Tesla va concedia aproximativ 7% din forţa sa de muncă de 45.000 de persoane, dar va mări producţia de versiuni mai ieftine ale automobilului Model 3, informaţie care a provocat vineiri un declin al acţiunilor companiei de până la 10%, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În cazul angajaţilor temporari şi al contractorilor, Tesla va păstra doar personalul neapărat necesar.

În luna iunie, Tesla anunţase că va renunţa la 9% din forţa sa de muncă. Directorul general al companiei, a scris pe Twitter, în octombrie, că Tesla are 45.000 de angajaţi.

Tesla, care a avut dificultăţi să obţine profit pe termen lung şi să ţină sub control cheltuielile, a mai anunţat că profitul din trimestrul al patrulea va fi mai mic decât cel din trimestrul anterior.

Musk a spus că cererea pentru versiunile mai ieftine ale Model 3 va creşte începând din luna iulie, când facilităţile fiscale federale vor scădea din nou cu 50%, adăugând 1.875 de dolari la preţul ţintă al automobilului. La sfârşitul acestui an, subvenţiile federale vor fi eliminate complet.

Eliminarea subvenţiilor pune Tesla în situaţia de a opta între majorarea preţurilor, cu riscul de a pierde clienţi, şi reducerea costurilor cu mii de dolari pe vehicul, o sarcină foarte dificilă pentru un producător auto.

Musk se confruntă şi cu perspectiva ca monopolul deţinut de Tesla pe segmentul automobilelor electrice de lux să se încheie. În următorii câţiva ani, producători auto consacraţi intenţionează să cheltuiască aproape 300 de miliarde de dolari pentru producerea de vehicule electrice şi baterii.

Mărci de lux, precum Audi şi Porsche, ale grupului Volkswagen, Mercedes-Benz, a grupului Daimler, şi BMW intenţionează să ofere modele noi de vehicule electrice.

Startup-uri chineze, între care Byton şi NIO, investesc în vehicule electrice avansate tehnic, profitând de strategia guvernului de susţinere a producţiei de automobile ecologice. Majoritatea analiştilor anticipează că China va deveni cea mai mare piaţă pentru vehicule electrice.

Musk a spus vineri că Tesla trebuie să livreze pe toate pieţele cel puţin versiunea medie a Model 3, în jurul lunii mai, fiind necesar ca mai mulţi clienţi să îşi poată permite aceste vehicule.

Un analist al Autotrader, Michelle Krebs, a apreciat că anul 2019 va fi dificil pentru toţi producătorii auto, pentru că vânzările de automobile noi vor încetini.

”Va fi dificil în special pentru Tesla, care încearcă să obţină profituri, după cel din trimestrul al treilea, şi care se va confrunta cu o concurenţă acerbă în următorii doi ani”, a spus Krebs.

Într-un memo adresat vineri angajaţilor, Musk a afirmat că 2018 a fost cel mai dificil din istoria Tesla, că forţa de muncă a fost mărită cu 30% anul trecut, ceea ce depăşeşte posibilităţile companiei.

Compania a obţinut un profit de 311,5 milioane de dolari în trimestrul al treilea, respectiv 1,75 dolari pe acţiune, iar Musk a spus că este primul profit semnificativ obţinut de la înfiinţarea Tesla.

Pentru trimestrul al patrulea, analiştii anticipează un profit net de 216,92 de milioane de dolari, iar pentru primul trimestru al anului 2019 profitul ar urma să fie de numai 62,8 milioane de dolari, conform datelor Refinitiv.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.