Companiile de succes din industria bunurilor de larg consum îşi schimbă locaţiile fizice, explorează noi modele de afaceri şi adoptă rapid tehnologii digitale şi de analiză pentru a identifica noi surse de creştere, iar 95% dintre consumatori au făcut cel puţin o modificare permanentă în stilul lor de viaţă în ultimul an, conform unui studiu Accenture.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Pandemia de COVID-19 a accelerat inovarea în rândul companiilor din industria bunurilor de larg consum, retail şi turism, iar 95% dintre consumatori au făcut cel puţin o modificare permanentă în stilul lor de viaţă în ultimul an”, conform unui studiu Accenture.

Lucrul de acasă, schimbarea obiceiurilor de călătorie şi dorinţa tot mai mare de a face cumpărături la nivel local reprezintă o provocare pentru companii, care trebuie să regândească modul în care se adresează consumatorului adaptat la pandemie. Studiul realizat în urma unui sondaj la care au participat peste 9.650 de persoane din 19 ţări, multe schimbări de comportament vor fi pe termen lung.

„Efectele pandemiei vor fi resimţite multă vreme şi vor fi o dovadă a necesităţii ca firmele orientate către consumatorii să fie agile, reziliente şi receptive la schimbări. Din dezastru şi necesitate se ivesc oportunităţile. Pandemia a declanşat un nou val de inovare. Întrucât companiile regândesc fundamental planurile de business pentru a genera creştere, multe utilizează capabilităţi analitice avansate pentru a identifica, răspunde şi viza tendinţele de consum în schimbare. Spre exemplu, compania britanică producătoare de bere Brewdog a răspuns cu agilitate şi creativitate pe tot parcursul crizei – a trecut la producţia de dezinfectant pentru mâini, a creat baruri virtuale, a înfiinţat Brewdog Drive-Thru şi a redefinit locaţiile fizice pentru a crea spaţii de lucru în colaborare cu Desk Dog”, a declarat Oliver Wright, director executiv senior şi director al grupului global Accenture pentru industria bunurilor de larg consum.

Pandemia de COVID-19 a condus la o transformare comprimată, companiile modificând simultan mai multe departamente şi recalificând oamenii în ceea ce anterior ar fi fost programe pas cu pas pe termen mai lung. Multe companii orientate către consumatori şi-au mutat afacerile în cloud, au rezolvat presiunile pe costuri şi au continuat să îşi consolideze rezilienţa şi securitatea, punând infrastructura la punct pentru a permite inovarea şi pentru a se poziţiona pentru succes.

Pandemia a însemnat o trecere rapidă către lucrul de acasă, mulţi angajaţi exprimându-şi dorinţa de flexibilitate în ceea ce priveşte modul şi locul în care lucrează în continuare. Mai mult de trei sferturi (79%) dintre respondenţi au declarat că ar dori să lucreze ocazional dintr-un „al treilea spaţiu” - o altă locaţie decât casa sau locul de muncă - şi mai mult de jumătate au spus că ar fi dispuşi să plătească până la 100 dolari pe lună din propriile buzunare pentru a lucra de la o cafenea, bar, hotel, sau un retailer, cu un spaţiu dedicat. Acest lucru evidenţiază o oportunitate potenţială de a creşte veniturile pentru cei care activează în industria hotelieră şi retail.

Dorinţa de a lucra dintr-un „al treilea spaţiu” este însoţită de o schimbare a atitudinilor faţă de călătoriile de afaceri. Jumătate (46%) dintre respondenţi au declarat că nu au planuri de a călătorie în scop de business după pandemie sau intenţionează să reducă la jumătate acest tip de călătorii. Perspectivele actuale indică faptul că revenirea la călătorii se va relua în principal pe segmentul recreativ, împingând industria să se adapteze şi să devină şi mai eficientă pentru a recupera veniturile pierdute.

 „Pandemia a forţat „pragmatismul creativ”, în special pentru firmele de turism şi ospitalitate care se luptă să găsească fluxuri suplimentare de venituri în timpul crizei. Unele hoteluri au transformat camerele în restaurante pop-up, în timp ce altele au experimentat oferind spaţii de birouri temporare clienţilor care caută un 'al treilea spaţiu' pentru a lucra. Deşi au existat anumite experimente, companiile trebuie să extindă aceste noi servicii şi să abordeze atenţia reînnoită a călătorilor asupra sănătăţii şi siguranţei, de exemplu, folosind cloud-ul pentru a ajuta la interacţiuni fără contact”, a declarat Emily Weiss, director executiv şi şef al grupului global al industriei turismului din cadrul Accenture.

Nu numai că oamenii cred că unele dintre obiceiurile lor de lucru şi planurile de călătorie s-au schimbat probabil permanent, dar mulţi cred, de asemenea, că obiceiurile lor de cumpărături au evoluat pe termen lung. Cele mai recente cercetări susţin că majorarea semnificativă a comerţului electronic va rămâne sau se va accelera în continuare. Spre exemplu, proporţia achiziţiilor online de produse precum alimente, decoraţiuni interioare, modă şi produse de lux de către utilizatorii mai puţin obişnuiţi cu comerţul electronic - definiţi ca aceia care au folosit canalele online pentru mai puţin de 25% din achiziţii înainte de pandemie - a crescut cu 343%.

Achiziţiile online ale utilizatorilor noi au crescut astfel: 333% la alimente pentru gătit acasă; 347% la băuturi alcoolice; 319% la decoraţiuni interioare; 375% la haine şi încălţăminte; 360% la electronice; 314% la mâncare la pachet sau livrări de la restaurante; 350% la produse de îngrijire personală şi cosmetice; 341% la unelte şi materiale DIY; 315% la produse de lux.

”Retailerii s-au adaptat rapid la creşterea comerţului electronic şi folosesc tehnologia pentru a servi clienţii în moduri noi. Mulţi au adoptat tehnologii noi, cum ar fi realitatea augmentată, pentru a recrea experienţa fizică a magazinului şi pentru a ajuta cumpărătorii să vizualizeze mai bine o cameră de mobilier sau o ţinută, în timp ce alţii au reconvertit magazinele închise în depozite locale cu tehnologii de colectare şi ambalare. Chiar şi într-o lume post-pandemică, companiile vor trebui să satisfacă apetitul consumatorilor pentru cumpărături online cu livrare rapidă şi să devină mai anticipative cu privire la investiţiile pe care le vor face în oamenii lor, în lanţurile de aprovizionare, în magazinele fizice şi canalele digitale pentru a fi bine poziţionate pentru a genera creşterea”, spune Jill Standish, director general şi şef al grupului global al industriei de retail Accenture.

Accenture Consumer Research COVID-19 urmăreşte atitudinile, comportamentele şi obiceiurile în schimbare ale consumatorilor din întreaga lume, pe măsură ce aceştia se adaptează la o nouă realitate în timpul pandemiei de COVID-19. Ultimele etape ale acestui sondaj au fost realizate în perioada 28 noiembrie - 10 decembrie 2020 şi 25 februarie - 5 martie pe eşantioane de 12.487, respectiv 9.653 consumatori din 19 ţări de pe cinci continente: Australia, Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, Rusia, Arabia Saudită, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Elveţia, EAU, Marea Britanie, SUA.

Accenture este o companie globală de servicii profesionale în domeniul digital, cloud şi securitate. Are 537.000 de angajaţi şi clienţi în peste 120 de ţări.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.