Toyota Motor se aşteaptă ca profitul operaţional să crească cu 10% în anul fiscal actual, iar vânzările de vehicule pur electrice (EV) să fie de cinci ori mai mari, pe fondul unei atenuări a efectului lipsei cipurilor asupra lanţului de aprovizionare global, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Planul de creştere a fost dezvăluit de noul CEO Koji Sato, instalat luna trecută, şi semnalează un impuls mai agresiv către electrificare de către firma japoneză care a urmărit anterior o abordare lentă a maşinilor complet electrice, argumentând că strategia sa ar oferi consumatorilor mai multe opţiuni.

Cel mai mare producător de maşini din lume după vânzări, anticipează că vânzările de vehicule electrice, inclusiv cele ale mărcii sale de lux Lexus, vor ajunge la 202.000 la nivel mondial în anul fiscal care se va încheia în martie 2024, de peste cinci ori mai mari faţă de 38.000 de unităţi anul trecut.

Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a)

Profitul operaţional estimat de Toyota va creşte la 3.0000de miliarde de yeni (22,2 miliarde de dolari) în acest an, în conformitate cu prognoza medie a analiştilor de 3.020 miliarde de yeni.

Această ţintă a venit după ce profitul operaţional pentru trimestrul patru fiscal încheiat în martie a crescut cu mai mult de o treime, la 626,9 miliarde de yeni – peste profitului mediu de 553,46 miliarde de yeni estimat de 10 analişti, potrivit datelor Refinitiv.

Strategia Toyota a fost supusă presiunilor în China, cea mai mare piaţă auto din lume, unde mărci locale agile precum BYD s-au ândreptat agresiv către vehiculele electrice cu baterii, slăbind dominaţia mărcilor străine consacrate.

Dar Sato a spus că cererea de vehicule alimentate exclusiv cu baterii din China a reprezentat în mare măsură o nouă nevoie pe piaţă şi este separată de cererea de vehicule hibride.

”Am dori să lucrăm de ambele părţi”, a spus el.

Ţinta de profit a fost ajutată de un yen slab, care a sporit valoarea vânzărilor în străinătate, şi de volume mai mari de producţie, care au depăşit impactul creşterii costurilor materialelor.

Reflectând impactul yenului slab, veniturile pentru anul fiscal care s-a încheiat în martie a acestui an au crescut la un record de 37.150 miliarde de yeni.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.