august 2015, de exemplu, Facebook a anunţat ca a avut un miliard de utilizatori unici într-o zi, un motiv de bucurie pentru o companie cotată la bursă. Facebook publică regulat astfel de informaţii privind noile recorduri stabilite, pentru a arăta nu numai că este reţeaua cu cel mai mare număr de conturi la nivel global, dar şi că mulţi dintre utilizatori folosesc în mod activ platforma.

În aceeaşi notă, Google are opt produse care se bucură fiecare de un miliard de utilizatori. Chiar şi Instagram a reuşit să surclaseze Twitter-ul, înregistrând în septembrie 2015 400 de milioane de utilizatori.

Una dintre problemele cu care se confruntă această reţea de socializare este faptul că nu prea poţi să faci multe lucruri pe Twitter. Timeline-ul este cronologic şi este uşor să se piardă informaţiile. Au fost introduse noi produse - Moments şi Highlights, pentru a rezolva această problemă, însă rămâne de văzut care va fi rata de reuşită.

În octombrie 2015, Twitter a introdus un buton de Bay, dar numai pentru partenerii selectaţi. Deşi nu are rezultate financiare foarte bune, acest buton ar putea fi considerat o speranţă de monetizare suplimentară, doar dacă va creşte şi numărul de useri activi.

Unii analişti consideră că Twitter a renunţat demult la ambiţia de a ajunge din urmă Facebook, dar vrea să-şi crească baza de fani. Introducerea unui abonament contracost ar fi o soluţie pentru a face din Twitter un produs profitabil.

Numeroase schimbări sunt anunţate şi la nivelul managementului, existând speculaţii că unii membrii ai Consiliului de Administraţie vor fi înlocuiţi cu unii tip "Hollywood" sau chiar va fi adus un star TV.

Există zvonuri că Twitter ar putea fi chiar vândut. Acţiunile companiei au scăzut cu 80 la sută faţă de cea mai mare valoare pe care au înregistrat-o în urmă cu doi ani. Oficialii companiei susţin că valoarea acţiunilor este subevaluată de pieţele financiare, însă părerile analiştilor de pe Wall Street este că această valoare este supraevaluată.

Compania americană a prezentat, miercuri, rezultatele financiare pentru ultimul trimestru al anului 2015, anunţul fiind urmat de o nouă scădere a acţiunilor Twitter la bursă.

Cifre din raport:

Vânzări:

Ultimul trimestru din 2014: 479 milioane de dolari

Ultimul trimestru din 2015: 710 milioane de dolari, în creştere cu 48 la sută

Profit:

Ultimul trimestru din 2014: minus 125 milioane de dolari

Ultimul trimestru din 2015: - 90 de milioane de dolari

Utilizatori activi (fără numărul celor care folosesc Twitter prin SMS):

Ultimul trimestru din 2014: 288 milioane

Ultimul trimestru din 2015: 305 milioane, în scădere faţă de trimestrul trei când s-au înregistrat 307 milioane.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.