Serviciul suedez de streaming muzical Spotify a anunţat o serie de îmbunătăţiri pentru versiunea gratuită, menite să convingă utilizatorii că nu au nevoie să se aboneze la serviciile concurente contra cost.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Spotify are un model dual de business, oferind atât o versiune contra cost, care dispune de numeroase facilităţi, cât şi una gratuită mai puţin ofertantă şi cu reclame. Compania suedeză a încercat întotdeauna să-şi convingă utilizatorii versiunii gratuite că avantajele celei contra cost merită plata abonamentului.

Acum, prin îmbunătăţirea semnificativă a variantei gratuite, Spotify pare să spună: „Decât ca utilizatorii să se aboneze la concurenţă, mai bine să asculte gratis la noi că oricum câştigăm bani şi din reclame”.

În noua variantă gratuită dispar, cel puţin parţial, unele din limitările de până acum şi, totodată, sunt adăugate unele facilităţi care erau disponibile doar abonaţilor.

În primul rând, muzica din Spotify free nu mai este disponibilă doar în modul shuffle, ci şi la cerere. Utilizatorii pot alege să asculte orice melodie, de câte ori vor, cu condiţia ca aceasta să facă parte dintr-una din listele de melodii generate automat precum Daily Mix, Discover Weekly, Release Radar sau Today’s Top Hits.

Totodată, a fost upgradat sistemul de recomandări personalizate. Acesta va lua acum în calcul melodiile pe care utilizatorul le-a adăugat manual în playlist-uri, precum şi denumirile acestor playlist-uri.

Noua versiune a aplicaţiei include şi optimizări menite să scadă consumul de energie şi date mobile. Aceasta oferă acum un mod de compresie a transferului de date, numit Data saver, care ar reduce traficul cu 75%, conform producătorului.

Îmbunătăţirile anunţate de Spotify pentru versiunea gratuită par să fie suficiente pentru a o face mai atractivă, dar, în acelaşi timp, fără a descuraja abonarea la versiunea contracost - există încă numeroase avantaje pe care abonaţii plătitori le au.

Spotify şi-a lansat versiunea gratuită în 2014, iar de anul acesta este disponibil şi în România în ambele variante. Serviciul suedez are în prezent 157 de milioane de abonaţi, 71 de milioane fiind plătitori.

Apple Music a ajuns la 38 de milioane de abonaţi (toţi plătitori), cu o creştere în ultima vreme de 2 milioane de abonaţi pe lună. Google nu face publice date despre serviciul său de streaming, ceea ce poate înseamnă că acesta nu se poate compara cu concurenţa din acest punct de vedere.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.