Procentul românilor care preferă să achiziţioneze poliţe de asigurare prin intermediul instrumentelor online s-a dublat faţă de anul trecut, arată rezultatele Barometrului Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare (UNSAR) - Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) privind “Percepţia riscului şi cultura asigurărilor în România”, potrivit căruia cei mai mulţi români continuă să prefere interacţiunea directă atunci când vine vorba despre încheierea unei poliţe de asigurare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Astfel, dacă în 2019 doar 6% dintre români spuneau că preferă să încheie asigurările din faţa calculatorului sau a telefonului mobil, în 2020 ponderea acestora a urcat la 12%, cel mai probabil ca urmare a restricţiilor impuse pe perioada pandemiei Covid-19, care au determinat creşterea rapidă a gradului de accesare a serviciilor online”, arată barometrul.

Acelaşi studiu arată că aproximativ 1 din 5 români (circa 18%) preferă serviciile online pentru achiziţionarea de poliţe sau pentru gestionarea acestora, în timp ce ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este de 59%. Din analiza acestor date reiese existenţa unui potenţial foarte mare neexploatat în domeniul serviciilor online de asigurări.

Categoria de populaţie pentru care soluţiile online au o importanţă mai crescută este reprezentată de tineri până în 35 de ani, cu educaţie superioară, şi care locuiesc în mediul urban.

Două treimi dintre participanţii la studiul citat (66%) au declarat că soluţiile online sunt importante pentru ei atunci când achiziţionează sau gestionează o asigurare, iar circa 76% dintre respondenţi au declarat că sunt mulţumiţi de serviciile online pe care le-au utilizat.

De altfel, serviciile online reprezintă al doilea factor de mulţumire în ceea ce priveşte experienţa cu companiile de asigurări, după interacţiunea cu personalul, despre care 88% dintre participanţii la studiu au declarat că sunt mulţumiţi şi foarte mulţumiţi.

”În perioada pandemiei, industria de asigurări a luat, în ritm accelerat, o serie de măsuri speciale pentru susţinerea clienţilor noştri, dar şi pentru menţinerea unui contact permanent, în condiţiile în care o mare parte dintre companiile de profil au implementat lucrul de acasă, conform recomandărilor făcute de autorităţi. Asigurătorii au încurajat folosirea de către clienţi a modalităţilor digitale şi online pentru încheierea sau reînnoirea poliţelor, pentru constatarea şi instrumentarea daunelor. Practic, pandemia a dus la dezvoltarea accelerată a instrumentelor online, în beneficiul clienţilor. Astfel, le putem fi alături indiferent de context”, a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR.

Sistemele online de achiziţie şi de gestionare a poliţelor de asigurare le oferă clienţilor posibilitatea să deruleze operaţiuni legate de asigurările lor mai rapid decât dacă ar face acelaşi lucru utilizând mijloace tradiţionale.

”Achiziţia unei poliţe de asigurare online sau notificarea unei daune prin doar câteva click-uri, de pe calculator sau de pe telefon, reprezintă rezultatele digitalizării din ultimii ani a sectorului asigurărilor. Tot mai mulţi dintre clienţii noştri se conving de simplitatea şi rapiditatea acestor servicii. În acelaşi timp, asigurătorii investesc din ce în ce mai mult în digitalizare şi inovaţie. Iar schimbările nu se opresc aici: în următorii ani, ca urmare a revoluţiei tehnologice, experţii se aşteaptă ca digitalizarea să contribuie semnificativ la îmbunătăţirea continuă a experienţei clienţilor cu asigurările. Cu toate acestea, chiar dacă ne aflăm într-o perioadă de digitalizare accelerată, industria de profil oferă şi va oferi în continuare tuturor clienţilor protecţie în faţa riscurilor, inclusiv prin intermediul canalelor tradiţionale”, a precizat Alexandru Ciuncan, director general al UNSAR.

De altfel, România urmează tendinţa existentă la nivel european, unde digitalizarea în asigurări se află într-o continuă dezvoltare, îmbunătăţind experienţele consumatorilor şi aducând noi oportunităţi.

Folosirea serviciilor online este în strânsă legătură cu accesul la Internet.

”Potrivit celor mai recente statistici oficiale, trei sferturi din gospodăriile din România au acces la internet. Telefonul mobil este cel mai folosit dispozitiv pentru accesarea internetului, 86% din populaţie utilizând internetul pe smartphone”, mai arată barometrul.

Barometrul UNSAR-IRES a fost realizat în luna mai 2020 pe un eşantion de bază de 1.309 persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani şi pe un eşantion de screening de  2.555 de persoane cu vârsta de peste 18 ani, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maximă tolerată de ±2,7% pentru eşantionul de bază şi de ±2% pentru eşantionul de screening.

Înfiinţată în 1994, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 80% din piaţa locală de asigurări.

Înfiinţat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie activează pe piaţa de cercetare din România şi funcţionează ca un think tank independent, o parte dintre studiile şi proiectele pe care le dezvoltă fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societăţii româneşti.


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.