Un procent de 88% dintre românii din mediul urban intenţionează să ofere cadouri celor dragi în perioada 1-8 martie, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, care mai arată că orăşenii sunt dispuşi să aloce în medie 180 de lei pentru astfel de cadouri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional - urban, în perioada 17 - 20 februarie 2017. Au fost intervievate 700 de persoane cu vârsta minimă de 18 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,70%.

Cercetarea mai arată că majoritatea respondenţilor intenţionează să ofere cadouri atât de 1 cât şi de 8 martie, doar 1,4% dintre aceştia intenţionând să se limiteze la cadouri sau mărţişoare de 1 martie.

Principalele destinaţii de shopping sunt vânzătorii ambulanţi sau de la târgurile de 1-8 martie (66,2%), centrele comerciale (magazine, supermarketuri, hipermarketuri sau mall-uri) (58,7%) şi florăriile sau vânzătorii ambulanţi de flori (54,8%).

Mediul online este, de asemenea, o importantă resursă de cumpărături pentru cei din mediul urban, peste 20% dintre aceştia luând în considerare şi magazinele online pentru un posibil cadou de 1-8 martie.

În ceea ce priveşte suma alocată pentru cumpărăturile de cadouri din perioada 1-8 martie, locuitorii de la oraş cheltuiesc în medie 180,15 lei. Cei mai mulţi dintre aceştia, aproape 60%, vor aloca sume cuprinse în intervalul 100- 299 lei (36,8% vor aloca între 100 şi 199 lei şi 22,3% sume între 200 şi 299 lei).

Din totalul respondenţilor care şi-au exprimat intenţia de a oferi cadouri/mărţişoare pentru a sărbători întâia zi a primăverii, mai mult de trei sferturi vor oferi un cadou mamei (75,2%) şi peste jumătate vor oferi cadouri prietenelor, cartegorie în care nu sunt incluse însă şi iubitele (51,1%).

Cei mai mulţi bărbaţi (86,7%) vor oferi cadouri sau mărţişoare partenerelor de viaţă (soţii/iubite) în timp ce majoritatea femeilor (80,2%) intenţionează să le dăruiască un cadou mamelor.

În timp ce femeile oferă cadouri/mărţişoare mai degrabă persoanelor din familia lor şi prietenelor, bărbaţii au tendinţa de a oferi cadouri femeilor cu care interacţionează în mod curent, şi anume iubita sau soţia şi colegele sau colaboratoarele de serviciu, partenerele de afaceri.

Şi pentru că fiecare regiune a României are propriile sale obiceiuri, nici Sărbătoarea Mărţişorului nu este la fel peste tot. În timp ce, în majoritatea cazurilor, femeia este cea care primeşte un mărţişor de 1 martie, peste un sfert dintre persoanele de gen feminin intervievate în cadrul acestui studiu, care intenţionează să ofere cadouri de 1-8 martie, au declarat că vor oferi cadouri sau mărţişoare şi bărbaţilor.

Moldovencele vor oferi cele mai multe mărţişoare bărbaţilor, aproape jumătate dintre locuitoarele din zona Moldovei exprimându-şi această intenţie.

În ceea ce priveşte tipurile de mărţişoare sau cadouri oferite, majoritatea respondenţilor vor alege să ofere tradiţionalele mărţişoare de pus în piept, florile dar şi mărţişoarele sub formă de brăţară.

Românii din mediul urban vor mai oferi în număr mare bijuterii, dulciuri sau cosmetice sau parfumuri.

De 8 martie, cea mai mare parte a locuitorilor din mediul urban  (76,0%) oferă cadouri mamelor lor cu acest prilej. De asemenea, 85% dintre bărbaţi intenţionează să ofere cadouri partenerelor de viaţă cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii.

La fel ca şi în situaţia cadourilor de 1 martie, şi de 8 martie femeile vor dărui cadouri mai degrabă persoanelor din familia lor (mamele, bunicile), rudelor (soacrele, mătuşile etc.) şi prietenelor, în timp ce bărbaţii vor oferi cadouri de 8 martie mai degrabă femeilor cu care interacţionează în mod curent, şi anume iubita sau soţia şi colegele sau colaboratoarele de serviciu şi partenerele de afaceri.

În privinţa tipurilor de cadouri oferite, florile rămân de departe în clasament, 73,2% dintre orăşenii care intenţionează să ofere cadouri de 8 martie optând pentru acestea.

Alte cadouri pe care locuitorii din mediul urban ar dori să le ofere sunt bijuteriile (40,1%), cosmeticele sau parfumurile (30,9%), dulciurile (28,0%) sau obiectele meşteşugăreşti (25,0%).

La nivel declarativ, aproape jumătate dintre locuitorii din mediul urban vor sărbători ziua de 8 martie prin ieşiri în oraş.

În ceea ce priveşte beneficii extrasalariale în perioada 1-8 martie, peste jumătate dintre companiile sau instituţiile din România vor oferi astfel de bonusuri.

Din totalul locuitorilor din mediul urban care sunt în prezent angajaţi/salariaţi, peste jumătate (50,2%) au declarat că angajatorul lor va oferi cadouri/beneficii în perioada 1-8 martie, existând posibilitatea ca acest procent să crească, având în vedere că 16,9% dintre persoanele intervievate nu au ştiut sau nu au aflat încă despre un posibil beneficiu extrasalarial la momentul desfăşurării sondajului de opinie, mai arată studiul Mednet.

În cele mai multe cazuri, aceste cadouri/beneficii vor consta în flori, 64,3% dintre respondenţii angajaţi într-o astfel de companie declarând că vor primi aceste beneficii.

Aproape o treime (28,6%) dintre angajatori vor oferi, de asemenea, zile libere, în timp ce 26,3% dintre ei vor oferi dulciuri. Nu în ultimul rând, peste 20% dintre companiile/instituţiile care operează în mediul urban din România vor oferi anul acesta, cu ocazia zilelor de 1 şi 8 martie, bani şi/sau tichete cadou.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.