Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare (2,6 miliarde euro) şi electronice (1,1 miliarde euro), potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, cel mai mare raport de date şi strategii de creştere pentru magazinele online din România, realizat de agenţia de marketing digital Limitless Agency.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare şi electronice”, potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, cel mai mare raport de date şi strategii de creştere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency, una dintre agenţiile de marketing digital de pe piaţă.

Astfel, venitul mediu per utilizator generat în industria de ecommerce a fost de 467 euro.

Piaţa de ecommerece România are în jur de 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. Potrivit datelor Limitless Agency, în 2022, aceste magazine au avut comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezintă valoarea comenzilor pentru haine, încălţăminte şi electronice.

Ce cumpără românii cel mai mult online şi cât au cheltuit

Conform rezultatelor din raportul eBook eCommerce Growth Strategies, dezvoltat de Limitless Agency, românii au cheltuit cel mai mult pe produse din categoriile:

Fashion: 2,63 miliarde euro (46%)

Electronice: 1,1 miliarde euro (19%)

Îngrijire personală şi a casei: 885 milioane euro (15%)

Jucării, hobby, bricolaj: 590 milioane euro (10%)

Mâncare: 146 milioane euro (2,6%)

Mobilă: 125 milioane euro (2,2%)

Muzică/filme/jocuri: 88,9 milioane euro (1,5%)

Băuturi: 32,1 milioane euro (0,5%)

“Potenţialul pieţei de ecommerce din România este foarte mare. Deşi tot mai mulţi români cumpără online, statistic doar 45% dintre cei cu acces la Internet, care în România înseamnă 90% din populaţie, plasează o comandă online. Momentan, nici jumătate din întreaga populaţie nu face achiziţii online, ceea ce ne plasează foarte departe de avansul înregistrat de ţările nordice, unde 95% din populaţie comandă online. Dar piaţa este de aşteptat să crească spectaculos şi în România, urmând ca în 2025 peste 54% dintre români să comande online, numărul de magazine online să crească de până la trei ori în următorii ani, iar valoarea pieţei să ajungă la 10 miliarde de euro”, explică Daniel Ene, CMO&partner Limitless Agency, furnizor principal de servicii de marketing digital pe piaţa de ecommerce.

Aproape 1 din 5 români comandă online în mod constant online, 50% plasează comenzi online de 2 ori în 3 luni şi doar 12% comandă online de până la 6 ori pe lună.

Limitless Agency mai arată că, în România, piaţa de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de aproximativ 467 euro în 2022, valoare care va ajunge la peste 870 euro până în 2027, potrivit datelor Digital Market Outlook, Statista. Totodată, 21% dintre români comandă şi din afara ţării, cel mai des din China, de pe Aliexpress, magazinul online din grupul din care face parte Alibaba.

De asemenea, 72% dintre români economisesc şi aşteaptă să cumpere un produs, iar 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a cumpăra un produs mai repede. În plus, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl ştiu, 51% plătesc mai puţin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% plătesc mai mult pentru un produs eco-friendly şi 43% plătesc mai puţin pentru o versiune non eco-friendly.

În Europa, procentajul cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, o creştere de 20%. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Estonia (+47%), Cehia (+41%) şi România (+41%), mai arată studiul Limitless Agency.

Comerţul electronic în Uniunea Europene a fost stimulat de cererea grupului de vârstă 25-34 de ani în 2022, 87% dintre persoanele din această grupă de vârstă achiziţionând bunuri online în 2022. Tot anul trecut, 42% dintre utlizatorii de Internet au comandat haine (inclusiv pantofi şi accesorii), 19% au comandat de la restaurante, fast-food şi servicii de catering şi 17% au cumpărat online produse cosmetice, de înfrumuseţare şi wellness.

Tot la nivel european, comerţul electronic este influenţat de nivelul de educaţie, 88% din consumatori având studii superioare, peste 80% dintre consumatori fiind angajaţi sau antreprenori.

Realizat cu scopul de a educa şi susţine piaţa de ecommerce din România, eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care conţine peste 90 de strategii  testate şi recomandări pentru creşterea vânzărilor online, din partea a 24 experţi în ecommerce, promovare online şi comunicare de brand, tehnologii pentru ecommerce, design, livrare şi legislaţie în domeniu. Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc în marketing online şi specialiştilor în marketing care gestionează magazine online.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.