Peste jumătate dintre companiile din România (54%) intenţionează ca, în 2020, să crească numărul de angajaţi cu 11% în medie, potrivit Barometrului de HR realizat de PwC România, care arată că cea mai mare cerere de noi angajaţi este în sectorul IT&C, urmat de industrie, auto şi retail.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Astfel, 91% dintre companiile din IT&C intenţionează să majoreze numărul de angajaţi în medie cu 20% anul viitor. În industrie şi auto, 71% dintre societăţi vor să angajeze în medie cu 6,2% mai multe persoane şi 50% dintre firmele din retail au nevoie de un plus de 6,4%”, arată un comunicat al companiei.

Creşteri de personal au mai menţionat 40% din companiile din sectorul de servicii financiare şi 30% dintre firmele din farma.

”Estimările noastre arată că România are nevoie de încă un milion de angajaţi, în următorii cinci ani, pentru a obţine o creştere economică medie de 3,5% anual. Aşa cum ştim, în ultimii ani, forţa de muncă a devenit mai greu de găsit, existând riscul de a limita acest potenţialul de dezvoltare a economiei. Din acest motiv, atât guvernul, cât şi companiile ar trebui să se implice în programe de educaţie care să dezvolte competenţele angajaţilor, în special pe cele digitale, tot mai solicitate de angajatori pe măsură ce noile tehnologii sunt adoptate pe scară largă”, a declarat Ionuţ Simion, country managing partner, PwC România.

Potrivit sondajului, cele mai multe poziţii noi au fost create, în 2019, în zona Digital & Social Media, precum Chief IT Digital Solutions, Instructional Designer, Specialist social media, Digital & Multichannel Manager, Digital Manager, RPA Specialist şi Online Manager.

De asemenea, sondajul indică departamentele care vor fi cel mai afectate de automatizare, în opinia respondenţilor, respectiv contabilitatea, suportul IT, zona administrativă şi cea de analiză financiară şi de business.

“Principalele provocări la care se aşteaptă departamentele de resurse umane în 2020 vor fi fluctuaţia de personal şi angajamentul redus, creşterea costurilor salariale, impactul digitalizării asupra forţei de muncă şi deficitul de forţă de muncă. Utilizarea noilor tehnologii şi automatizarea înseamnă competenţe şi poziţii noi, fapt care începe să se reflecte în organigramele angajatorilor din România. Spre exemplu, majoritatea posturilor nou apărute în anul 2019 se află în zona de digital şi social media”, spune Oana Munteanu, senior manager People&Organisation, PwC România.

Potrivit Barometrului de HR, majoritatea respondenţilor se consideră pregătiţi să facă faţă deficitului forţei de muncă şi costurilor salariale pe care le implică atragerea şi creşterea numărului de angajaţi în anul 2020.

Studiul HR Barometru a fost derulat de către PwC în luna octombrie 2019, pe baza informaţiilor furnizate de 65 de companii participante.

PwC este o reţea de firme prezentă în 158 de ţări cu mai mult de 276.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.