Tot mai mulţi români intenţionează să cumpere online cadourile de Crăciun pentru cei dragi, iar suma medie alocată în acest sens de sărbători se ridică la 190 euro, potrivit unui studiu realizat de DPDgroup, lider european în curieratul rutier. Bugetul românilor care preferă să cumpere pe internet este identic cu cel al belgienilor şi dublu faţă de cel alocat de croaţi (94 de euro). În România, cei mai entuziaşti cumpărători online de Crăciun sunt bărbaţii, cu o pondere de 54% din total.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Topul darurilor cumpărate online pe care vor să le pună românii sub brad este dominat de produsele de înfrumuseţare şi îngrijire, urmate de jucării şi modă, spre deosebire de restul europenilor, care pun accent pe cărţi sau jucării.

Dintre cele 21 de ţări analizate, România se află la jumătatea clasamentului, după suma medie pe care vor să o cheltuiască online pe cadourile de Crăciun.

România devansează, astfel, state cu economii mai puternice şi un sector e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria, arată studiul.

„Sondajul reflectă clar apetitul dezvoltat al românilor pentru cumpărăturile online. 93% dintre respondenţi spun că vor achiziţona online cadouri pentru cei dragi”, a declarat directorul general al DPD România, Lucian Aldescu.

DPD este una dintre cele mai importante companii de pe piaţa românească de coletărie şi curierat expres.

România este în fruntea statelor cu cea mai mare intenţie de cumpărare online de Crăciun.

„Cifrele sunt peste aşteptări, având în vedere că doar 37% dintre cei chestionaţi se declară cumpărători online fideli. În schimb, în Olanda, ţară cu cei mai mulţi e-shop-eri fideli, doar jumătate vor să achiziţioneze daruri de Sărbători din e-commerce”, a menţionat Aldescu. 

România se află pe primul loc în clasament şi după diferenţa de buget faţă de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenţi vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri.

După acest criteriu, românii sunt urmaţi în top de lituanieni, iar la polul opus se află Germania, ţară în care doar 14% dintre internauţi vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.

Produsele pe care vor să le pună românii sub brad sunt, cu precădere, cele de înfrumuseţare şi de îngrijire corporală, preferate de 55% dintre respondenţi.

Acete produse sunt şi cele mai căutate de lituanieni. La polul opus se află pantofii, jocurile video, articolele sportive şi electrocasnicele, care reprezintă o opţiune de cadou pentru mai puţin de 20% dintre cei intervievaţi.

În schimb, cărţile sunt pe primul loc în lista de daruri de sărbători pentru cehi, unguri, austrieci, belgieni, nemţi, italieni, portughezi sau elveţieni.

Pe de altă parte, jucăriile ocupă prima poziţie în topul preferinţelor pentru croaţi, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi şi spanioli.

Conform studiului, o treime dintre e-shopperii români sunt casnici şi au copii minori în întreţinere. Cea mai mare prezenţă în e-commerce, de 45%, o au cei cu vârste între 18 şi 34 de ani, 40% au între 35 şi 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani. 

Cel mai adesea, românii cer ca livrările să se facă la domiciliu, opţiune solicitată în 82% din cazuri.

A doua adresă de expediere dorită este locul de muncă, pentru care optează 44% dintre consumatori, iar 20% solicită  un oficiu poştal.

Alţi 10% dintre respondenţi vor ca produsele comandate să fie livrate la o altă adresă diferită de birou şi locul de muncă, în timp ce 9% solicită predarea coletelor într-un magazin.

Studiul a fost efectuat în 21 de ţări.  În România, studiul s-a realizat în perioada 19 septembrie - 7 octombrie, pe un eşantion de 1.017 respondenţi.

DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. În România, DPD se află între primele trei companii de curierat. Cu circa 600 de angajaţi, DPD România livrează anual 8,5 milioane de colete.

Un studiu anterior, realizat de ING, arată că cinci din zece români se simt obligaţi să cheltuiască bani pentru sărbătorile de iarnă. Totodată, potrivit studiului, unul din patru români a primit un cadou pe care nu l-a apreciat sau nu i-a plăcut, iar doi din zece români au acumulat datorii în urma cheltuielilor de Crăciun.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.