Aproape jumătate (48%) dintre români îşi vor petrece Revelionul acasă, cu familia, prietenii şi rudele, în vreme ce doar 9% au ales să petreacă intrarea în Noul An în oraş, potrivit unui studiu realizat de grupul energetic german E.ON în opt ţări europene, la sfârşitul anului 2016. Spre comparaţie, doar 27% dintre germani vor sta acasă de Revelion, iar 20% vor petrece trecerea dintre ani în oraş.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Aceeaşi proporţie (ca în România n.r.) a celor care vor sărbători Revelionul la domiciliu se regăseşte şi în cazul cetăţenilor maghiari chestionaţi, însă procentajul celor care au declarat că au de gând să iasă în oraş în noaptea dintre ani este dublu faţă de cel al românilor”, arată un comunicat emis joi de E.ON.

Nu departe în preferinţe se situează cehii şi italienii, care în proporţie de 43%, respectiv 40% şi-au exprimat dorinţa de a sta liniştiţi acasă.

În proporţii apropiate (33%, respectiv 30%), cehii şi românii spun că vor urmări programele de la televizor, la polul opus situându-se italienii, doar 9% dintre aceştia declarând că vor prefera să se uite la programele TV. 

De asemenea, în Germania şi Marea Britanie, numai 14% dintre cetăţeni vor sta în fotolii în faţa micilor ecrane.

”Totuşi, în ciuda faptului că hotelurile şi vilele din staţiuni sunt rezervate la capacitate maximă, perioada din jurul Revelionului nu este chiar una de vacanţă în Europa”, arată studiul E.ON.

Doar 6% din populaţia Germaniei are planuri de vacanţă sau alte activităţi, însă chiar şi această cifră este mai ridicată decât cea din restul Europei.

Astfel, doar 4% dintre respondenţii din România au afirmat că vor merge în vacanţă de Revelion, în timp ce în cazul cehilor, ungurilor şi italienilor intervievaţi pe acest subiect, ponderea este de 3%.

De remarcat şi numărul ridicat al celor care au declarat că nu au nimic planificat pentru Revelion, în această situaţie fiind 30% dintre britanici, 23% dintre respondenţii turci, 18% dintre germani şi 11% dintre români.

Aceste rezultate fac parte din studiul  “Trăind în Europa”, în cadrul căruia E.ON şi Kantar EMNID au chestionat circa 8.000 de oameni din Germania, Marea Britanie, Italia, Cehia, România, Suedia, Turcia şi Ungaria în luna decembrie 2016.

E.ON a intrat pe piaţa din România în anul 2005, când a preluat distribuitorul regional de energie electrică din zona Moldovei, unul dintre cei opt la nivel naţional, şi unul din cei doi distribuitori de gaze naturale .

E.ON desfăşoară în prezent activităţi de furnizare în 20 de judeţe situate în jumătatea de nord a ţării şi are circa 3 milioane de clienţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.